FOLLOWERS

Friday 15 October 2010

BUNUH SOSILAWATI : 7 TAHUN PENJARA !!!!





KUALA LUMPUR: Dua lelaki mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini, pagi ini atas tuduhan melupuskan bahan bukti pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya serta tiga yang lain.

Mereka ialah U Suresh, 26 dan K Saravanan, 19. Mahkamah memutuskan mereka dikenakan hukuman penjara tujuh tahun kerana menghapuskan bukti dengan cara membakar mayat Sosilawati dan tiga yang lain.

Penghuni Gua : Alhamdullilah. Sebahagiannya dah selesai. Tinggal sebahagiannya lagi. PG harapkan bagi makhluk zalim itu dikenakan hukuman berat iaitu mati di tali gantung.

2. Tahniah PDRM !!!! Biar apa pun orang kata dan mengecam anda, anda masih disayangi oleh masyarakat terbanyak. Teruskan tugas dan tanggungjawab anda dengan lebih cemerlang. Tahniah!!!! Kukurangan tu, boleh diperbaiki dari masa ke semasa!!!!!

18 comments:

  1. MANA CUKUP 7 TAHUN. PATUTNYA 17 TAHUN. INI TAK ADIL..

    ReplyDelete
  2. Alamak 7tahun? Makan tidur dalam penjara semua ditanggung, perkara sekejam ini masakan 7tahun boleh dilupa?

    Bersubahat dalam hal ini pun kiranya kejam juga hati mereka. 7tahun terlalu pendek!

    TAKUT

    ReplyDelete
  3. 7 tahun sahaja? 77 tahun pun belum tentu kita puas hati! Kenapa tak hukum bunuh dan bakar sahaja, disaksikan oleh keling keling kaum puak mereka? Jangan lupa, bawak sekali BAR Council, kasi tengok sedara mara korang yang kejam!

    ReplyDelete
  4. yg 2 ikor tu pasti tergelak sakan pasal 7 tahun je. Telampau tak berpatutan dgn jumlah org yg dibunuh.

    ReplyDelete
  5. Jangan la marah dia org kena 7 tahun sebebnya lepas ni mereka jd saksi penting kepada pihak pendakwa

    ReplyDelete
  6. sepatutnya 7 thn kena kali ngan 4 org baru betul... itu baru lupus bhn bukti. kompromi lak xkn xde kot.. kata2 mengamcam mesti ada punya
    apahal pown tahniah di atas semua kejayaan yang memberansangkan.. semoga malaysia masih ada peguam yang berguna

    ReplyDelete
  7. BETUL LAH POLIS KITA HEBAT...TAPI DENGAR2 ADA 2 PEMIMPIN UMNO YG MEMPUNYAI KAITAN BISNIS DGN SUSPEK UTAMA...TAK SIASAT PLAK KER? DENGAR2 SALAH SEORG TU ADUN UMNO GAK LAH (KALAU PG TAK KENAL SIAPA ADUN TU MEMANG LAH LAH KO BODOH) AKU PASTI PG PUN TAHU MAKLUMAT NIH..TAPI SENGAJA DIA MENIKUS JER!!...SEORG LG S/U KAK IJAT KITA!!!

    SIASAT JGN TAK SIASAT!!

    ReplyDelete
  8. 7 tahun sahaja.....Patutkah??

    ReplyDelete
  9. Aii!! 7 tahun je? bakar mayat bang oii.. memang tak patut..........

    ReplyDelete
  10. ITULAH HEBATNYA UNDANG2 DI MALAYSIA...KALAU DAKWAAN KONSPIRASI LIWAT PUN KENA 6 TAHUN GAK, TP ORG TU TETAP HIDUP SEGAR BUGAR DAN KEKENYANGAN, TAPI KES CULIK, SEKSA, BUNUH, BAKAR, BUANG ABU MAYAT PUN KENA SAMA GAK...7 TAHUN...TAPI KELUARGA MENDERITA PSIKOLOGI...


    ITULAH DIA RUPA KEADILAN UNDANG2 MALAYA SPT DIDAKWA PG!!!

    ReplyDelete
  11. setuju dengan anon 15 October 2010 18:27.

    Kena fahamlah hal keterangan dan prosedur jenayah.

    Mereka tidak membunuhlah kiranya, cuma ambil upah menghapuskan mayat-mayat. OKlah dengan dikenakan 7 tahun. lagipun, mereka sendiripun takut jika keluar penjara selepas 7 tahun,kot dibelasah oleh samada kuncu-kuncu mereka atau keluarga-keluarga terdekat simati yang tidak berpuashati .

    bagi OKT yang membunuh, mereka-mereka akan dijadikan saksi-saksi yang akan mengatakan mereka diupah-suruh OKT menghapuskan mayat-mayat tersebut. Maka OKT utama tak dapat nak pusing kiri atau kanan dan jika sabit, akan merengkok lama (nak buat rayuan kononnya) dipenjara sebelum dilupuskan.

    Malahan, lagi lama perbicaraan mengambil masa, lagi baik. Duduklah mereka sementara waktu dipenjara.

    ReplyDelete
  12. Bersabarlah, ini hukuman kepada mereka didunia ini, bukankah ada lagi bahagaian mereka diakhirat?

    Kita perlu memahami hal keterangan, prosedur jenayah dalam bab hukuman, dan bahawa pertuduhannya adalah melupuskan mayat-mayat bukannya membunuh. Majistret itupun lebih banyak berbanding sedikit arif dalam undang-undang dan bab hukuman. Bukankah hakim perlu tidak berpihak samada pada OKT mahupun Pendakwa?

    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/AnakSosilawatikesalhukumantaksetimpal/Article/index_html

    Anak Sosilawati kesal hukuman tak setimpal

    2010/10/16
    KUALA LUMPUR: "Tujuh tahun hukuman penjara tidak setimpal langsung buat kami sekeluarga jika dibayangkan bagaimana ibu dan tiga individu lain mati dibunuh dengan kejam".

    .......... “Walaupun tertuduh itu tidak didakwa atas tuduhan membunuh, mereka bersubahat dan perlu dijatuhkan hukuman lebih berat,” kata anak sulung Sosilawati itu.....

    ReplyDelete
  13. Mak-kak-mah Kangaroo Malaya..... sama je dgn PRDM Polis Raja Di Msia). Buat siasatan berpilih-pilih. Ade 2 puak2 UMNgOk dimaklumkan terlibat..... tak disiasat pun! Haram tak timbul cerite, PG pun buat NGok je bile nama RahmanPalat (bekas exco Sgor... ala yg menang tanpa bertanding tu...dirasuahnya calon PKR!) dikaitkan terlibat dgn Pathmanaban....

    Tak nak terbongkar kes-kes yg libat YB UMNgOk sebab tu dapat 7 tahun je kot!

    ReplyDelete
  14. orang emosional tak layak jadi hakim apatahlagi beri komen. Dia aje yang betul, orang lain semua tak betul. Awal-awal lagi sudah nampak bermasaalah, itu belum lagi jadi Menteri Besar.

    ReplyDelete
  15. hahahaha
    ape cer kroni2 UMNgOk yg ada "deal" dgn keling lahanat tu?xkan senyap jer kot......????????
    dh masyukkkk ke????
    hahahaha
    lawak la "law" kt malaysia ni

    ReplyDelete
  16. PG xnak politikkan ke kes ni?
    kluar la statement sape yg salah
    kot la kalu ada kalangan prti pembangkang yang terlibat dgn deal keling tu
    bg havoc ckit!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR