FOLLOWERS

Monday 18 October 2010

PERMATA NEGARA : ELEH....... ASYIK NAK KRITIK AJE !!!!!!



Hadi kritik PERMATA Rosmah
Okt 18, 10 12:37pm


Peruntukan besar sebanyak RM111 juta kepada Pusat Anak Permata Negara (PERMATA) yang dinaungi Rosmah Mansor disifatkan PAS sebagai tidak masuk akal kerana ia didakwa hanya melibatkan segelintir pihak.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, fokus kerajaan telah tersasar memandangkan pusat itu juga masih di peringkat percubaan.

Anggota parlimen Marang itu juga membandingkan peruntukan kepada PERMATA berbanding usaha bagi meningkatkan taraf Orang Asli dan pribumi yang diberikan RM100 juta, manakala sekolah agama rakyat pula diberikan hanya RM95 juta.

Penghuni Gua : Asyik nak kritik aje. Cadangan balas tak ada pulak. Dulu mereka kritik kononnya apa jawatan Rosmah sehingga PM berikan peruntukkan berjuta untuk PERMATA. Dikatanya Rosmah cuba mengambil alih peranan Sharizat.

2. Pada PG , senang aje nak jawab kritikan TGHH dan puak-puak ini. Pertamanya mengapa PERMATA mendapat RM 111 juta berbanding SAR. ini kerana PERMATA baru diujudkan dan tiada prasarana lagi. Berbanding dengan SAR dan orang Asli. Asasnya dah ada. Dan setiap tahun ada peruntukkan mengenainya di dalam bajet di samping bantuan-bantuan lain yang diberikan dari masa ke semasa.

3. Apa salahnya dengan PERMATA. Ia adalah untuk anak-anak pintar terpileh. Untuk semua kaum. Mungkin tak ramai yang dapat memasuki permata tetapi itu dalam jangka pendek. Dalam jangka panjang jumlah ini akan bertambah.

4. Tak kiralah idea nak tubuhkan sesuatu rancangan itu dari sesiapa. Kalau ianya baik untuk rakyat negara ini apa masalahnya. Kalau PERMATA dan Rosmah dikatakan nak ambil alih peranan Sharizat pun apa isunya. Ada Shairzat pun macam tak ada juga. Buat perabih ke beras aje. Timbul isu , baru terkinja-kinja nak gubal undang-undang itu , undang-undang ini. Lepas tu, habok pun tak ada.

5. Apa pun tahniah kepada PM atas peruntukkan kepada PERMATA, orang Asli dan Pribumi. Nak bagi sama peruntukkan untuk semua mana boleh. Mesti ada yang dapat lebih dan yang dapat kirang. Adil bukan sama. Tetapi adil ialah meletakkan sesuatu di tempatnya.

Nota : MRSM dan berbagai perkara lagi pun contoh seperti Putra Jaya, MSC, Lebuhraya PLUS, Jambatan Pulau Pinang. Proton, Daya Bumi, KLCC dan sebagainya : kalau kita imbas sejarahnya , jangan ceritalah.

Cakap! Apa yang pembangkang tak cerca Tun Mahathir mengenai perkara di atas. Semuanya dikritik. Akhirnya dengan muka tak malu mereka juga yang lebih nak masukkan ank mereka ke MRSM, nak keraja di Putra Jaya dan sebagainya. Dengan lahapnya mereka ini menjilat ludah mereka semula. Mereka ini hanya pandai kritik, tetapi idea sendiri habok pun tak ada !!!! Asyik car islam itu ini, tetapi hanya beri konsep aje. Yang ada hanya dinar kelantan. Itu pun ciplak idea Tun Mahathir yang mereka hina dulu!!! Tak gitu ?

17 comments:

  1. Salam PG
    Aku tertunggu2 bila fuckatan boleh buat satu projek mega untuk rakyat yang boleh dijadikan sebagai ikon untuk mengingati zaman pemerintahan fuckatan di 4 buah negeri. Satu projek yang diasaskan oleh mereka sendiri tanpa bantuan kerajaan dari segi kepakaran. Rasa nye takde lah tu!

    Harap kritik je lebih orang fuckatan nie!

    ReplyDelete
  2. Aku setuju... Tanya balik berapa banyak anak2 PAS dok dalam semua institusi ini. Tu.. tak terima kasih lagi...

    PAS = Hipokrit , Munafik

    ReplyDelete
  3. Anak-anak orang PAS tak ada masuk Permata, semuanya tak cerdik. Yang masuk tadika PASTI semua diajar doktrin khawarij.
    Orang PAS mungkin hanya tahu teknik dalam Permata Yang Hilang kot sambil-sambil makan karipap putar dan kopi Tok Guru untuk tambah anak.
    PAS = Penipu, Angguk jer, Sesat

    ReplyDelete
  4. Salam tuan blog...

    awat depa nie bodo sgt... bila kerajaan buat semua tak betui.. awat.. yg nuar buat tu betui sgt kaa.. duk sondol sana sini... baik kaa tu...

    ni mai nk habaq sat... hangpa tgu.. hangpa perati program permata nie... biaqpi la kerajaan bagi peruntukan bape byk pun.. yang penting pelaksanaan dia.. kalau melelong tu kerja hangpa nk bagitau rakyat... tapi jgn buat fitnah... aku mcm ostat azizan gak.. ckp2 tak mau... ada bokti bawak mai... nie belum apa2 duk menyalak mcm mahput bapak penagih dadah... awat.. dia tu betui sgt kaa... nk harap hangpa.. emm.. kelantan duk mcm tu jugak.. bagi duit suruh repair kualiti ayaq tak tau pi mana.. balak duk tibai jugak...

    jgn esok makput pi antaq cucu dia masuk permata dah la... tapi aku rasa confirm tak dak kot.. pasai tuk dia pun jenis IQ sampah tapi belagak mcm ada PHD ekonomi.. ala mcm MP P.pauh tu... sama la otak keling...

    ReplyDelete
  5. Semasa kerajaan Pusat ambil alih 40 buah SAR (Sekolah Agama Rakyat), kerajaan mahu memberikan atau menggantikan aset di SAR tersebut, iaitu berupa Kerusi Meja dan lain2 peralatan. PPD meminta SAR terbabit menghantar senarai bilangan pelajar SAR tersebut untuk di hantar Kerusi dan Meja, Senarai dihantar, 500 lebih bil pelajar.

    PPD hantar la 500++ buah kerusi (mengikut senarai bil pelajar yg dihantar), last2 pecah lubang, pelajar ada 300++ je.. Kenapa seleweng data pelajar?

    Selesai cerita sebuah SAR...

    Cerita sebuah lagi SAR, taknak bagi Penyelia DUN masuk. Memang haramkan terus penyelia DUN ni masuk.. peruntukan terima, kenapa penyelia xdibenarkan masuk ke sek tersebut.

    Dua2 ni di daerah saya, lain2 saya tak tau.

    ReplyDelete
  6. betul tu. makan kedarah duit sar adalah pas ni. nak gunakan sar untuk tujuan politik aje. apa yang dah mereka lakukan pada sar? Sukatan pelajaran sar pun tak pernah mereka ambil tahu. yang mereka tahu nak pasakkan otak pelajar sar agar sokong mereka.

    katak puru

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum PG

    Kita nak biarlah pembangkang yang bole membina..Berhujah dalam parlimen mcm orang terpelajar dan mcm orang yang berotak, yang boleh di buat terjemahan percakapannya menjadi sebuah realiti. Ni tidak asik bangkang hanya kerana untuk membangkang saje.

    ReplyDelete
  8. Nak pergi hajipun, tak payahlah guna KLIA sebab itu projek Tun Dr Mahathir, guna lapangan terbang Subang cukuplah.

    ReplyDelete
  9. UIA pun projek Tun DM.Yang nak persoalkan belanjawan kepada PERMATA apa halnya? Apa ruginya jika kepandaian mereka digilap?

    ReplyDelete
  10. apa nak buat..memang ahlul pas pupus tu otak bingai...

    ReplyDelete
  11. betul tu zahari, azman dan anon2. mereka ini tahun nak komplen aje. idea sendiri langsung tak ada. tarak balak sampai licin bukit bukau boleh lah. lepas dah habis segala balak, nak kedarah duit petronas pulak. cari sendiri tak ada langsung.

    ReplyDelete
  12. hahahaa
    hidup BN!
    tanpa BN siapa lah melayu yg bodo2 kt malaya ni
    sembang blh la braderrrr

    ReplyDelete
  13. anon 18 October 2010 17:56

    sampai dah tak boleh berdebat. takde modallah tu.

    ReplyDelete
  14. sudahlah anon 1756.

    cakap aje kamu. itulah minum kencing dsai banyak sangat. dah tu mendambakan pulak kencing nya setiap hari

    kesian

    ReplyDelete
  15. Jangan tak tahu Haji Hadi Awang (Lebih dikenali Ayah Cik) tu temberang aja lebih. Jadi MB Terengganu sepenggal hanya tahu bina dan tambah bini aja.
    Haji Hadi Awang hanya tau keluar fatwa aja..haram untuk orang tapi untuk dia segalanya halal.
    Nak tanya sikit aja..sejak dipilih dari dulu sehingga sekarang sebagai ADUN dan pernah menjadi Menteri Besar Terengganu, apa yang membangun di RUSILA, Terengganu tu Haji Hadi Awang? Yang dia tau tambah bini aja...tak lebih dari itu. Kampung sendiri seluas kangkang kera pun tak boleh dimajukan...ni nak majukan negara??? MALAM SIKIT LE! Pengikut PAS gunakan mata dan akal yang dikurniakan oleh Allah s.w.t. dengan sebaik mungkin. Jangan sesekali kamu menafikan nikmat pancaindera yang Allah s.w.t. kurniakan tu.

    ReplyDelete
  16. NO KOMEN LAH..SEBAB ANAK KEMBAR AKU PUN HANTAR KE TASKA PERMATA...YG INI AKU PUJI LAH...MEMANG BAIK DAN HEBAT...

    MEMANG AKU PUJI SGT2 PERMATA...!!! TERIMA KASIH, SYUKUR!!

    ReplyDelete
  17. hangpa yg komen kutuk pembangkang ni termasuk la PG ni mmg bodoh..ampu la BARANG NAIK tu lg.sat lagi,hangpa jgk yg mampus..bodoh xsedar diri

    ReplyDelete

PETA PELAYAR