FOLLOWERS

Monday 11 October 2010

KOTAKAN JANJI ANDA ZAID !!!!!



Tan Sri Khalid Ibrahim akhirnya mengumumkan bertanding jawatan timbalan presiden PKR.

"Saya, Abdul Khalid bin Ibrahim, hari ini dengan rasminnya menawarkan diri untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan parti Keadilan Rakyat yang akan berlangsung pada November ini," katanya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Apa lagi Zaid Ibrahim. Seperti yang anda katakan dan berpegang kononnya anda mahkluk yang berperinsip, maka tarik dirilah dari bertanding Tim. Presiden PKR. Itu yang anda janji dan katakan dulu. Kalau MB Selangor bertanding jawatan tu anda akan tarik diri.

2. Jadi inilah masanya. Jangan cakap aje. Tapi habok pun tak ada.

3. Tapi PG berpendapat dan yakin, si Zaid ini cakap aje. Beliau akan langgar janji yang dibuatnya sendiri. Ini berdasarkan pada pengalaman yang lepas. Siapa tak kenal Zaid.!!!! Manusia yang hanya pandai bercakap tapi tak tahu nak buat.

4. Zaid !!!!!!! Zaid !!!! Jangan buat Khalid tercungap-cungap. Dalam hal ini, siapa kacau daun siapa agaknya!!! Juga Nurul Izzah nak sokong siapa pulak agaknya. Dan Nurul ni pun sama lah perangai macam Zaid. Sorong papan tarik papan. Cakap tak serupa bikin juga.

Nota : Kalau lihat kenyataan Khalid di atas, didapati Khalid mengakui terdapat dengan berleluasanya amalan berpuak dalam PKR ini. Jadi tak adil jugalah PKR ini rupanya. Biasalah , parti sampah sarap katakan!!! Tak gitu ?

12 comments:

  1. APA LAH YG KO MERAPU NI PG!!

    TAK KAN LAH ORG ADA MASTER CAKAP CAM NIH? MACAM LAH ORG TAK TAHU KELAKUAN UMNO YG BEREBUT JAWATAN DAN KEPENTINGAN...

    NAJIB PUN CAKAP KONG KALI KONG JUGAK...HARI NI KATA TAK ADA JUMPA SEPOL, TAPI ESOK KATA ADA JUMPA PLAK...1 MESIA KENA TEMBERANG!!!

    TAKAT ISU2 POLITIK NI JGN KALUT LAH PG...MEMANG POLITIK DAH GITU...SAMA JE 2 X 5...LG TERUK KITA MENGATA ORG SEBENARNYA KITA LBH BURUK LAGI DR ORG YG KITA KATA...!!! JGN TAKBUR LA..


    KONON ADA MASTER, UKM AJAR KO TULIS ILMIAH MACAM NI KER? DULU UKM TAK AJAR AKU TULIS ILMIAH MCM NI!!!

    ReplyDelete
  2. tak payah ilmiah kalau nak bercakap dengan puak jumud pkr ni. mereka pun guna bahasa pelacur. apa nak tulis ilmiah . bukan semua orang paham. blog ini nak suruh semua gulongan faham. bukan yang berpendidikan aje. untuk semua orang. anon , kau pun boleh faham. ok lah tu!!!

    marah? kah kah kah kah

    ReplyDelete
  3. anon 0830

    kau panas kepala ke?

    ReplyDelete
  4. ANON 0901

    BUKAN SAKIT KEPALA,TAPI MELOYA!!!

    ReplyDelete
  5. Kalau ada pemilihan mesati ada puak2..penyokong masing-masing.. Masalahnya janganlah dalam kangan pemimpin beri sokongan terbuka..tu bodoh namanya... biarlah undian menentukan! baru Adil. Ni bos sendiri dah bayangkan puak2 nya sendiri... Lepas tu kalau kecoh, kerusi melayang, kertas undi dikoyak..jangan jadikan orang lain kambing hitam atas kelemahan sendiri!! Itu masalah namanya.. Jangan berlagak bijak kalau bodoh.. OPrang bijak menerima kelemahan..orang bodoh akan merasa dia bijak sentiasa!

    ReplyDelete
  6. ANON 10:24

    EH..MACAM MENGATA UMNO JER!

    ReplyDelete
  7. Anon 08:30 jika betul le kau ni lepasan UKM kira kau bernasib baik sebab Kerajaan yang kau kutuk tu beri peluang untuk kau belajar. Jika tidak kau ni jadi hampass masyarakat kerana tidak tahu kenang budi.
    Aku rasa kau ni dalam golongan masyarakat yang kecewa dan terlalu kecewa pelbagai sebab:-
    1. Mungkin kau sendiri orang UMNO tapi gagal dapatkan jawatan atau kontrak dari Kerajaan.
    2. Lepasan UKM??? gagal untuk mendapatkan jawatan/pangkat yang kau idamkan.
    3. Yang lebih malang lagi, jika benarlah kau lepasan UKM, sama rupa dan sama padanlah dengan PG yang kau kata tu.
    4. Punya Ijazah UKM tapi tak dapat memikir antara intan dan permata. Pemimpin yang menghalalkan sex songsang pun nak disokong bermatian-matian.
    Tak usah temberanglah Anon 08:30 dan aku rasa pendidikan tertinggi kau setakat SPM aja atau mungkin lebih rendah aja SRP.

    ReplyDelete
  8. anon 1137
    apa kurangnya kau tu pun, si eli tu pun kau sokong separuh nyawa.

    kah kah kah kah

    katak puru

    ReplyDelete
  9. ANON 11:37

    AMBOI! MARAH NAMPAK...DAH LAH TU MENGATA ORG PLAK...TAPI TAK APA LAH...

    SEBENARNYA AKU BUKAN ORG POLITIK PUN, BUKAN SOKONG UMNO/BN DAN TAK SOKONG PUN PAKATAN RAKYAT..DUA2 NI AKU TAK SOKONG..AKU SEORANG YG INDEPENDENT TAK TERIKAT DGN SIKAP MANA2 PARTI POLITIK PUN...TP AKU LBH BYK MELANYAK UMNO/BN KERANA BYK KETIDAKADILAN DI SITU...KALAU UMNO NAK JD BAIK KENA LAH ADIL KPD SEMUA PIHAK BRO...
    TAPI BYK YG RETORIK DAN MURAHAN SAHAJA..

    AKU ADALAH LEPASAN WARGA UKM...NAMUN AKU BERSYUKUR KERANA DAPAT JUGA MENGGENGGAM IJAZAH...TAPI AKU TAK ADALAH RIGID MACAM PG...BAGI AKU APA TELAH DIAJAR OLH BEKAS2 PENSYARAH AKU, MEREKA KATA HIDUP KITA KENA ADIL DAN TIDAK BOLEH PANDAI2 MENUDUH BUKAN KPD ORG LAIN TANPA KEBENARAN, KITA KENA KAJI DAN ANALISIS SETIAP FAKTA DGN SEADILNYA, BUKAN MEMBABI BUTA MENYOKONG...ITU LAH NAMANYA KETINGGIAN ILMU DR UKM...ITU LAH ILMU YG DIAJAR DAN SENTIASA AKU PRAKTIKKAN DR KHAZANAH ILMU UKM..

    TAK MCM PG..NAMA JER EX-STUDEN UKM DAN PEMEGANG SARJANA PULAK, TAPI PEMIKIRAN DIA TDK MENCERMINKAN SEORG ILMUAN KERANA DIA ADA PENYAKIT, IAITU SENTIASA BERSANGKA BURUK KPD ORG LAIN TERUTAMA MUSUH POLITIK DIA...

    AKU BUKAN AHLI ATAU SOKONG MANA2 PARTI POLITIK..NAMUN AKU BERSYUKUR DGN ILMU UKM KERANA ILMU ITU DAPAT MEMBEZAKAN MANA INTAN DAN KACA!!!

    BUKAN SOKONG MEMBABI BUTA MCM KAWAN AKU PG!!


    SORI LAH..AKU KINI DAPAT HIDUP DGN KAKI AKU SENDIRI..BUKAN ATAS NAMA MANA2 PARTI POLITIK....ALHAMDULILLAH..KO PLAK MACAMANA? KERJA APA PULAK, DAN DAPAT APA PULAK DR UMNO?

    ReplyDelete
  10. Anon 22:16 baguslah berfikiran macam tu tapi sekurang-kurangnya kita kena ada perasaan terima kasih dan bersyukur kepada Allah s.w.t. itulah sebaik-baiknya.
    Untuk pengetahuan kau aku kerja sendiri aja, buat perniagaan kecil-kecilan aja. Aku sendiri tak terikat dengan mana-mana parti politik. Bagi aku parti politik ni hampas tapi walau apa pun aku sebagai orang Melayu rasa bangga juga dengan jasa UMNO serta Pemimpin Terdahulu tapi bukan UMNO sekarang yang rendah mutu kepimpinannya. Dan begitu juga dengan parti pembangkang terutama PAS yang jauh tersasar dengan prinsip islam yang dilaung-laungkan sebelum ini.
    Maaflah jika komen aku sebelum ini jika menyinggung perasaan kau.
    PG ni aku kenal sangat dia ni. Setakat sembang bolehlah. Cakap pun tak serupa bikin. Dia memang seorang kakitangan kerajaan dan bekerja dengan kementerian XXXXXX (Rahsia tak perlu dedahkan).
    Tapi yang pelik tu Anon 22:16 (katak puru) apa masalah di tu?? Apa pada pandangan kau Anon 22:16 terhadap katak puru tu?

    ReplyDelete
  11. ANON 02:37

    HA..MCM TU LAH..LAIN KALI JGN MAIN BEDAL JER BRO..DALAM RUANGAN KOMENTAR NI WALAUPUN NAMPAK PERNYATAAN YG MENYAKITKAN HATI TERUTAMA UMNO, JGN CEPAT BERPRANGSAKA BURUK...KATA LAH ENGKO HENTAM PAS, PKR PUN AKU TAK RASA APA2 PUN...SEBAB UKU BUKAN SOKONG PUN BEGITU JUGA DGN UMNO NIH...LIHAT DAN SEMAK KOMENTAR AKU SELAMA NI, TAK PERNAH PUN AKU BG PIHAK PAS, PKR MENGETENGAHKAN SIKAP DAN PERJUANGAN MEREKA...SEBAB AKU PUN TAK MAHU AMBIL PUSING PENDIRIAN MEREKA, KERANA ORG POLITIK AMAT BIJAK MEMANIPULASI ISU...SEBABNYA KERANA AKU RASA KECINTAAN PD BANGA AKU DGN TDK MELAMPAU, MAKA AKU TERPAKSA LAH LANYAK UMNO HABIS2 SPY MRK MEMBETULKAN DIRI SEMULA, KERANA MRK UMPAMA IKAN DI AKUARIUM, YG MANA IKAN ITU TAK NAMPAK ORG LUAR MELIHAT MEREKA, TETAPI ORG LUAR JELAS MELIHAT PERANGAI MEREKA...

    PG NI BIASALAH...KATA DIA TAK SEBELAH MANA2 TP ISI PEMIKIRAN DAN SIKAP DIA SENDIRI TAK SERUPA BIKIN...

    KATAK PURU PUN SAMA JER...KEJAP CONDONG SANA DAN SINI IKUT ANGIN...TAPI AKU TETAP LANYAK KEBOBROKAN UMNO KRN BYK KETIDAKADILAN DI SITU...BUKAN KRN AKU BENCI TAPI BERKATA BENAR!!

    ReplyDelete
  12. Lanyak semua jika ikhlas untuk kepentingan bangsa Melayu dan Islam. Lebih baik ketidakadilan politik dari melacurkan Islam. Sendiri fikirlah Bro mana lebih penting.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR