FOLLOWERS

Friday 25 December 2009

RAJA PETRA NAK HAPUS DYMM RAJA-RAJA MELAYU : HUKUMAN MATI BAGINYA MENGIKUT UNDANG-UNDANG !



Dipetik dari Blog : Dr Siddiq Azani






To those who had read the above article yesterday have particularly known to Raja Petra’s call to abolish the Raja-Raja Melayu in order to form a new republican country which has no King and Queen. Today I urge the Police and the Attorney General’s Chamber (AGC) to look into possible charge that could be imposed against Raja Petra Kamarudin following his seditious article written here.

Dear Attorney General of Malaysia, Raja Petra’s article has resulted in 54 radical comments which inclined to persuade people to wage war against the Yang Di-Pertuan Agong, and the Rulers of states. With Malaysia Today’s popularity are undisputedly acknowledged as one of Malaysia’s most influential website, this has constitute a threat to the Rulers of Malaysia and to the nation accordingly.

I quote;

“Malaysia will have to change, one day. And then the Malays will also have to change. All those relics of the past would soon enough be removed. But we need time for that to happen. And we are talking about the Raja-raja Melayu. So we have to allow time for the Melayu to be ready to remove their Raja-raja.”

Raja Petra’s intention was very clear to the fact that reasonable man would understand his intention to remove the Rulers by way of criminal force by referring to his article written in Malaysia Today.

Under section 121 of Penal Code Act 574, Raja Petra hereby has wages a war against the Yang di-Pertuan Agong, Malay Rulers and Yang di-Pertua Negeri.

Forget about ISA, forget about his seditious act, forget about his defamation against Datin Seri Rosmah Mansor. I hereby plead the AG to look into this matter. Raja Petra should be charged under section 121 of Penal Code which would sentence him to death or imprisonment for life.


Siddiq Azani,
Faculty of Law UiTM




Penghuni Gua : Raja bacul ini membuat onar lagi. PG amat setuju agar seseorang membuat lapuran polis atau pejabat peguam negara membuat satu lapuran polis berkaitan perkara ini.

2. Kesalahan Raja pengecut ini sudah melebihi had dan tidak boleh dimaafkan lagi. Biarlah Raja Dayus ini dikenakan hukuman mati seperti mana Mohd Amin Al Maunah yang dituduh di bawah seksyen yang sama . Mohd Amin telah menjalani hukuman mati.

3. PG setuju sekali dengan pandangan Dr Siddiq Azani bahawa Raja pengecut ini telah melakukan kesalahan berperang melawan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung. Kesalahannya amat besar dan jangan sesekali ianya dibiarkan.

4. Jika dibiarkan ianya akan menjadi ikutan kepada pihak lain yang sedia menunggu peluang yang sudah lama diidamkan iaitu untuk menjadikan Malaysia ini sebuah republik.

5. Bertindak segera mengikut undang-undang bagi membawa Raja bacul ini ke tali gantung seperti mana diperuntukkan dalam undang-undang / kanun keseksaan .

6. Pergi jahanam kau Raja bacul dan pengecut. Andalah sehina manusia bernama Melayu. Kepada yang masih muda dan jauh lagi perjalanan hidup di Malaysia ini, fikirkanlah nasib bangsa anda dan jangan sesekali terpengaruh dengan pemikiran Raja bacul ini. Di dunia pun Allah sudah memberikan balasan dan hukuman kepadanya. ( Anaknya menjadi penjenayah ).

11 comments:

  1. PG, setuju sangat dengan saranan tuan, Raja bacul ini wajib digantung kalau dapat dicekup.... manusia ini sama jugalah dengan si Tukar Tiub... lari keluar negara dan menghina bangsa dan tanah sendiri, akhirnya balik juga....... inilah manusia bacul yang masih wujud di Malaysia....

    ReplyDelete
  2. dalam banyak2 onar Raja Petra, saya rasa sudah sampai masanya kita bertindak terhadap beliau apabila sehinggakan Raja mahu digulingkan, maka ini sudah melampaui batas.

    ReplyDelete
  3. Agreed. Not just somebody to submit a report infact. Let it be many reports by many parties. D loaded the link already. Considering to initiate one of it.

    Thanks for PG's submission and proposal.

    ReplyDelete
  4. KBDYMM SULTAN SELANGOR , PG MEMOHON DYMM MENGUNAKAN KUASA TUANKU DI BAWAH UNDANG-UNDANG TUBUH SELANGOR YANG MENGHARAMKAN RPK INI MENJEJAKKAN KAKINYA DIBUMI SELANGOR. KLAUSA ITU ADA DALAM UNDANG-UNDANG TUBUH SELANGOR DAN AYAHANDA TAUNKU PERNAH DAN HAMPIR MENGGUNAKAN KEPADA KARPAL SINGH PADA 1980AN SEHINGGA MEMBAWA KARPAL MEMOHON MAAF KEPADA BAGINDA SULTAN AYAHANDA TUANKU.

    ReplyDelete
  5. Ada undang-undang tapi tak guna seperti ada pistol tapi tak tembak.

    Elok la tu boleh duduk sebilik dengan LGE yang boleh dikenakan akta hasutan RPK boleh dihukum mati kerana menderhaka kepada DYMM Yang Dipertuan agong

    ReplyDelete
  6. SLM BRO...DIA NI DH KIRA PENDERHAKA GAK. DH BLH KENE HUKUM GANTUNG SAMPAI MATI. CUMA DIA NASIB BAIK XDE KAT SINI KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  7. raja petra kamaruddin elok di hukum gantung sampai mati spt mana hukuman yg dikenakan kpd pengedar dadah...sesiapa juga yg didapati cuba menhancurkan negara sepatutnya jgn dibiarkan bertapak lama didunia ini....jgn sampai ia berakar umbi yg boleh menyulitkan lagi keadaan!!!...raja petra yg mengakui dia kerabat raja telah mencalarkan serta menghina kedudukan raja raja melayu dinegara ini...apakah dia ingin menjadi jagoh dan menganggap dia kebal yg terlepas drpd hukuman undang undang di negara ini?....rpk kau perlu ingat pena kamu telah memuntahkan dakwat yg berupa nanah pekong yg busok lagi meloyakan dari dalam perut kamu!!! jgn kamu ingat bau pekong yg kamu muntahkan itu akan terhakis walau pun kamu telah menjadi abu!!!...serkandi bangsa said

    ReplyDelete
  8. Salam,
    Just nak tanya, mcm Tun Mahathir tu, yang tak suka kekuasaan Raja dikekalkan tu dikira patut dihukum bunuh ke? Aku tau kalau tanya pada Tun M, dia setuju sgt kuasa Raja dihapuskan, seperti yang telah dibuat bila kuasa Raja mula dikurangkan dulu. Tanya je...

    ReplyDelete
  9. anti hipokrit
    Pindaan yang dibuat oleh tun M bukan untuk menghapus kekuaSAAN DYMM RAJA-RAJA TETAPI PERBUATAN DAN KETINGALAN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG ( JENAYAH / HUTANG ) YANG DILAKUKAN YANG DILAKUKAN DI ATAS SIFAT DIRINYA BUKAN ATASJAWATANNYA. ITU SAHAJA PINDAANNYA. IA BAGI MEMASTIKAN INSTITUSI INI LEBIH DIHORMATI. JIKA RAJA PUKUL ORANG ATAU HUTANG BAGINDA BOLEH DIDAKWA DI MAHKAMAH KHAS. DALAM HAL LAIN TIDAK BERUBAH. DYMM RAJA-RAJA TETAP KEBAL SELAGI BERTINDAK ATAS KUASA JAWATAN DAN INSTUTUSI TERSEBUT. CONTOH DALAM TINDAKAN YANG DIBUAT OLEH DYMM SULTAN PERAK DALAM KRISI PERAK. ITU KEBAL. SIAPA PUN TIDAK BOLEH PERSOALKAN ATAU MENYAMAN BAGINDA.

    ReplyDelete
  10. Please get your tenses correct the next time you want to write in English. Use of profound, bombastic words coupled with bad grammar just goes to show how idiotic you are.
    A most illustrious product of the National Education System.
    FAIL!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR