FOLLOWERS

Saturday 9 October 2010

JANGAN TEMBERANGLAH LATHEEFA : RAHIMI !!!





Bekas pembantu kontroversial Datuk Seri Anwar Ibrahim - Rahimi Osman yang mendakwa dipaksa membuat akuan bersumpah palsu - menyangkal cerita Latheefa Koya berhubung peristiwa merangka akuan tersebut.

Katanya, cerita Latheefa kepada Malaysiakini, yang disiarkan semalam adalah tidak betul dan hakikatnya, - dia langsung tidak takut bahawa polis akan menangkapnya dan sekaligus menafikan yang dia mencari perlindungan di Quality hotel di Shah Alam pada 28 Jun 2008.

“Orang-orang Anwar yang sebenarnya tidak henti-henti menelefon saya untuk menyuruh saya ke Quality Hotel.

“Pada mulanya saya enggan pergi, tetapi apabila ibu dan bapa menasihati saya supaya pergi untuk berjumpa dengan Anwar atas tanda hormat kepada Anwar kerana masih belum tentu dipastikan Anwar itu bersalah,” katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini. ...................................................................................

Dalam kenyataan akhbarnya hari ini, Rahimi menafikan cerita Latheefa itu.

Dakwanya, sebelum ke Quality Hotel, dia berada di Hospital Kuala Lumpur bersama Saiful Bukhari, pakciknya, staff-staff dan doktor serta ramai pihak polis termasuk daripada bahagian Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman dan sempat berkenalan dan berbual panjang dengan mereka.

“Jadinya, kenapa pula kata Latheefa bahawa saya yang takut pihak polis menangkap saya dan meminta perlindungan daripada mereka di Quality Hotel?

“Sedangkan saya baru sahaja pulang dari HKL, berbual dan beramah mesra dengan ramai anggota serta pegawai polis yang mengendalikan kes Saiful. Ini adalah antara kenyataan paling kelakar yang dibuat oleh Latheefa.”

Sebaliknya menurut Rahimi, sebenarnya, Anwar yang berada di dalam ketakutan.

Mukanya pucat lesi dan ketika bersalam dengan Anwar, tangannya memang mengeletar.

Saya boleh cabar pemimpin parti yang ada pada malam itu di Quality Hotel untuk nafikan bahawa muka Anwar pucat lesi. Kalau dia seorang hero dan tidak takut, kenapa pula perlu lari ke kedutaan Turki?” soal Rahimi.

Katanya, beliau telah menceritakan berhubung apa yang sebenarnya terjadi kepada naib pengerusi PKR, R Sivarasa dan Latheefa tetapi mereka menyuruhnya menukar cerita.

“Saya tidak hairan langsung Latheefa boleh menipu. Kerana dialah yang sibuk menjadi guru mengajar saya berkali-kali untuk memberi kenyataan palsu di mahkmah.

“Sehinggakan membuat demonstrasi keadaan di mahkamah kepada saya dan soalan-soalan yang bakal diajukan kepada saya. Kalau saya tidak perlu menipu, kenapa pula mereka perlu berkali-kali mengajar saya?” katanya .

Menurut Rahimi beliau juga bersimpati dengan Latheefa kerana dipergunakan dan juga diperalatkan tetapi sebagai seorang peguam, ketua penerangan PKR itu sepatutnya faham apa yang dilakukannya adalah semata-mata untuk meperbetulkan kesilapan.

“Walaupun bukan sedikit orang-orang dalam PKR yang membenci Latheefa kerana mulutnya yang sangat becok. Tetapi, orang-orang yang membenci Latheefa inilah yang menggunakan dia untuk memelihara kedudukan masing-masing.

“Saya doakan hati Latheefa terbuka dan tidak dipergunakan lagi. Amin,” kata Rahimi.

Rahimi membuat kejutan pada 6 Oktober lalu, apabila memberitahu wartawan bahawa dia telah membuat laporan polis di ibupejabat polis daerah Klang berhubung dua akuan sumpah (SD) yang dibuatnya lebih tiga tahun lalu.

Peguamnya - S Ravi Chandran - berkata laporan polis dibuat untuk menyatakan bahawa dua akuan bersumpah itu adalah tidak tepat.

Akuan bersumpah itu ada kaitan dengan perbicaraan liwat Anwar yang sedang berjalan, di mana beliau dituduh meliwat seorang lagi bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Koyakutee, latheefa koya, Latheefa Koya. rupanya begini cara peguam banyak mulut ini bercakap.

2. Anda semua, mana kenyataan yang kita nak percaya? Kenyataan Peguam becok ini atau Rahimi. PG lebih percaya kepada Rahimi. Kenyataannya lebih menyeluruh. Satu aje yang perlu kita faham ialah, Rahimi tak tahu pun nak buat macam mana akuan bersumpah itu pun. Jadi siapa yang mengajarnya?

3. Majlis Peguam? Tunggu apa lagi. Siasat le kemungkinan ia melanggar etika majlis peguam. Kan Majlis Peguam pandai dalam segala hal dan selalunya menyentuh semua isu yang bukan haknya pun. Sekarang dengan kenyataan rahimi ini, tak bolehkah Majlis mencadangkan sesuatu agar apa-apa tindakan boleh dikenakan kepada amalan buruk peguam dalam isu ini?

4. Biasanya Majlis Peguam pakar dalam segala hal. Bab agama islam pun nak di ganggu dan nak disentuh oleh Majlis. Adakan forum terbuka lagi. Apa salahnya Majlis Peguam anjurkan satu forum terbuka bagi mendapatkan maklum balas orang ramai mengenai persepsi masyarakat terhadap Majlis?

5. Atau pun Majlis Peguam cadangkan ditubuhkan satu suruhanjaya Di Raja bagi menyiasat isu dan kenyataan Rahimi ini. Ia menyentuh kepentingan dan hak asasi rakyat juga ?Biasanya kalau ada aje isu yang menyentuh kerajaan aje, serta merta Majlis Peguam cadang tubuhkan satu Suruhanjaya? Jadi apa salahnya Majlis Peguam tubuhkan satu Suruhanjaya? Siasat betul ke tidak isu ini dan kemukan syornya selepas itu. Boleh kan?

6. Mengapa Majlis diam aje? Bisu kot.? Kenyataan dan pendedahan rahimi ini serius dan amat serius kepada kepentingan umum dan kepada air muka majlis. Suruhajaya DiRajalah jawapanya. Mereka semuakan pakar dalam mencadangkan berbagai Suruhanjaya Di Raja. Jadi pengerusi Suruhajaya kalau dicadangkan oleh Majlis nanti, PG cadangkan pengerusinya ialah Tun Abdullah haj Ahmad Badawi. Diakan Bapa Suruhajaya Malaysia kan ?

7. Kepada Latheefa, Rahimi doa dan kirim salam pada anda!!! Jawab le? Dalam isu akuan bersumpah ini, siapa konspirasi siapa agaknya? Nampak gayanya kenyataan DSAI dan pemimpin PKR sebelum ini sebenarnya terbalik kot. Mereka yang sebenarnya berkonspirasi !!! Tak gitu?

23 comments:

  1. Salam tuan PG & Sema2...,

    JANGAN TEMBERANGLAH LATHEEFA : RAHIMI !!!

    Minta jangan temberang lagilah tuan PG. Nanti bertambah sakit kepala. Apabila bertambah sakit kepala memimirkan kain si Teffa Koyak tu, ubat apa pun dah boleh diterima lagi. Udah sampai masanya xperlu lagi memikirkan nak ke putrajaya bagi si musang tidur tu. Bila bertambah sakit kepala, seluruh tubuh menggeletar…, mual2…, loya pun ada, tapi xboleh muntah. Tercium2, bau kentut pula terhidu.

    Hai, malang sungguh nasib si Teffa Koyak dahlah koyak, nak tampalkan dengan kuyuk pun masih terasa mual… Bolehlah sptmana tuan PG nak cadang tubuhkan suruhaja untuk disiat-siat lagi bertambah koyak si Teffa Koyak tu. Awas jangan sakit kepala lagi, ubatnya senang ajaa jumpaa sajaa dengan pak Seikh kitaa tuh…

    Pang5 Beliung, senang jah ubat sakit kepala tu makan saja karipap…

    ReplyDelete
  2. Haaaaaaaaaaaaa? Latifa koyak kote?
    Macamana dia koyakkan kote?

    ReplyDelete
  3. Latifah tu masih belum Koyak lagi..

    Tak ada laki maukan dia..

    Dia sokong Nuar..pasal tu masih belum Koyak

    ReplyDelete
  4. Bertambah tak percaya aku pada Peguam. Kerjaya kononnya mulia. Lepas kes bunuh dan ini tambah satu lagi pembohongan. Kes berat-berat pulak tu.

    ReplyDelete
  5. Aku bukan nak menghina Majlis Peguam tapi poraaaaaa!!! mabuklahhhhh Amat memalukan

    ReplyDelete
  6. KENAPA TAK MELALAK PUAK PAS/DAP MINTA ADA SURUHANJAYA DIRAJA.... AKU CADANGKAN SURUHANJAYA DI WUJUDKAN... ZAMAN PAK LAH @ BEDOL MAJLIS YG MELAUNGKAN TUBUH SURUHANJAYA SETIAP KALI ISU DI HOTKAN DALAM MEDIA...MASA TU SIAPA KONTROL MEDIA.. ME"HANTU" PAK DOL... NAK BANTAI POLIS.. KENA TANG AHLI DIAM BISU/PEKAK/,,,,,MANA KE"ADIL"LAN MAJLIS.. PKR DA NAMPAK MEMANG TAK BEBAS.. CKP SIKIT NAK SAMAN.. ORG DA TAK PEDULI.. KOYAK TU MELAYU KE BANGSA APA...DIA SAMA NANA MAARICAN SATU KAPL DTG SINI...

    ReplyDelete
  7. Haaa...PG ni satu lah, cepat sgt percaya cerita Rahimi ni apa hal? dah lah tu, siap tuduh org itu, ini tak betullah. mudah sgt PG ni terima kata2 orang, mentang2 lah si Rahimi tu seolah2 memberi nyawa kpd najib...mudah bebeno percaya, dan mudah benar menuduh!!!

    kalau najib tak ada konspirasi pd Nuar, kenapa sepol pergi jumpa najib...pd awalnya najib menafikan sepol dtg jumpa dia, tapi kerana dah terbukti si najib pun ngaku bhw sepol ada jumpa dia..tapi jumpa nak minta biasiswa, sedangkan sepol bukan pelajar u lagi pun...so dtgnya sepol jumpa najib untuk apa?...sekadar minum kopi di pejabat Perdana Menteri? atau.......!!!

    ReplyDelete
  8. betoilah tu...kita kena percaya cerita loya teefah koyak tu...dan percaya pada nuar...sapa rahimi tu...sampah....

    ReplyDelete
  9. Orang yang berjawatan dan berpangkat tinggi aja semua betul??? Yang tak berjawatan dan haprak macam Rahimi dan Sipul yang kena sondol belakang tak betul???
    Kalau DSAI tu betul sangat, biar le mahkamah cepatkan perbicaraan liwat kali ke 2 Pemimpin Haprak (PKR) tu.
    Guna otaklah Bro...Apa punya haprakkkk Anon 20:58 Mungkin kau rela jika disondol lubang kunyit oleh DSAI agaknya.

    ReplyDelete
  10. Kalau tak silap Anon yang menggunakan tulisan besar tu ialah Lord Raid cikgu sebuah sekolah rendah mengajar Tahun Satu dari mula jadi cikgu sehingga sekarang. Tak lama lagi nak pencen tu tapi tak naik pangkat. Tu pasal dia frust asyik kutuk UMNO dan Kerajaan.

    ReplyDelete
  11. puak PKR ini mereka tak ingat, merekalah yang terus percaya bulat-bulat setiap akuan bersumpah. bukan aje akuan bersumpah, asal pemimpin mereka cakap aje, tarafnya macam kitab suci. tengok dulu kata azmin dah ada bukti ahli umno yang bakar gereja. blogger mereka siang malam uar-uarkan seolah benar. akhirnya sampai sekarang azmin hapah pun tak dedahkan bukti tu. janji semingga.kini dah nak masuk setahun. habok pun tak ada

    katak puru

    ReplyDelete
  12. Habisla kak TIPA kali ni.
    Sudahlah suka kencing merata2,Tak pernah basuh pulak tu.....
    Perghhhhhh BUSUK !


    "blogenstarz"

    ReplyDelete
  13. NAK BETULKAN AKUAN BERSUMPAH PUN AMBIK MASA TIGA TAHUN?????... AWAT SELAMA NI OFFER BELUM CUKUP KENCANG KE????? BERAPA MASYUK BANG...!

    SALING TAK TUMPAH MACAM SI SAYFOOL PLAK... DAH BERKALI-KALI KENE LIWAT; SIAP SEMPAT BUBUH KY JELLY SEBELUM KENE TUSUK; BOLEH SERVE TETAMU SI PELIWAT SELEPAS DILIWAT; DAH 2 HARI SIMPAN AIRMANI KAT JUBOR... BARU NAK BUAT REPOT POLIS?????

    AWAT LA PUAK2 UMNGOK NI TAK BOLEH NAK MIKIO???
    OOO...YA! DAH 52 TAHUN DITOTOKKAN, PATUT PUN SUSAH BEBENO NAK BERUBAH... BENGAP BEBENO!

    ReplyDelete
  14. Anon Lansai..komen kau macam kau pulak Pakar Sex. Amalan kau ke tu sex jolok jubur lembu macam DSAI. Suruh DSAI cepatkan perbicaraan jangan dolak dalik. Takut apa kalau benar. Guna otak le Bro Lansai.
    Mak kau ada saham jolok jubur ke dengan DSAI tu???

    ReplyDelete
  15. Anon 03:51...

    Nko tu yg perlu gunakan otak skit... walaupun otak nko otak sengting... bukan takat tigasuku, yg suku tu pun tak berakal!

    Sape yg yg takut bebeno dgn mak-kak-mah? Tertuduh mintak hak yg termaktub dlm undang2 utk dptkan bahan2 kes; laporan polis; nama saksi2 pendakwa dsbnya tapi dinafikan haknya oleh mak-kak-mah kangaroo Msia... Kalo betul dah ade bukti kukuh, bagi la! Tak perlu lagi DSAI minta sampai merayu HAK dia kat mak-kak-mah persekutuan! Sape yg takut brok...! Tolong gunakan sedikit aje dari suku akal nko yg tak berakal tu! Perlu diingat... hakim2 mak-kak-mah tu digaji oleh KERAjaan yg diperintah oleh UMNgOk Be-eNd... (takut nanti tak berasap plak dapur Tuan Hakim, kene tuko, tak naik pangkat... dah pencen baru berteloq nak berkokok! Tak gitu Sri Ram... MusaHassang!)

    Memang tak bermoral betul puak2 UMNgOk ni dlm memberi komen... mengutuk pada ok; melucah malu kat anak2 dan mak-bapak nkorang!

    Buat Anon 03:51... nko ni kluar beranak dari jubur mak nko agaknye...tu yg melucah dok sebut jubur je kejenya. Gi la cuci... istinja ke tapi dengan cara nko bagi komen, aku rasa lebih afdal jika nko samak aje diri nko sekali dgn jubur mak nko!

    Maaf kiranya terkasar bahasa... masuk kandang kambing; tapi nko dah masuk kandang babi... gi la samak!

    ReplyDelete
  16. Anon 09:37 dah sah kau ni beri komen tanpa ilmu dan pengetahuan langsung mengenai undang-undang. Contohnya jika bahan kes diberi kepada yang Tertuduh dah tentu bahan kes tu akan dilupuskan. Dalam perbicaraan barulah dikemukakan siapa saksi-saksi. Sebagai Pendakwa tugas mereka mendakwa dan tugas Tertuduh dengan Peguam yang dilantik tugasnya sangkal apa yang dihujah oleh Pendakwa.
    Senang cerita buang masa aja nak terangkan pada kau yang sebenarnya tak tahu apa itu undang-undang.
    Dalam komen kau tu seolah-olah kau ni lebih hakim dari hakim. Hakim main guli bolehlah Bro. Agaknya kau ni pun akal tak berapa sihat sama dengan orang yang kau kutuk tu. Gunakan bahasa yang lebih manis apa salahnya Bro.

    Hidup PERKASA

    ReplyDelete
  17. ALJUBURI
    Ye Abg Langsi..derang nie memang la tak senonoh..kak Tipah nama elok2 derang panggil koyak la apa, derang mana tau apa erti perjuangan suci murni kita..Abg Nuar la harapan baru kita..Abg Nuar la baru paham macam mana perasaan kita..kalo takder Abg Nuar sapa lagi la agak nya nak berjuang menghalalkan penjuburan kat M'sia nie..Abg Langsi ni top ke bottom?

    ReplyDelete
  18. MasyaALLAH si TelorMasin BeNgap bebeno... susah nak fahamkan kat org BaNgang. Agaknya si BiNgai PG dgn Sarjana Sains So-sial (CGPA 3.5 aje...!) yg layak menerangkan kat mana dalam perlembagaan undang2 yg termaktub hak Tertuduh!

    Bukti jelas si TelorMasin ni BoNgok adalah kenyataannya bhw si tertuduh melupuskan bahan bukti... tak ke BoNgok, kan ke dah direkodkan mcm mana plak boleh dilupuskan...BAHLOL!

    Kalo Enjin F5 tu boleh la dihilangkan... mcm Bala Sundram dihilangkan; Altantuya dihablurkan; duit PKFZ dilesapkan; komisen Scorpene disenyapkan....eehhhh! banyak beno le.

    TelorMasin... nko gi sambung blajo la, takpun nuntut dgn PG pemegang Sarjana Sains So-sial tu. mana tahu nko boleh dapat 4flat! Nak cadang skit boleh...? Tuko la nama nko dari TelurMasin ke TelorTembelang!....ade kelassss gitu!

    ReplyDelete
  19. Salam...,

    Lah langsi(ur) nih bengap sungguh rupanya, mengenai undang2. Kalu nak tahu, mengenai undang2 kau try jumpa si nuar tuh..., wat2 supa ngan hok dah berlaku tuh, pas gilah mahkamah...

    ReplyDelete
  20. Anon Langsi memang sah bodoh, tolol, bangang, dungu. Komen pun ikut dengar cerita aja. Sebab tu mudah dibodohkan oleh Al Juburi. Cadangan Anon 18:10 memang sesuai untuk kau.

    ReplyDelete
  21. ANon 18:10 dan 12:42 memang sah BNgap...BNgai! Typical UMNgOk BNgang + BNgok = BAHLOL

    ReplyDelete
  22. ALJUBURI
    Alahai abg Langsi jgn la emo...nk tanya ni..Abg Langsi ni top ke bottom?? pernah rasa Abg Nuar nya eeh?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR