FOLLOWERS

Tuesday 22 December 2009

SIDANG DUN TERENGGANU : CONTOH KEDUNGUAN PEMIMPIN DAN KEPIMPINAN !




KUALA TERENGGANU:Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang sebelum ini disifatkan agak lesu, hari ini bertukar rancak dan sekali sekala keadaan menjadi agak panas dengan soalan yang bertubi-tubi daripada penyokong kerajaan sendiri.

Semasa sesi soal jawab hampir satu jam pada hari pertama persidangan, beberapa soalan yang diajukan kepada Menteri Besar Datuk Ahmad Said, menyebabkan keadaan sedikit tegang dan kadangkala sindir-menyindir kedengaran dalam dewan melibatkan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) sendiri. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Memalukan. Yang jelas , kehangatan sidang DUN Terengganu hanya menampakkan kedunguan pemimpin-pemimpin dan kepimpinan UMNO Terengganu. Dari MB hinggalah Exco dan ADUNnya. Semuanya menyerlahkan kedunguan dan memaparkan kelas politik dunia ketiga.

2. Kepada PM dan Presiden UMNO : Singkirkan kesemua mereka ini dari politik Terengganu dan tanahair. Buat semak sahaja. KPI bagi semuanya ialah gagal dan tidak lulus. patut dibuang sekolah semuanya. Otak mereka hanya bertaraf murid sekolah frendah sahaja. Otak memang ada, akal tak ada. Perjuangan hanya nak memenuhkan tembolok dan ego mereka sahaja. Masalah rakyat diketepikan.

3. Apa cerita ini? dan bertahun , sengketa masih berpanjangan. Bodoh dan dungu sangat nampaknya kepimpinan Terengganu ini. Layakkah mereka untuk mentadbir Terengganu. Tak kiralah MB atau semua ADUN UMNO Terengganu. Buat malu dan berabih duit rakyat sahaja.

4. Yang mereka tahu hanyalah meruntuhkan apa sahaja yang ada dan yang telah berdiri kukuh di Terengganu. Kerja mereka ini hanya untuk meruntuh sahaja.

5. Kalau sudah berani sangat bergaduh, pergi sahaja ke Palestin. Lawanlah dengan Zionis. Nak tengok juga samseng setara mana ADUN-ADUN dan kepimpinan yang dungu ini di sana.

6. Kepada PM : Selesaikan segera . Penyelesaiannnya ialah pastikan kesemua , diulang , kesemua sekali ADUN-ADUN UMNO ini disingkirkan di dalam PRU13 nanti. Dari MB sehinggalah ke bawah. Buang semuanya. Termasuk bekas MBnya sekali.

7. Jika di biarkan keldai ini terus berada di kerusi mereka sekarang ia akan menjahanamkan kerajaan dan menyusahkan rakyat Terengganu sahaja.

8. Orang Terengganu kata : Kalu macang ni sokmo, mapuh lah Ganu. Dok asik kekoh sama sediri aje. Asik nok tunjuk gong masing-masing je. Tendang je berok mak yeh ni cepak-cepak. Amang siket Ganu.

9 comments:

  1. hehehe....nampak sangak UMNO Ganu berpecoh. Hadi Awang kat belake senyum sokmo. le ni semua nok tunjuk gedebe. Pekaro hok dale parti melarak ke dale DUNG.....hehehe...

    ReplyDelete
  2. kedudukan umno di terengganu tak kukuh kerana antara mereka pun bergaduh. hmm..mungkin DS Najib boleh 'bersihkan' semua calon dan gantikan dgn calon baru dalam pilihanraya akn dtg?

    ReplyDelete
  3. Assalaamu 'alaikum,

    Kenapa bergaduh? Kerana bagi mereka, berpolitik bukan aktiviti menegakkan amar ma'ruf nahi munkar, iaitu untuk menerapkan hukum-hukum syara' di dalam semua urusan pemerintahan. Kalau pemerintahan adalah demi melaksanakan perintah-perintah as-Syari' [Allah], siapa berani menentang pelaksanaan hukum-hukum syara'? Siapa berani jadi pembangkang?

    Inilah natijah jika politik [pengaturan kehidupan] dipisahkan dari agama. Selagi minda & ideologi sekular ini terus didukung, hal sebegini bukan setakat ada di Terengganu saja, malah telah pun berlaku di mana saja selagi ADUN-ADUN ini masih beriman kepada ideologi kufur Sekularisme, termasuk di Parlimen; cuma perangainya saja yang tak serupa.

    Di dalam Daulah Khilafah, kedunguan dan kerosakan berpolitik begini ini pasti tidak akan terfikirkan.

    ReplyDelete
  4. nak ikut PAS PUN TAK OLEH JUGA . LAGI KUAT GADUH DAN AUTANYA. CAKAP LAGI BERBELIT DAN MEMFITNAH HARI-HARI. JAGA BINI PUN TAK PANDAI. TGNA AZIZ PUN BERPIHAK DAN UTAMAKAN ANAK BERANAK JUGA. CAKAP ISLAM BOLEH LE. CONTOHNYA MANA ADA DI DUNIA INI. TALIBAN PUN MENGAKU ISLAM TAPI DOK BUNOH ORANG HARI HARI. SERUPA LE DENGAN JI PUN. BUNOH ORANG AJE HATU. BOM SANA SINI, ISLAM? MEMANG MAHA BAIK. CUMA RAMAI YANG HANYA GUNA NAMA ISLAM DAN PANDAI CAKAP DI MULUT AJE ISLAM. PERBUATANNYA HAMPAS. TENGOK PAS SAHAJA SUDAH CUKUP. PERANGAI MENGALAH SYAITAN.

    KURA-KURA

    ReplyDelete
  5. Teman melihat..Inilah hasil dari pendidikan 'royalti' yg diunjurkan selama ini..
    Nak salahkan siapa? Mereka adalah wakil rakyat yg dipilih..
    Merekalah yg terbaik sewaktu pemilihan dibuat!
    Merekalah pemimpin yg dipercayai utk memegang amanah yg buat kesekian kalinya ini..
    Kat luar asyik runtuh..
    takkan kat dalam pun nak diruntuhkan juga..?
    Berilah royalti banyak2 lagi ..biar mereka berebut ..melantak..
    seperti semut didalam gudang gula..hidup aman damai..
    p/s-bumi berputar..nasib tak selalunya senang..
    tak gitu KURA2?

    ReplyDelete
  6. Assalaamu 'alaikum, Sdr PG, dan para pelayar blog ini,

    Baguslah, sdr Anonymous telah melihat & jelas akan kerosakan yang dilakukan & diusung oleh jemaah politik kaum Muslim yg satu ini. Apatah lagi dengan bersatunya mereaka di dalam PR, mereka telah dengan niat sengaja, penuh sedar dan berani melakukan SATU KEINGKARAN BESAR terhadap larangan Allah dan dizahirkan pula melalui perbuatan, iaitu larangan, sekaligus ancaman mengambil kaum kufar sebagai sahabat kepercayaan [Lihat Surah Ali Imran, ayat 28 & Surah al-Ma'idah [5] ayat 51]. Mereka khilaf. Sebagai saudara sesama Muslim, jika ada saudara-mara/sahabat daripada jemaah tersebut, muhasabahi mereka. Jangan dinista. Tarik mrka keluar dari keterpesongan itu, kerana kesan daripada perilaku mereka yang terpesong itu sangat fatal kepada akidah.

    Tapi, hendak dibimbing ke arah mana? Apa alternatifnya, sedangkan kedua-dua jemaah pilotik kaum Muslim main-stream yang ada kini sama saja; terpesong dan memesongkan umat dari kaedah berpolitiknya Rasulullah SAW?

    Rujukan berpolitik umat muslim hanya cara berpolitiknya Rasulullah SAW yang bersuberkan wahyu, al-Quran. Itulah jalan politik ikutan para Khalifah ar-Rasyidin, diteruskan oleh para Khalifah seterusnya.

    Oleh itu, umat Islam hendaklah keluarkan minda ideologi politik mereka dari kepungan & jerut tempurung kura-kura ideologi sekular-demokrasi-kapitalis yang 'dihadiahkan' oleh kufar Barat, dan kembali kepada ideologi politik hak milik mereka, iaitu ideologi Islam di bawah naungan Daulah Khilafah.

    ReplyDelete
  7. PAS ni jin mata satu ..... lihat lah bendera PAS/PKR ??????????

    ReplyDelete
  8. aku tgk Bekas Mb lagi bagus dari mat said. banyak sumbangan bekas MB kepada terengganu, sebab tu Bn boleh bertahan di Terengganu sedangkan banyak negeri lain yang tumbang kepada pembangkangpada PRU yang lepas . orang yang sokong mat said hanyalah puak2 pas jer, sebab diorang akan tahu akan kejatuhan Bn nanti di bawah pentadbiran mat said...... harap Datuk Seri Idris Jusoh akan kembali menerajui UMNO negeri Terengganu....

    ReplyDelete
  9. Mat Said oh Mat Said......................

    Doh guane mung bodo bedooh ? ADUN2 mung tu pung bangang.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR