FOLLOWERS

Friday 10 July 2009

BERHENTILAH MEMBUAT TUDUHAN : RAYUAN PEMBELIT BERIMAN !






Penghuni Gua : Merayu nampaknya Presiden PMIUM ini. Beliau meminta agar masyarakat tidak menuduhnya dan berhentilah mendakwa dakwi bahawa dia terlibat dengan perbuatan kianat susulan lawatan wanita pertama ke UM.

2. Juga rayuan beliau agar kita semua jangan mendengar dakwaan mereka yang tidak bertanggungjawab ( kononya ) menuduhnya bukan-bukan.

3. Nampak gayanya, pandai pulak budak ni nak membelit bila terkena pada diri sendiri. Bila kepada Rosmah beliau tuduh macam-macam dan fitnah segala tanpa bukti. Lepas fitnah dan menuduh Rosmah minta pulak Rosmah bersihkan diri sendiri.

4. Jadi saranan PG senang sahaja. Prinsip yang sama haruslah digunakan oleh sibudak mentah ini dalam usahanya untuk menyelesaikan masalahnya. Mencipta masalah, maka selesailah sendiri masalah. Jangan minta orang lain mencuci punggung anda pula.

5. Bila diri sendiri dituduh, didakwa , difitnah ( fitnah? ) pandai pula meminta bukti dan segala perkara. Bila menuduh dan memfitnah Rosmah, minta Rosmah memversihkan diri sendiri.

6. Kepada beliau, renung balik apa yang anda fitnah pada orang sebelum bercadang menulis di blog. Buat malu PMIUM sahaja. Husam dan PG tinggal dalam keadaan elok PMIUM dulu. Taklah sedangkal ini jawatankuasanya.

7. Belajar dululah. Lihat semua perkara itu secara holistik. Buka minda luas-luas dan bercampur dengan semua orang. Jangan berpuak. Dunia ini dicipta oleh Allah dengan berbagai kumpulan dan bangsa. Minsti ada tujuannya. Salah satunya Allah nak melihat kebijaksanaan kita menguruskan perbezaan ini yang merangkumi bangsa, agama, pendidikan, budaya dan sebagainya.

8. Hidup ini tak sukar jika kita membuka minda untuk memikirkannya.

1 comment:

  1. SLM BRO..AIKK!!..TELAJAK PERAHU BOLEH REVERSE LG..TELAJAK KATE HAA SENDIRI LA TANGGUNG! HUHUHU

    ReplyDelete

PETA PELAYAR