FOLLOWERS

Friday 29 October 2010

DSAI PEMUSNAH DEMOKRASI : CHUCK DE VORE !!!!!





KUALA LUMPUR 28 Okt. - Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), Hillary Clinton dinasihatkan supaya tidak bertemu dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika beliau melawat negara ini pada minggu depan.

Ahli Dewan Perwakilan AS dari California, Chuck DeVore berkata, Hillary tidak sepatutnya berbuat demikian kerana Malaysia bukan seburuk seperti Myanmar dan Anwar tidak mengalami nasib seperti tokoh demokrasi negara itu, Aung San Suu Kyi.

"Ketika lawatannya, Hillary mungkin akan berjumpa dengan Anwar yang dikatakan seorang pemimpin reformasi dan demokrasi yang telah ditekan secara tidak adil oleh kerajaan.

"Sebenarnya jika beliau bertemu dengan Anwar, ia hanya satu tindakan bagi meningkatkan kepura-puraannya yang merosakkan,'' kata beliau dalam tulisannya yang disiarkan oleh portal berita Big Peace di http://bigpeace.com kelmarin.

Beliau yang mewakili Parti Republikan menegaskan, Anwar tidak boleh dipercayai kerana tidak pernah berhasrat untuk melakukan reformasi terhadap kerajaan dan juga bukan penganut Islam berfahaman sederhana seperti didakwanya.

"Tidak dinafikan bahawa Anwar tahu untuk memanipulasikan ahli politik dan media Barat dengan menggambarkan dirinya perlu diberikan simpati berikutan dakwaan liwat terhadapnya,'' kata beliau.

Menurut DeVore, kesungguhan Anwar untuk melakukan reformasi terhadap kerajaan telah dicurigai sejak awal lagi berikutan tindak-tanduknya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri.

"Pada 1998, ketika pihak yang bersekutu dengan beliau mendakwa berlaku gejala kronisme dan nepotisme dalam kerajaan, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah bertindak balas dengan mengeluarkan senarai nama pihak yang mendapat faedah daripada saham syarikat kerajaan yang diswastakan.

Senarai itu mendedahkan sekutu-sekutu Anwar dan kaum keluarganya turut memiliki saham dalam syarikat-syarikat berkenaan.

Dalam pada itu, mengulas mengenai usaha Anwar untuk menggambarkan dirinya sebagai penganut Islam berfahaman sederhana, DeVore berkata, beliau meragui perkara itu kerana pertubuhan Yahudi, Anti-Defamation League of B'nai B'rith pernah menyifatkan Anwar sebagai anti Semitik yang tidak layak untuk bertemu dengan Hillary.

"Baru-baru ini ketika berada di New York, Anwar juga telah bertemu dengan pemimpin International Institute of Islamic Thought (IIIT) dan semua perlu tahu beliau adalah salah seorang pengasas pertubuhan ini.

"Tiga tahun lalu, Zainah Anwar (Pengarah Eksekutif Sisters In Islam) pernah menuduh pertubuhan ini cuba menyekat ajaran al-Quran yang sederhana,'' katanya.

Berdasarkan hujah-hujah berkenaan, DeVore menegaskan, beliau membuat kesimpulan bahawa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu adalah sama seperti banyak pemimpin Islam lain yang pandai mengeluarkan ungkapan yang enak untuk didengar oleh pihak-pihak di Barat.

"Pemimpin seperti ini akan menyatakan perkara lain dan bertindak secara berbeza apabila merasakan mereka tidak diperhatikan oleh pihak-pihak di Barat.

"Jika PKR berkuasa selepas pilihan raya umum akan datang, ia menandakan sekali lagi demokrasi digunakan untuk memusnahkan demokrasi,'' tegasnya.

Penghuni Gua : Kita semua dah tahu lama dah, siapa DSAI. Beliau adalah sesumpah yang setiap hariu berubah warna / tindakan.

2. Sah, beliau memang pemusnah demokrasi. Tetapi PG tak setuju juga dengan pandangan mat saleh di atas yang mencadangkan Hillary Clinton tidak bertemu DSAI nanti. Pada PG, biarkanlah Hillary ke atau DSAI nak jumpa satu sama lain. Tak ada bezanya pun. Tak merugikan Malaysia pun. Biarlah DSAI melalak seorang dirinya memperjuangkan reformasi ke atau penetrasi ke? Dah itu kesukaannya.

3. Biarkan.!!!!! Tak gitu?

12 comments:

  1. Assalammualaikum PG,

    "Sepandai-pandai tupai melompat akhir jatuh ke lubang tahi juga"

    Kita tunggu dan lihat, masa akan menentukannya!

    Kita tunggu dan lihat nanti badan siapa yang akan berbau najis.....

    ReplyDelete
  2. hillary clinton , kalau ikhlas nak buat lawatan kenegara malaysia , sila lah hormat dengan pemimpin tertingga malaysia, dan juga rakyat malaysia yg baik budi pekertinya yg sudi menerima beliau dgn cara baik....tiada protes kerana rakyat malaysia menghormati beliau sebagai pemimpin tertinggi negaranya.

    ReplyDelete
  3. DEMOKRASI TERPIMPIN...SAMA RATA...SAMA RASA...DEPAN BELAKANG SAMA SAJA...TAPI BELAKANG LAGI SEDAP LAGI KETAT KATA ALJUBURI.

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Al-juburi....satu nama yang dikenali seantero dunia!!

    Terkenal kerana kes liwatnya!!!

    Peduli apa betul atau tidak!!!

    Bagi aku, kalau nama dah terpalit dengan kes liwat, satu saja perkara perlu dilakukan.....
    berkurung di dalam bilik.....

    Di mana muka nak disembunyikan??????

    Tapi, bagi al-juburi, lain pula ceritanya!!!!!

    Dia lagi gah mempromosikan dirinya ke serata dunia!!!!

    Kesian Kak WAn!! Tapi nak bersimpati dengan Kak Wan pun tak dapat dilakukan kerana Kak Wan juga dari spisis yang tak tahu malu!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. NI, REKTOM SEPOL KOSONG...KENAPA? HABIS SAPA PUNYA MANI TUH?
    LAPORAN KLINIKAL HILANG LAH, UBAH TARIKH LA, LAPORAN AWAL TAK JUMPA LAH, LAPORAN AWAL TAK TT LAH...APA LAH...
    DR AWAL LG MEMANG BYK YG MERAGUKAN...SEBAB TU TUAN HAKIM TAK NAK BG DOKUMEN2 KPD PEMBELAAN, KALAU BAGI, AWAL2 LG KES CAMPAK KE TONG SAMPAH JER!!!

    TAPI MAKIN LAMA MAKIN CLEAR PEMBOHONGAN...SAPA YG TAK PASAL2 KENA? UMNO LAH...UMNO YG ROSAK!!!

    ReplyDelete
  6. Anon 10:48,

    Kau pun perlu membuat pemeriksaan rektum kau segera!!!!

    Bang Nuar kau tu bukan boleh dipercayai sangat!!!!!!

    ReplyDelete
  7. manifesto NAWAR BERAHI. Reformasi, Demokrasi, Manipulasi, Integrasi,Sensasi,Penetrasi.

    ReplyDelete
  8. YEEEAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
    ANON 1146

    ReplyDelete
  9. ANON 11:46

    UMNO PUN APA KURANGNYA...

    ReplyDelete
  10. Salam Bro.

    Anon 10:48 (corn.. tall.. laaa..ko!) Rektom kosong. Dr Tong ngong samo macam ko! 1Parti, 1Lubang, 1Rasa! Wan...Wannn! Lu Yang tanya air mani sape tu! Apa punya bengong. Air mani lu la tu! Yang lu ikut tibai jubor dio, sape suroh buang kat dalam? Sebab lu pung pantang tengok demo tertonggeng, nak balun jer! Mati matian lu tetap salahkan UMNO. (Pork.. Key.. maRk.. deer!)

    Gua bukan PG maaa.. peduli apa dengan penasihat PoKeR tu. Dia sendiri perlukan penasihat dari semua Agama dan bangsa termasuk Bin Atang! Kalau DSAI berani mengusulkan untuk menghalalkan liwat kat 'palir'men, konfom Malaysia aman.. maju.. dan maamor..

    Gua bukan PG lagi looo.. Sebenornya memang malas nak menulis. Sesekali menulis, bukan sahaja mengguris malahan terus menggilis! ('car.. pork!")

    ReplyDelete
  11. Jay boss 23:53

    Tak de guris2 atau gilis2 apa pun...ko memang mulut jahat ma..cakap pun bahasa kesat...gua tak terasa punya..lu punya suka hantam lah...

    tapi gua mau lu ingat ma, ini kes sepol aljuburi sekarang sudah byk berat oooo...itu blogger umno pun makin menjauhkan diri mau cakap ini kes oooo...apa pasal...sendiri mau ingat ma...itu satu dunia sudah kasi gelak sama umno ooo!!!

    itu konspilasi makin nampak cerah oooo!!! saa punya kelja, itu umno la...tapi umno bangang ma, sebab itu skrip byk lemah ooo!!!


    makin meraban umno dgn kes aljuburi....gua banyak sudah gelak ooo..kah..kah.kah...ini projek gila umno tapi tarak jadi punya..!!! nasib baik itu hakim mau tolong sama umno, kalu tidak, sudah lama ini kes campak tong taik loh!!!

    itu umno makin lari jauh, tarak berani cerita ini kes bicara, apa pasal? tapi dulu, bukan main lagi umno,hari2 cerita kes liwat di mahkamh...sekarang sudah pancit ka!!!

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR