FOLLOWERS

Thursday 9 July 2009

ISU KG. PALA : KEBODOHAN KM TERPANCAR !





Penghuni Gua : Lihat. Sebelum ini DAP dan pemimpinnya begitu bijak dalam segala hal. Setiap bantahan penduduk dan demontrasi haram dengan segala isu : akan berdegarlah kritikannya kepada UMNO /BN. Semua yang UMNO / BN buat tak betul.

2. Sekarang kita lihat dari isu Kg Pala di Pulau Pinang ini, DAP dan pemimpinnya begitu bodoh sekali. Dari meminta kerajaan pusat membantu ( mencuci tangan ) hinggalah kepada menyalahkan pentadbiran BN terdahulu.

3. Ini kah sahaja tahap kebijaksanaan pemimpin DAP ini? Di mana kebijakkkan mereka selama ini dalam semua isu. Semua isu dijanjikan penyel;esaiannya sebelum memerintah. Ini termasuk sebelum Pru12, penduduk kg Pala juga dikunjungi oleh Lim Guan Eng dengan janji untuk menyelesaikanya jika diberi peluang memerintah. Sekarang bagaimana?

4. Alasan yang kerap di beri oleh Lim ialah ini kesalahan BN semasa memerintah dahulu. Ini satu alasan bodoh dan sangat dangkal seorang pemimpin. Jika begitu pun, apa perancangan DAP dan Lim untuk penyelesaiannya.

5. Bolehkah UMNO / BN juga memberikan alasan yang sama dengan menyalahkan penjajah British, Portugis, Belanda, termasuk Raja-Raja Melaka sehingga ke zaman Parameswara?

6. Isunya : penyelesaian bukan menuding jari? Jadi tunaikanlah janji penyelesaian anda yang dibuat kepada penduduk kg Pala seminggu sebelum pru12 dahulu. Jangan cakap banyak lagi. Selesaikan.

7. Padan muka anda. Dah pandai sangat berjanji dan menjadi raja bagi segala isu. Sekarang baru merasa bahananya.

4 comments:

  1. DAP buka kesalahan BN, kesalahan mereka ditutup rapat, sungguh kotor permainan DAP ini, samalah seperti sekutu-sekutu pakatan rakyat yang lain.

    mula menunding jari kepada BN! sedarlah mereka(PR), bahawa mereka memang tak layak memerintah negeri!! apetah lagi Negara!! takde tokoh, cakap pandai la...'janji' manis yang ditaburkan buat-buat lupa!!!

    ReplyDelete
  2. aku suka kat dap pandai berjanji.pandai berlakon.pandai menipu. ala biasaklah ciner tuhan dia pun dia tipu..buh buah plastik..org melayu bodoh jer leh pecaya kat ciner bulat2. keturunan aku dari dulu tak penah pecaya kat ciner..talam banyak muker..pepatah buleh tukar dah..jumpa ulor ngan ciner bunuh dulu ciner..elok malaysia layan ciner cam indonesia layan ciner..padan muka.

    ReplyDelete
  3. nak layan apa..depa yang layan kita macam indon..depa banyak duit.kita orang melayu ni apa ada..harap kerajaan jerla bagi kerja..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR