FOLLOWERS

Thursday, 14 October 2010

AKUAN SUMPAH RASHID : MULUT MAJLIS PEGUAM DAN SUHAKAM NAIK KURAP KE ?





Saya Rasid Rosdi hari ini telah membuat satu laporan polis pada jam 12.30pm (13/10/2010) di Balai Polis IPD Shah Alam. Laporan ini berhubung dengan satu akuan bersumpah yang pernah saya tandatangani secara paksa dan dibawah tekanan pada tahun 2008. Akuan bersumpah yang saya tandatangani tersebut saya percaya adalah terbabit dengan kes liwat Dato’ Seri Anwar Ibrahim pada tahun 2008.

Saya telah mengenali DSAI semenjak berada di dalam penjara lagi dan kemudian bekerja dengannya sebagai Pembantu Am di kediaman dan kemudiannya di Pejabat DSAI.

Pada malam 28 Jun 2008 setelah Saiful Bukhari Azlan membuat laporan polis terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim, saya telah diminta untuk ke Quality Hotel. Di situ saya ditahan selepas beberapa hari dan dikawal 24 jam, ditahan bersama saya adalah bekas Setiausaha kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Rahimi Osman.

Saya hanya dibenarkan pulang selepas saya disuruh oleh Latheefa Koya menurunkan tandatangan ke atas satu Akuan Bersumpah yang disediakan oleh dia sendiri. Saya tidak pernah mengarang atau membuat Akuan Bersumpah tersebut. Saya juga TIDAK BERSETUJU dengan apa kandungan Akuan Bersumpah tersebut. Latheefa tidak pernah menceritakan kepada saya mengenai Akuan Bersumpah tersebut dan saya tidak memahaminya seratus-peratus. Malah, saya sendiri tidak pernah melantik Latheefa sebagai peguam saya.

Latheefa sendiri harus tahu bahawa saya adalah bekas banduan dan tidak mempunyai pelajaran yang tinggi. Saya merasakan Latheefa seharusnya menceritakan kepada saya apa sebenarnya Akuan Bersumpah itu, tetapi apabila dia tidak berbuat demikian, saya juga turut rasa ditipu. Sebagai seorang peguam, Latheefa tidak harus melakukan perbuatan sebegini kepada saya kerana walaupun saya mempunyai rekod buruk atas kesilapan saya dahulu, saya tetap seorang rakyat Malaysia.

Saya menurunkan tandatangan ke atas Akuan Bersumpah itu kerana risaukan keselamatan diri saya dan keluarga saya. Melihat bahawa saya telah ditahan di Quality Hotel dan dikawal rapi 24 jam. Serta beberapa insiden buruk berlaku di Quality Hotel, saya terpaksa akur kepada apa jua permintaan mereka.

Selama hampir 3 tahun saya menanggung perasaan takut dan rasa tidak tenteram kerana memikirkan Akuan Bersumpah tersebut. Saya sangat berasa tertekan dengan keadaan ini dan terpaksa menerima kaunseling. Selepas beberapa sesi kaunseling, saya semakin tenteram dan cuba meyakinkan diri saya untuk memperbetulkan kesilapan tersebut. Akhirnya apabila melihat rakan saya Rahimi Osman tampil untuk memperbetulkan kesilapan, maka timbul rasa berani dan yakin dalam diri saya untuk turut sama memperbetulkan perkara tersebut.

Saya juga telah membuat satu Akuan Bersumpah yang baru bagi menceritakan perkara yang sebenar. Namun saya tidak boleh mendedahkannya kerana saya juga risau jika ianya boleh menggangu perbicaraan mana-mana kes di mahkamah.
Saya amat kecewa dengan tindakan ini. Beberapa peguam DSAI yang cuba melindungi kebenaran. Mereka sanggup mengadai masa depan dan maruah saya untuk kepentingan mereka sendiri.

Rashid

Penghuni Gua : Apa lagi Majlis Peguam. Mengapa diam membisu. Dah dua repot polis dibuat tentang perangai buruk dan salahlaku yang dbuat oleh para peguam dalam hal akuan bersumpah ini..

2. Masih diam lagi ke? Tak nak ke cadang ditubuhkan satu suruhanjaya ke atau jawatan kuasa siasatan ke bagi siasatan berkaitan penipuan akuan bersumpah oleh para peguam? Ini menyentuh perkara yang mempunyai kepentingan ramai.

3. Biasanya Majlis peguam cukup pantas mencadangkan berbagai suruhanjaya atau meminta para menteri meletak jawatan jika ada sesuatu ius . Dalam hal ini mengapa diam membisu. Ke mana telor Majlis peguam.

4. SUHAKAM pun selama ini bukan main ke depan jika ada sebarang isu. Mungkin SUHAKAM akan jawab bahawa tiada lapuran yang dikemukan kepadanya. Tak boleh ke lapuran akhbar dan lapuran polis yang dibuat oleh Rahimi dan Rashid ini dijadikan asas untuk memulakan sebarang enkuiri? Selama ini kalau yang menyentuh kerajaan bukan main SUHAKAM berperanan. Sampai ke dalam istana negara yang begitu rahsia pun SUHAKAM nak korek samapi habis. SUHAKAM ini berada di platform bebas ke atau bercakap dan berdiri di platform pembangkang?

5. Juara hak asasi dan kebebasan asas semuanya diam. PR seperti PAS, DAP dan PKR jangan haraplah. Semua mulut mereka dah naik kurap. Mengapa ustat-ustat PAS ini diam membisu. Konsert Lambert sibok sangat. Bab penipuan dan perangai buruk loyar ini tak berbunyi pulak. Islam benarkan begitu ke ? Yang PG faham kita kena bercakap benar walaupun pahit! Bukan bercakap hanya atas dasar poltiik. Salah tetap salah.

6. Mana Prof-Prof yang amat vokal sebelum ini seperti Aziz Bari tu!!! Tak ada komen ke! Mana Mahfuz, Tantawi dan pakar-pakar undang-undang dan pejuang hak asasi .

7. Dengan lain kata: Mulut mereka ini semuanya dah naik kurap. Dalam hal begini besar semuanya membisu. Jika tidak : Aku lah juaranya. Yang jelas , semuanya hipokrit.

8. Itulah yang PG selalu katakan, mereka ini semuanya pandai bercakap dan kritik aje, bila masa perlu tindakan, habok pun tak ada. Semuanya atas kepentingan politik . Serban sebesar bakul pun dan bercakap islam hari-hari pun, cakap menipu dan berbohong hari-hari. Jadi apa bezanya?

Nota : Kepada Koyakutee, asslamualaikum. Kepada DSAI : Asslamualaikum. Sungai Buloh tetap setia menanti anda. Allahtak pernah mungkir janji. Akhirnya kebenaran terdedah sedikit demi sedikit . Bukan orang lain yang dedah. Orang mereka sendiri juga. Apa natijahnya?

35 comments:

  1. LAGI STATEMENT UTK MENCARI PUBLISITI MURAHAN DARI PENCACAI UMNGOK!
    CITER BIAR GEMPAK CKIT PG BARU LA MASYUKKKKKKKKK
    LEBIH..EH ANAK PG BILA NK MASUK SEKOLAH HARAPAN?
    DH ADA TANDA-TANDA DH TU!
    X PAYAH MENYIBUK HAL ORG LAIN LA PG
    LU JG ANAK LU SENDRI SUDAH LA..
    FAMILY SENDRI X TERBELA MENYIBUK HAL ORG LAIN
    LAHAWAU PUNYA MELAYU

    ReplyDelete
  2. "Kepada Koyakutee, asslamualaikum. Kepada DSAI : Asslamualaikum. Sungai Buloh tetap setia menanti anda. Allahtak pernah mungkir janji. Akhirnya kebenaran terdedah sedikit demi sedikit . Bukan orang lain yang dedah. Orang mereka sendiri juga. Apa natijahnya"

    kah!kah!kah!
    PG dh tau janji Allah la...
    hebat la lu..dh dapat baca awal2
    bila dpt wahyu?mlm td ke?hahahahaha

    ReplyDelete
  3. * KATANYA *
    Blog ini dibuka pada 26 Dis 2008. **Blog ini merupakan pemerhati bebas dan tiada kaitan dengan mana-mana kelompok.** Tidak ada sesiapa yang boleh mempengaruhi otak dan pemikiran Penghuni Gua. Visinya jelas : Keselamatan negara tercinta. Semuga semua spesis yang melayari blog ini akan mendapat sedikit pengetahuan dari pendapat, artikel, kertas kerja, komen dan gambar yang dipaparkan. Komen kesat yang dihantar oleh pelayar juga akan disiarkan. Tujuannya agar semua pelayar yang lain dapat mengetahui hati dan perangai pelayar tersebut. Salam persahabatan.

    Tapi Macam Berpihak2 aja, kata bebas... Rupanya TEAM UMNGOK lerrr....

    ReplyDelete
  4. ALJUBURI
    Hah..kan da datang anjing2 penjilat peliwat tegar..apa pon kebenaran takan dapat diterima bagi mereka nie, punya la taksub. Waima mak, adik abg dia orang kena kongkek dgn Nuar pon dia orang kata ini konspirasi UNO @ BN..bodo takleh di ajar.aku ingat kalo dia orang kena jubur dgn Nuar sekalo pon dia orang akan cakap ini konspirasi jahat UMNO..ahaksss..

    ReplyDelete
  5. aku pelik lah penyokong2 Aljub yang tak baligh2 ni .... semua nak salahkan UMNO jer ... ko ni mmg bodoh ... tak tgok ke yg semua orang terlibat tu org PKR sendiri ...saiful, rahimi, keling2, la skrg rasid .... cuba la berdebat dgn fakta sikit ....

    ReplyDelete
  6. nampak sangat tak cerdik 3 anon kat atas nie.. maklumlah yg tipu depa semuanya hebat2 belaka, ulamak, lawyer, YB2 bertaraf global macam mahfuz. entah lah apa nak jadi... benda mudah pun tak boleh nak fikir.

    ReplyDelete
  7. bro..ini video khas untuk mu..

    http://www.youtube.com/watch?v=FSbbZuJU5tw&feature=related

    ReplyDelete
  8. Kenapa mereka ini semua tidak mahu muasabah diri ada kah mereka ini semua tidak takut akan balasan allah kamudian hari yg salah tetap salah yg benar tu tetap benar walau macam mana pun rakyat semua sudah tahu permaianan politik mereka PRU 13 akan membersihkan segala kekotoran yg berlaku dalam negara.

    ReplyDelete
  9. Salam Ukhwah

    Maaf PAB berkata2 :

    PAB nk ckp sikit jer 'TAK PAYAH DILAYAN PENYOKONG TEGAR Anuu..WAR Al-CIFUT' tue..Kita layan sgt...nanti kita yg 'GILO'

    PINTU HATI MEREKA MUNGKIN SUDAH DITUTUP OLEH HIDAYH ALLAH. Cuma kita berdoa..agar Allah beriklah sedikit ihsan kpd mereka utk kembali kpd KEBENARAN.

    Pesanan PAB : Jgn sebut perkataan 'GILO' sesuka hati. N.Ajis sensitif

    ReplyDelete
  10. bila membaca pernyataan oleh si rashid ini dan ditelannya ceritanya ini bulat2 oleh orang2 drp spesis pg & geng2 Umngok ini, ada orang2 tertentu di bukit aman dan di jabatan ag yang tersenym2, sambil berbisik sesama mereka, "termakan juga mereka semua dgn versi kita..."

    lni cerita2 yg versinya serupa dgn kes liwat pertama yg mantul tu dulu ...tanya pada musang tu, pg..! dia mesti belum lupa...

    ReplyDelete
  11. Baru tahu ke kan dah lama mulut mulut tu berkurap termasuklah anon 1001 tu ish ish ish...

    ReplyDelete
  12. ni la sifat pembangkang yang bodoh tak boleh diajar.. macam bangsat.. dah terang2 anwar tu peliwat.. nak cakap ape lagi...atau memang pengikut anwar ni sememangnya suka karipap macam anwar juga.. macam puki la ko orang2 PKR ni...

    ReplyDelete
  13. hahaha..anjing2 belaan nuar juburi ni kuat plak menyalak2..apela korng ni..xabis2 kate ni konspirasi umno..ade otak gune la wei..arini wee choo keong plak nk dedahkn psl isu akuan bersumpah ni...xkn cine tu umno gak yg bli..satu demi satu kebenaran Allah tunjukkn..kebenaran akn mng jua akhirnya...dlm pkr xde lg manusia..yg tingl sume anjing2 belaan dap n lembu2 nuar juburi..hahahaha

    ReplyDelete
  14. itu bukan anjing nuar tu geng gay dia...da bayar broadnad free 1 bungkus nasi...budak mentah.. aku dulu di U sokong nuar tapi da eranak pinak akal pun da ada aku tak AKAN SOKONG NUAR LAGI dan pak saudara aku dulu sb ikut bontot nuar 3 tahun tahu...cuma Kerajaan dan SB tak mau dedahkan kalau dedah.. nuar akan lari ke tinggal di MATAHARI SANA

    ReplyDelete
  15. salam,
    penyokong pembangkang hanya akan kritik apa yg tak betul kerajaan buat. diulangggg kerajaannnn BN yg dipimpin oleh UMNO dan pemimpinnya beragama Islammmm. bab lain mereka tak pandai, kalau berkaitan dengan pembangkang terutamanya, tak pandai nak ambil tindakan. kalau Kerajaan BN, memang dah 50 tahun lebih dah kritik. itu aje yg pandai. peraturan pertama untuk jadi presiden BAR dan SUHAKAM ialah pandai cari salah kerajaan BN dan kritik. tak perlu jadi bebas.

    ReplyDelete
  16. KAUM GAY NUAR JGN CAKP BANYAK.. KALAU TAK SALAH BICARA LAH JGN TANGGUH2..RAMAI PEGUAM YG BAIK2 KENA NAK TANGGUH.. INGAT URUSAN BATANG PELIR NUAR 'UMNO' TAK MASUK CAMPUR...JAHAT UMNO KINI JAHAT LAGI PKR.. RASUAH POLITIK SIAPA YG MULA TANYA DATO PAIRIN DI SABAH TU...NUAR.. PEMILIHAN PKR KINI SIAPA YANG ATUR SEGALANYA UNTUK NAIKKAN AZMIN...? DAN TIKAM ZAID ...LU FIKIR LAH SENDIRI.. YG PASTI IDUP NUAR LUAR NAK SENAG.. DALAM HATI ALLAH YG TAU.. MUKA PUN DA TAK BERSERI...TAK ADA SERI...PERHATI LAH.. BILA .. BERDEPAN DGN DIA...ALLAH MAHA KAYA.. KINI SOKONG NUAR DA MERUDUM.. JAUH.. DULU ORANG MARAH PAK LAH SOKONG PKR KINI TAK LAGI... AKHIR KATA SELAMAT DATANG KE ' SG BULOH INN"

    ReplyDelete
  17. ROPE-ROPENYE... ade lagi MangkukHayun yg berani menafikan selepas dua tahun menipu!!!!! Knape ambik masa 2 tahun??? Duit RASUAH baru masyukkk ke? Satu spesies la nko dgn Rahimi dan Saiful. Jgn terperanjat kalo lepas ni ade lagi beruk2 yg buat kenyataan sama...

    PG pun nak buat SD tapi... setelah anak perempuan register kat Sekolah Harapan. Mudah sikit melawat selepas mengKUDA kat Ayer Keroh...!

    ReplyDelete
  18. anon 1024: 'dah lama mulut mulut tu berkurap'. kau tau tak mulut berkurap siapa yg di bukit aman & di jabatan ag tu? tapi kau masih percaya cerita2 karut drp si rahimi & rahid ni..kesian kau, tak sedar2 ada tangan2 mafia dlm dua jabatan pengkautkuasa undang2 yg berkenaan itu di negara ini..ada anjing2 belaan orng2 tertentu di sana sekarang...

    anon 1050:

    batul2 ko di bodohkan. pernahkah nuar dihukum krana kes liwat yg pertama dulu? dia dipenjara krana konspirasi yg menuduh dia salah guna kuasa, ngok...kau tanyalah madey atau baca surat terbuka dato' drp pdrm yg bertanggungjawab sepenuhnya membuat siasatan berkaitan konspirasi itu...

    siapa wc keong? dia pun opurtuins politik. apakah dia drp duit? Dia nak dedahkan kebenaran Allah? dia pun tak percayakan Allah. Kebenaran Allah memihak kpd umngok? Umngok sendiri pun fobia bila disebut hukum2 Allah...

    ReplyDelete
  19. sg buloh inn. selamat datang bang. Auuuuuuu!!!!

    katak puru

    ReplyDelete
  20. ralat: 14 October 2010 12:00 - "apakah dia KEBAL drp duit?"

    ReplyDelete
  21. mahkamah dah sahkan dsai adalah pengamal homo. baca alasan penghakiman kes terdahlu. dia di bebaskan bukan kerana tak salah tetapi kekurangan bukti untuk sabitan langsi oii

    jeebond

    ReplyDelete
  22. anon 12:10,

    alaa, bahasa senang mcm tu pun Umngok tak dapat nak ajor ngko.. tapi kauorang tak babis2 jadikan isu liwat pertama modal yg menyerlahkan kauorang betul2 ngok..

    - "pengamal homo" : kes ni nak buktikan dia pengamal homo ker, atau meliwat pengadu..?

    - "kekurangan bukti untuk sabitan" - tu apa maknanya? kes liwat tu jadi null & void ler..
    buang kes, ngokkk...

    ReplyDelete
  23. woi anon 12:00, ko x baca abis alasan penghakiman m'mah fedral ke? bengap betul la..hakim2 tu akui anwar meliwat tp tpaksa bebaskan dia sbb isu teknikal je..lain kali blaja rajin ye ni asyik ponteng skolah ngadap pc kat cybercafe je..mak kau bg duit skolah kau joli kat cc tgk blog2 bengap pr dgn main games je kan...dah la lu..Dahla main Mafia Wars pun tak terror. Aku kata kampung kang, marah..kuikui

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum PG

    Pengarah penjara sedang sakit kepala, mcm mane nak buat, sama ada nak bagi warden jantan ke warden pompuan ke, nak bagi warden pondan lagi la sakit.

    Yang peliek si Anu arr sengeh je..aku ape ape pon bolehhhh..hehehehehehehehehehehehe

    ReplyDelete
  25. HMMM..AGAKNYA LPS NI BYK LG LAH KUCING-KUCING KURAP BUAT STATEMENT CARI MAKAN...PASTI PUNYA, TENGOK JER LAH..

    PALING BESAR DAN KLIMAKS NYA NANTI ADALAH :
    1. RPK SOKONG DAH UMNO
    2. BALASUBRAMANIAM TARIK BALIK AKUAN SUMPAH...

    PASTI PUNYA....HE..HE..HE..BIASA DAH DAN TAK HERAN PUNYA...

    ReplyDelete
  26. ALJUBURI
    Yeaahhh, abg Langsi da datang...lama tggu abg Langsi nak defend Idola penjubur tu...tapi ..abg Langsi ni top ke bottom?? Ahaksssss....

    ReplyDelete
  27. Check account Latheefa or husband atau makbapa dia semasa Anwar Finance Minister, kalau they got any projects or business dari Govt. semasa Anwar Finance Minister.

    Ni mesti yang dah termakan budi dan nyawa hidup keluarga.

    Saya kenal seorang dulu, dapat lebih RM800m contract under Anwar, kenyang makan tak habis ke anak cucu sampai sekarang kerja goyang kaki saja isteri pun pasang baru.

    Mati-matian menjaga kepentingan Anwar dan keluarga semasa dalam jail, isteri diberi jawatan tertinggi dalam Parti Keadilan.

    This trail will lead you to the whole truth.

    JAMESBOND

    ReplyDelete
  28. benci pembodek anwar14 October 2010 at 15:17

    cik anon 14 October 2010 12:33
    - "kekurangan bukti untuk sabitan" - tu apa maknanya? kes liwat tu jadi null & void ler..
    buang kes, ngokkk.."

    cuma bukti je kurang...tapi ada bukti la kan..kan..
    he..he..he..

    ReplyDelete
  29. disarankan supaya Majlis Peguam dan SUHAKAM jadi parti politik jee...!boleh le pakat-pakat dengan PAS, DAP, PKR, MIC dan mungkin juga UMNO.
    bukankah cakap dan perangai depa pun macam ahli politik!

    ReplyDelete
  30. hakim dahulu dan katakan dan sahkan perlakuan liwat berrlaku di tivoli vila. tetapi pada tarikh yang dituduh kekurangan bukti untuk sabitan. bukan tak salah. tapi kekurangan bukti untuk sabitan sahaja pada tarikh dituduh. liwat berlaku dan dsai adalah pengamal homo menurut hakim. baca lah perabih anon 1517. kalau bodo jangan nak salahkan orang.

    ReplyDelete
  31. wei..anon 14 October 2010 17:51 ..

    anon 15:17 tu perli anon 12:33 la ngok..
    ko salah memahami tu..otak tu kena rajin2 berfikir..baca lah betol2 anon 17:51... kalau bodo jangan nak salahkan orang.
    he..he..

    ReplyDelete
  32. Jangan risau, Allah akan dan sedang menunjukkan kebenaran didepan mata kita...

    Kebenaran akan tertegak dan kebatilan akan musnah...

    Kepada penyokong PKR, insaflah!!! Apa lagi bukti yg kamu mahu??

    ReplyDelete
  33. lawyer-lawyer yang kononnya berintegriti. Apa tindakan Majlis Peguam?

    ReplyDelete
  34. kah!kah!kah!
    anon atas ni tahap malaikat ke?
    ckp mcm kontrktor kelas f (cuci longkang)
    abah lu ajar islam sesat ke?
    suka hati mak bapak lu dh tau sape btl sape salah
    kene sepak jap lagi bisu satu keturunan!

    ReplyDelete
  35. KAU NAK HARAP Penyokong Anwar PERCAYA???

    BUDAK2 DUDUK ATAS PAGAR BULIH LA..
    PENYOKONG TEGAR JANGAN DILAYAN...

    KALU SAIFUL SUMPAH LAKNAT KE2, ANWAR MATI2
    TAKNAK SUMPAH PUN..ANWAR TETAP TAK MELIWAT!
    HANG TAK BOLEH BACA KA OTAK KUNING YG TAK MAMPU CHEK BALIK APA YG DIA PERCAYA NI BETUL KA TAK BETUI KA...

    (KALU OTAK KATA BAS KITA YG BERGERAK..BUKAN BAS SEBELAH YG BERGERAK..'OTAK' TAK BOLEH TIPU 'PEGANGAN' PUNYA... DAH TU MACAMANA NAK CHECK MACAMANA OTOK BOLEH TERJEMAH BETUI..payah gengg...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR