FOLLOWERS

Thursday 2 July 2009

KOMEN BODOH SEORANG MAHASISWA : MAHASISWA KONON!


Malaysiakini

'Saya memang tentang Rosmah'
author_photo("Jimadie Shah Othman")
Jimadie Shah OthmanJul 2, 096:32pm

Seorang mahasiswa yang dicari bagi membantu siasatan kes menconteng dan dakwaan cubaan membakar di sebuah dewan Universiti Malaya (UM) belum bersedia menyerahkan diri kepada polis.

"Walaupun saya tegar memegang pada prinsip berani kerana benar, namun peguam telah menasihati saya supaya tidak menyerah diri kepada pihak polis pada masa sekarang atas pertimbangan- pertimbangan tertentu," kata Shazni Munir Mohd Ithnin.

"Saya nak tanya pihak polis, atas alasan apa untuk terus-terusan mencari saya sebagai suspek? Sebab saya konsisten menentang kerajaankah? "Atau sebab saya ini presiden PMIUM dan mereka yang dituduh ahli PMIUM? Macama tu ke? Atau bagaimana?" Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Lihatlah komen bodoh ketua darjah PMIUM ni. Polis cari anda bukan kerana anda menulis rosmah puaka, rosmah atlantuya ke , atau rosmah apa sahaja.

2. Itu lantak andalah nak tulis apa. Itu antara Rosmah dengan anda samada ia nak buat tuntutan sivil atau tidak terhadap anda atau tuduhan alasan fitnah. Yang polis cari anda kerana merosakkan harta awam dan cubaan kianat dengan api.

3. Kalau anda curahkan minyak petrol di rumah anda atau conteng rosmah gila, rosmah, hantu , atau rosmah jembalang tu dirumah mak bapak anda lantaklah. Tak jadi salah. Tulis lah nak tulis apa sahaja.

4. Jadi ini isunya dan jenayah: yang disyakki anda salah seorang yang mungkin terlibat .Bukan kerana anda mengatakan sesuatu kepada rosmah. Lantak andalah samada menetaang Rosmah atau PM pun . Tak ada kisahnya. Apa yang bodoh sangat otak anda ini. Ini ke yang dikatakan pemimpin PMIUM. Itulah jadinya kalau otak dikongkong dan masuk U atas dasar kesian belas dan cukup makan sahaja. Orang bincang isu jenayah/ kianat , anda dok sibuk mengatakan polis cari anda kerana Rosmah. Jenayah dalam kes ini ialah kianat dan vandalisme di bawah kanun keseksaan.

5. Jadi cerdik lah sikit. Sebab itu kerajaan buat macam-macam akta dan peraturan. Kalau masuk U dok sibuk perkara remeh temeh yang kita sendiri tak faham dan lupakan pelajaran inilah jadinya. Otak mula jadi bodoh dan dangkal. Sesekali membaca kenyataan budak ini, seolah pemikirannnya bertaraf darjah 6. Cerdik lagi anak PG yang darjah 5.

6. Cukup-cukup lah menampakkan kebodohan kita. Lagi banyak mengulas dan keluarkan kenyataan , lagi nampak jelas kebodohan anda. Di luar ni semua orang gelakkan anda.........tak malu ke
Updated :
Inilah dia blog budak mentah ni. KLIK atau ( http://shaznimunir.blogspot.com/ ) tonjolkan pulak diri sendiri sebagai : " Becoming Reformist Of Malaysia". Ha ha ha ha .... angkat bakul sendiri. Keterangan diri pun separuhnya nyawa panjangnya. Tak hairan pun.

17 comments:

  1. siswa cap ayam tuh.sapu apa2 yg patut dari kerajaan pastu jadi antikerajaan.manusia itu lebih hina dari anjing.tak tahu nak berterima kaseh.tak di ajar oleh mak bapa dia lah tu.

    ReplyDelete
  2. hihihi...inilah dia hasil/karya teragung tarbiyah dari PAS...jgn PAS tak ngaku pulak produk2 keluaran mereka ini...hihi

    ReplyDelete
  3. """Walaupun saya tegar memegang pada prinsip berani kerana benar""

    dah yakin sangat.. bawa laa ke mahkamah... kemudian minta 11 hakim adili.. ajak si NIZAR tu sekali jadi penyokong.. nanti senang dia kat parlimen.. buat pembalut kepalad baru...

    buat malu siswa saja.

    ReplyDelete
  4. mahasiswa?

    keldai kotttt

    ReplyDelete
  5. harap sekolah jer tinggi.....

    Mengabiskan duit mak bapak.......

    ReplyDelete
  6. bodoh nak mampus
    kalau terbakar dewan UM tu
    sure mengamuk senior2 dgn alumni UM

    saya tak faham
    bila orang bukan sokong kerajaan bantah kerajaan
    mereka buat secara merosakkan benda

    pernah kita nampak
    orang anti anwar, orang anti nik aziz
    pergi kacau majlis,
    or pergi buat onar kat mana2

    tidak pernah rasanya orang kerajaan memberontak sebab benci orang pembangkang.

    saya sokong semua suspek dibuang UM.

    ReplyDelete
  7. cihh...
    bodoh punya mahasiswa..
    kerajaan bg mcm2 xtau nk brsyukur lgsg..!!!

    ReplyDelete
  8. Budak-budak ni bukan nak belajar, cuma nak ambik duit kerajaan, ambik sijil (tak cmerlangpun tak ape), lepas tu tunjuk samseng.....

    Samseng tahik kucing............

    Kalau rasa diri itu benar, pasai apa sembunyi macam tikus.........,

    Kecik-kecik tak mahu tercekik, mampus lebih baik........

    Mahasiswa kaldai......

    ReplyDelete
  9. budak ini tak ada akal langsung. Dia yang tuduh minta rosmah buktikan . dia belajar undang-undang jakun kot. dalam islam pun, orang yang menuduh wajib buktikan tuduhan tersebut. kduanya dok sibok rosmah tak ambil tindakan saman pada rpk. ikut pandai rosmah le nak buat tuntutan saman ganti rugi ke tidak. apa yang disibukkan. kalau PG katakan mak budak ni pernah melacur masa muda( contohnya ) adakah maknya perlu kemukan bukti atau PG perlu kemukakan bukti. PG perlu buktikan. kalau nak tuduh dan orang yang kena tuduh yang perlu beri bukti senang le macam tu. islam ajar dia macam tu kot. mungkin budak ni masa sembahyang hantok dahi kuat sangat di sejadah. itu naik hitam di dahi hingga tak boleh berfikir. ada ke dia kata kerana dia menentang rosmah sebab itu dia nak ditangkap. siapa diani. tak pernah dengar nama dia pun sebelum ni. perasan

    ReplyDelete
  10. saya rasa bukan so call siswa ni je bahlul dan menjadi tali barut tapi ramai lagi siswa2 yg buta dan pekak kat dlm UM tu.... ooi sedarlah sikit

    ReplyDelete
  11. ambil contoh lah pelajar malaysia diluar negara u. ambil bidang pun lebih power. keputusan tinggi. tak ada pun selekeh macam ni. otak mereka lebih bijak dari budak kampung ni. kalau tak ada kouta tak layak budak ni ke u. Itupun menepek dengan ptptn.

    ReplyDelete
  12. orang tua2 penah pesan...

    hidup biaq berakal,

    mati jgn jadi hantu...

    tp mangkuk ni, masa idup dah jadi hantu

    menyusahkan org je..

    tahap pemikiran mahasiswa kelas paria agaknya dia ni

    ReplyDelete
  13. org tua2 pernah berpesan...

    hidup biar berakal,

    mati jgn jadi hantu...

    tp dia ni, masa hidup dah jadi hantu...

    tahap pemikiran mahasiswa kelas paria agaknya..

    ReplyDelete
  14. saya hairan dgn stigma msykt yg menyatakan "kjaan dh bg mcm2,xbsyukur lnsng".
    Apakah dengan mnjadi mahasiswa dan belajar dgn ditanggung kjaan semestinya kita menyokong kjaan? Ya,saya akui kita kene bsyukur, tp x semua yg dibuat kjaan tu betul sehinggakan kita dilabel sbg xbsyukur apabila x mnyokong kjaan.Kita menilai dengan akal bukan dengan budi.

    ReplyDelete
  15. jap2.. Saya sokong shazni munir! apa yang beliau katakan itu benar! Mahasiswa patut bereformasi!
    Saya akan menentang sapa2 yang menentang saya! Kebenaran tetap kebenaran! Buat apa nak bersyukur pada kerajaan sedangkan rezeki datangnya dari Allah!


    haha.. sori2. Jgn nak hentam saya. saja je nak hangatkan suasana~. Blog ni lagi hangat daripada blog shazni munir tu..

    ReplyDelete
  16. Inilah perosak bangsa,agama dan negera. Hidup dalam kekeliruan. Ada otak tapi bongok. Tak boleh nak timbang mana baik mana tak baik. Nak jadi pemimpin masa depan camni. Pemimpin jadah haram. Pemimpin camnilah jual bangsa dan agama,perut kenyang isi tahi.. Spesis yang tak patut diberi muka atau dibiar hidup. Pengkhianat.!!!!! Tak sedar diri...

    ReplyDelete
  17. die tu patut bersyukur sebab rosmah tak report polis sebab ianya boleh dihukum kerana BERNIAT utk mencederakan atau membunuh seseorg! Kalau tak habis la seluruh karier beliau, tak sempat dapat segulung ijazah pun da terpaksa meminta sedekah..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR