FOLLOWERS

Friday 10 July 2009

FATWA BARU PAS DI MANEK URAI : PANGKAH PAS MASUK SYURGA !


Harakahdaily

10 jul 2009

MB kerajaan BN terharu mendengar kaset agama Nik Aziz
Intan Abdullah intan@harakah.net.my Wed Jul 08, 09 2:18:40 pm MYT


KUALA KRAI, 8 Julai (Hrkh) - Kebiasaannya dalam media massa kita sering membaca kecaman keras pemimpin Umno terhadap PAS. Jarang berlaku mereka memuji dan bersetuju biar pun kebenaran berpihak kepada PAS.

Sebaliknya seorang Menteri Besar meluahkan kebenaran yang dibawa pemimpin PAS tidak dapat dinafikan lagi lebih-lebih lagi menyentuh soal agama.


Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, ada seorang menteri besar memberitahunya sering mendengar kaset ceramah beliau.


"Menteri besar itu paling terasa dan terkesan ketika mendengar ceramah agama saya mengenai alam kubur. Apabila mati kelak, Allah akan tanya masa hidup kamu mengundi parti mana.

"Beliau meluahkan rasa terkesan yang menyentuh jiwa setelah mendengar kaset ceramah tersebut. Dia menceritakan perkara itu ketika sama-sama menghadiri mesyuarat Menteri-menteri Besar dan Majlis Raja-raja Melayu," katanya pada ceramah di Kampung Chuchuh Puteri A di sini, malam tadi. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Hai , takkan begitu sekali berpolitik. Ini dah teruk. Sampai hal agama pun nak dipancing bagi kemenangan PAS di Manek Urai ke?

2. Dengan lain perkataan, kalau tak undi PAS maka siap le pengundi Manek Urai. Bila pengundi Manek Urai mati nanti, ke nerakalah jahanam lah tempatnya. Po Yoooooooooooooo. Lemas ni.

3. Dengan lain perkataan, jika memangkah PAS , maka syurgalah tempatnya. Jadi pangkahlah PAS. Po Yoooo............................... Senangnya masuk syurga.

4. Inilah kenyataan politik dan cara berpolitk paling bodoh dan dangkal sekali. Diperdagangkan agama untuk menang dalam PRK Manek Urai. Lemahnya minda pemimpin PAS ini. Mereka ini ingat pengudi Manek Urai ini bodoh dan tak beragama ke.

5. Kepada pemimpin dan penyokong PAS, mengucaplah banyak-banyak. Nampak gayanya di dalam syurga nanti hanya penuh dengan pemimpin dan penyokong PAS ajelah . Mungkin termasuk orang cina yang memangkah PAS. Itulah yang difahamkan dari kenyataan di atas.

6. Dunia dah akhir zaman. .............Nak tahu juga MB mana yang tersentuh jiwanya tu.

5 comments:

  1. Nampak sgt kau ni jahil sgt ttg agama..
    gi balaja ugama utk bekalan hari akhirat...

    Cuba kau baca surah ke 99 (surah az-zalzalah, ayat 7 -8,
    Betul apa yg TGNA tu ckp.. cuma kau aja tergolong dlm surah al-Baqarah, ayat 8 - 20.

    Aku doakan kau agar jd umat Islam yg sejati tp kiranya kau perusak dunia, aku doakan kau pergi mati cepat2.

    ReplyDelete
  2. Soalan kubur bocor drp Nik Aziz

    ReplyDelete
  3. LIHATLAH CONTOH DOA DARISEORANG AHLI SYURGA DAN BERIMAN ( ? ). MELANTUN SEMULA KEPADANYA. ITU JANJI ALLAH. BAGUS JUGA PG SIARKAN. JADI INI CONTOH YANG BARANGKALI KITA AHLI2 SYURGA DAN BERIMAN DOAKAN. ITU YANG 50 TAHUN MASIH TAK BOELH MEMERINTAH NEGARA. DI BALAKAN TUHAN.

    ReplyDelete
  4. Kelana,

    TGNA molek doh feqoh dan segalanye. Tapi bila dia SENGAJA BERITAHU orang yang dia POWER dan ada aura ala ala koramah, kite rase disisi The Bos , TGNA ni YILEKK! Sia Sia.

    BEtui lah kate kekawan tadi rasenye, Istighfarlah.

    aDAM

    ReplyDelete
  5. betul tak bila kita mati, kita akan ditanya apakah amalan kita didunia ini.. amalan bukan setakat solat, puasa, zakat haji sahaja.. tetapi merangkumi segala perbuatan kita... termasuk melantik siapa jadi pemimpin

    ReplyDelete

PETA PELAYAR