FOLLOWERS

Monday 18 October 2010

LIWAT SAIFUL : KAKI KENCING KALAH LAGI !!!




PUTRAJAYA 18 Okt. - Mahkamah Persekutuan di Putrajaya hari ini menolak rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan kenyataan Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang dirakam oleh polis. - Utusan

Penghuni Gua : Kalah dan kalah lagi!!! Kaki kencing rakyat ini terus kalah. Kebenaran semakin hampir. Kehendak Allah tak siapa dapat menghalang. Alasan YAA Hakim ialah tiada bidang kuasa yang diberi kepada YAA Hakim oleh undang-undang. Itu aje !!! Nak apa lagi !!!!

2. Itu pun tengok ajelah. Riuh rendah peminum-peminum air kencing makhluk ini akan berteriak bahawa mahkamah tidak adil, mahkamah di kawal kerajaan, mahkamah tidak bebas, mahkamah berkonspirasi dan sebagainya. Semua orang / pihak salah. Yang betul dia dan mereka sahaja. Keadilan hanya untuk mereka!!!! Biarkan.

3. Itulah otak semua mereka ini. Sebabnya adalah kerana otak mereka dah tak boleh berfikir dengan waras sebab kerap sangat dikencing dan termakan air kencing tuannya. Biasalah. Biarkan!!!! Dah mereka berkehendakkan begitu !!!!

4. Keadilan untuk Saiful!!!!!!! KLIK kalau nak baca ulasan dari Suara Keadilan mengenai perkara ini.

21 comments:

  1. Salam PG,
    Dia ni memanglah Pakar Kencing Rata-rata (PKR)
    Penyakit kencing tak lawasnya semakin tenat.....
    Inilah akibatnya bila alat kencing disalahguna!!!!

    ReplyDelete
  2. PG
    Juburi memang suka bila ditolak sebab boleh rayu lagi....lepas tu boleh tangguh lagi. RAYU TANGGUH RAYU TANGGUH RAYU TANGGUH...(P Ramlee kata 'sampai bila daaaa'). Nak soal balas doktor pun pakai tangguh gak.

    Berkhidmat untuk rakyat dalam court ajelah nampak nye.

    ReplyDelete
  3. kelakar...
    mempermainkan rakyat yg kurang arif ttg undang2
    mane boleh ambil rkmn pckpn saksi sbg dokumen utk pembelaan

    ReplyDelete
  4. tangguh..tangguh..tangguh..tangguh..tangguh..tangguh..tangguh..tangguh..tangguh lagiiiiiiiiii..aduh penat le cam ni....penat betul melayan al-juburi ni.....

    ReplyDelete
  5. Sabarlah kebenaran akan muncul......dan ketahuilah kamu bahawa mati itu adalah benar neraka itu adalah benar janji Allah adalah benar......masa kamu akan sampai juga....

    ReplyDelete
  6. DAH MEMANG DASAR PARTI YANG SUKA KENCING RAKYAT, SUKA MENGGUNAKAN APA SAHAJA YG DIA ADA KERANA DIA ADA KUASA..SIAPA LG KALAU BUKAN UMNO...!

    SOAL KES NUAR TU, JGN TEMBERANG LAH, SELAGI ADANYA UMNO YG MEMEGANG KUASA KERAJAAN, USAH MIMPI LAH NAK DAPAT KEADILAN...LBH2 LG KPD MUSUH DIA...INI PERKARA NORMAL KPD MANA2 PARTI MEMERINTAH LBH2 LG KALAU NEGARA ITU, NEGARA MEMBANGUN DAN NEGARA DUNI KE TIGA!!!

    SEBAB ITU, UMNO/BN MESTI DIGANTI DGN PARTI YG LBH DEMOKRATIK!!

    KATA LAH DLM PRU 13, PAKATAN RAKYAT MENANG, MAKA MUSUH DIA PUN AKAN DIKERJAKAN SAMPAI MAMPUS, SEBAB APA? SEBAB DIA ADA DAN PEGANG KUASA!! MASA TU UMNO JGN MENGATA PLAK...SIAPA PEGANG KUASA DIA MENANG...
    TAK HERAN APA PUN JIKA KES NUAR DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA...

    ReplyDelete
  7. ha..ha..ha..Parti yg lebih demokratik PKR la tu..yg suka salahkan orang lain bila kencing merata..parti biskut ..parti samseng ..hidup peeeiii keeeiiyyy aarrrr

    ReplyDelete
  8. Anon 22:07

    Maksud kamu DEMOKRATIK ala Parti Keadilan. Pemilihan didalam rumah sendiri pun tak mengambarkan demokratik. Tidak ada sistem, rasuah dan sebagai nya.

    Kalau difahami daripada posting PG, apa yang diminta oleh Anwar pada hari ini umpama kebenaran merokok dikawasan DILARANG MEROKOK. Walaupun Hakim pada hari ini, BOS besar didalam kamar / dewan mahkamah, dia TAK ADA KUASA untuk overule THE LAW. simple as that.

    Nak yang LEBIH DEMOKRATIK yang macam mana? Sekarang ni pun dah macam kuda naik minyak. Bagi betih nak peha. Tak ada dalam DUNIA, MINORITY membuli MAJORITY.

    Face the fact lah Bro. Tak kira lah kau MElayu, ke Cina atau KEling ke... bila dia orang ambil alih ( pls note : bukan sebab DEPA BAIK dan PANDAI) tapi sebab orang macam kamu makin ramai (simple mind and dumbass kind of attitude)... kita semua akan sama saja seperti sekarang dan KEMUNGKINAN BESAR (I repeat) KEMUNGKINAN BESAR akan mencari makan ditempat sampah.

    Trust me!!

    ReplyDelete
  9. pakteh adam
    Kalau juburi jadi PM, aku pun ikut macam Tun M... tinggalkan negara ni. Masa tu melayu akan dipijak cukup2...mestilah diaorang nak balas dendam. Perlembagaan pun dah tukar. Raja pun jadi boneka je. Ada harta sikit2 tu aku jual lah dan migrate ke mane ye...nantilah aku fikirkan...

    ReplyDelete
  10. Orang kampung tak sekolah lebih bijak dari Anon 22:07 tolol lagi dungu. Guna akal dan fikiranlah Bro!
    Aku bukan orang UMNO atau PAS atau PKR dan tidak terlibat dengan mana-mana politik.
    Yang penting aku tak rela negara ni diperintah oleh orang yang mengamalkan sex depan dan belakang halal.
    Semoga Allah s.w.t menjauhkan Malaysia dari diperintah oleh makhluk-makhluk yang mengamalkan dan melakukan perbuatan keji lagi menjijikkan oleh Islam.

    ReplyDelete
  11. DARI APA YG AKU BACA KOMEN2 PUAK2 UMNO NAMPAKNYA AMAT MARAH PD AKU (22:07), KENAPA JADO BEGITU? KENAPA KO MARAH SGT...ITU LAH PERANGAI UMNO, TIADA KEBEBASAN SUARA DAN SEMUA KENA PAKSA TERIMA APA SAJA YG DIA CAKAP, TAK LEH LAWAN, TAK LEH BG PENDAPAT YG BERTENTANGAN (DOSA BESAR).

    YA...UMNO/BN MEMANG PATUT KITA TUKAR SAHAJA PD PRU 13...JGN TUNGGU LAMA2 LAGI, MAKIN LAMA KITA SIMPAN BARANG ROSAK DAN MEROSAKKAN INI, MAKIN HANCUR KITA...TAK PERLU LAH AKU HURAIKAN KENAPA? UMNO LBH MENGERTI!...DEMI KELANGSUNGAN KEHIDUPAN YG LBH BERMAKNA KPD SEMUA RAKYAT, MAKA KITA WAJAR MEMBUAT SATU TEKAD KEPUTUSAN BULAT IAITU MENYINGKIRKAN UMNO/BN TERUTAMA PRU 13...

    ............KITA SBG RAKYAT ADA HAK UNTUK MENUKAR MANA2 KERAJAAN YG TERUK, KITA YG MENENTUKAN KERAJAAN BUKAN KERAJAAN UMNO/BN YG MENGONGKONG KITA!!!...HAK INI DIJAMIN OLH PERLEMBAGAAN!!

    ReplyDelete
  12. salam PG,
    ......."makin lama kita simpan barang rosak,makin hancur kita......"
    ini yang ditulis oleh anon 22:07 (08:54)
    SEDARLAH WAHAI ANON 22:07, ENGKAU ADALAH SALAH SEORANG DARIPADA SPISIS MELAYU HAPRAQ YANG TELAH ROSAK DAN TIDAK SEPATUTNYA DISIMPAN.....

    ReplyDelete
  13. DIN 09:41

    SEBENARNYA SPESIS MELAYU HAPRAK YG TDK PERLU LG DISIMPAN ADALAH PUAKA2 UMNO...SPESIS MELAYU YG LAIN LAH YG WAJAR MENERUSKAN KELANGSUNGAN MELAYU...
    SEBAB UMNO ITU SUDAH ROSAK SEGALA-GALANYA, MAKA ADAKAH WAJAR KITA MENYIMPANNYA?

    AKU ULANG..UMNO YG TELAH ROSAK SEGALA2NYA, BUKAN MELAYU!! MAKA WAJARKAH KITA MENYIMPAN YG BUSUK DAN ROSAK?...BARANG YG ROSAK/BUSUK MMG TAK PERLU KITA SIMPAN KRN MENDATANGKAN PENYAKIT!!!

    AKU ULANG...UMNO LAH YG ROSAK, BUSUK, HAPRAK BUKAN MELAYU!!! WALAU PUN DLM UMNO ITU ADA MELAYU, TP MELAYU ITU YG BERSIFAT SEDEMKIAN...MELAYU LUAR UMNO TDK ADA KAITAN DGN HAPRAK, ROSAK DAN BUSUK!!FAHAM!!

    ReplyDelete
  14. Salam,

    1 Akhirnya, dek tdak jlas apa itu politk dari tntutan akidh lslm yg mWAJIBkn kstuan, mahabbah & ukhuwwah lslsmiyyah yg diikat oleh ikatan aqidah, umat lslam, tanpa sdar [& dgn seronok2] trjerut ke dlm kubang politk najis yg mgHARAMkn prpecahn & prmusuhn ssama umat lslsm. lnilh politk yg kini diusung baik oleh Umno, Pkr maupun Pas [meski mmakaikan dirinya dgn baju lslm]; iaitu politk pmecah-belah & pncetus prsetruan umat lslam dlm negari M'sia yg hanya sekngkng kera ini. Dan para bloggers Mslim yg trjerut ke dlm jebak poltk busuk ini jadi agen2 pmecah & prseteruan ssama umat lslm. Posting2 oleh admin blog ini & sbabahian besar respons jadi bukti nyata. Nmpaknya mreka pun brbngga dgn pranannya masing2 dlm krja2 keji memecah-blahkan umat ini. Sdra PG... Subhan Allah!

    2 Walhal, ayat drp kitab suci al-Quran [Ali lmran ayat 103] yg sma2 mreka baca ktika blajar mngaji kecil2 dulu sampai skarang masih slalu dibacakan olah khatib setiap Jumaat... "Dan brpegang tguhlah kamu skalian kpd tali Allah [agama lslam] dlm satu jamaah, dan jnganlah kamu brcerai-brai...". Haram umat lslam brcrai-brai & brmusuhan atas alasan apapun..

    3 Jlas, antra membaca & mengimaninya dgn 100% yakin dua hal yg brbeza. Harap2 Dato' Nk Aziz, DS Najib & DS Anwar dapat memahami ini dan mmahamkannya kpd para penyokng masing2 sblum politk songsang ini bnar2 mnghasilkn 'yg dikjar tak dapat, yg dikendung brciciran'...dan kafir, musuh mreka brsama juga yg untung.. wa Allahu a'lam.

    abu faiq

    ReplyDelete
  15. Anon 09:47,
    Melayu yang rosak adalah gerombolan PKR.
    Engkau salah seorang daripadanya, tetapi engkau masih belum sedar-sedar.
    kau tunggulah!!!!........ masa semakin singkat tetapi tanda-tanda telah kelihatan!!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Seksyen 307 Kanun Acara jenayah - rayuan hanya terhad kepada keputusan yang secara muktamad melupuskan hak pihak-pihak. Mahkamah Federal memutuskan bahawa keputusan Mahkamah Tinggi tidak membenarkan OKT diberikan rakaman percakapan Saiful bukanlah suatu keputusan yang melupuskan secara muktamad hak-hak OKT dn justru tidak ada hak rayuan.

    Keputusan ini bagaimanapun berbeza dengan keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Persekutuan awal tahun ini dalam kes Dato' Seri Anwar bin Ibrahim v PP [2010] 2 MLJ 312 yang memutuskan bahawa keputusan Mahkamah Tinggi yang tidak membenarkan permohonan OKT mendapatkan dokumen dibawah seksyen 51 Kanun Prosedur jenayah adalah suatu perintah muktamad yang boleh dirayu.

    Prof Madya Dr Abdul Rani Bin Kamarudin
    Kulliyah Undang2 IIUM
    - saya menyambut baik keputusan terkini mahkamah persekutuan.Pendekata, rayuan terhad kepada sabitan atau pembebasan kerana jika tidak, kes senantiasa perlu ditangguhkan ekoran rayuan terhadap perkara-perkara sampingan (collateral).

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1019&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_01.htm

    Anwar gagal dapat rakaman percakapan Mohd. Saiful

    PUTRAJAYA 18 Okt. – Datuk Seri Anwar Ibrahim terus gagal mendapatkan semua rakaman percakapan Mohd. Saiful Bukhari Azlan ketika soal siasat untuk digunakan bagi mencabar kredibilitinya pada perbicaraan kes liwat.

    Ia berikutan keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini menolak rayuan akhirnya setelah berpuas hati bahawa keputusan Mahkamah Tinggi yang menolak permohonannya mendapatkan dokumen tersebut, bukan perintah muktamad.

    Panel tiga hakim diketuai oleh Hakim Besar Malaya, Tan Sri Arifin Zakaria memutuskan demikian sebulat suara ketika bersidang bersama Hakim Tan Sri James Foong Cheng Yuen dan Hakim Datuk Seri Md. Raus Sharif.

    Mahkamah berpendapat, keputusan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah merupakan perintah yang dibuat dalam satu perbicaraan yang sedang berlangsung dan kesannya tidak melupuskan hak mana-mana pihak.

    Sehubungan itu, panel tersebut mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan pada 25 Jun lalu yang menolak rayuan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.
    .............

    ReplyDelete
  17. hahaha..klaka aku bc penjilat nuar juburi babi kt ats tu..ko ahli pkr ke...yg aku tau dlm pkr dh xde manusia..sume tinggl lembu2 belaan nuar juburi je..yg sng dicucuk hidung..hehehe..

    ko kate pkr demokratik??hahhaha..bknke org pkr sndri yg ckp yg pemilihan ni libatkn cmpur tgn azmin..azmin plak org nuar juburi..yg buat dakwaan ni plak ahli pkr sndri..si keling paria gobala..

    pkr amalkn kebebasan bersuara????hahahaha..ko ingt x lg..rahimi nk wt sidng akhbar psl kes die kene pksa wt akuan bersumpah..ko tau x keling2 pkr wt kecoh time sidng akhbar tu..kebebsan bersusara apenye..hahaha..klaka la lembu belaan nuar juburi ni..byk lg point2 yg menunjukkn pkr parti utk lembu2 nuar juburi je..sng dicucuk hidung..tp mls dh aku nk taip..hahaha..

    ReplyDelete
  18. BAIASALAH...NAK KATA MACAMANA LAGI KES NUAR NI..

    SENANG CERITA LAH...SEMUA HAKIM, POLIS, PENDAKWARAYA DLL ADALAH KERJA MAKAN GAJI DAR KERAJAAN UMNO/BN...FAHAM2 SAJA LAH...

    SEKIAN!!

    ReplyDelete
  19. anon 13:11,

    masih ada hakim, polis, pemdakwaraya yg kerja cari makan dgn ihklas dan cara halal. tapi yg pasti, orang2 'bersih' yang macam ini tak dimasukkan ke dlm team utk mengendalikan kes2 seperti ini. nanti backfire...ingat kebersihan peribadi tun salleh? takut backfire... cari jalan utk menghina dan menolak-keluarkan dia..!

    ReplyDelete
  20. BTL TU ANON 13:11 & ANON 14:58
    NI SMUA MAINAN POLITIK UMNO
    SENANG CKP DORG MMG GOYANG DGN JUBURI
    ANJING2 YG BODO XTAU APE NI IKUT MENYALAK JE LA
    ASAL DISUAP MENYALAK LA MCM PG!HAHAHA

    -ARIP A/L OMAR ANJING-

    ReplyDelete

PETA PELAYAR