FOLLOWERS

Saturday 30 October 2010

PRK GALAS : CONTOH ULAMA JAHAT !!!!!




PAS akan membayar sehingga RM250 kepada pengundi yang berada di luar DUN Galas bagi menampung kos perjalanan mereka untuk keluar mengundi pada 4 November nanti.

Pengarah jentera PAS bagi pilihan raya kecil itu Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata, bayaran itu bukanlah satu bentuk rasuah.

Katanya, bayaran tersebut hanyalah untuk memudahkan kumpulan pengundi berkenaan, sejumlah 1557 orang bagi keluar mengundi. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah contoh jelas ulama jahat. Jika kerajaan melakukannya dikatanya rasuah. Sekarang mereka melakukan perkara yang sama tetapi tak jadi rasuah pulak alasannya hanya untuk bayaran perjalanan pengundi luar.

2. Itulah pun , kalau BN yang buat. Alasan yang sama juga tetapi mengapa ulama ini terus memfatwakan haram dan rasuah.

3. Hukum hanya di mulut mereka. Apa yang mereka cakap itulah hukuman. Ditambah dengan serban sebesar bakul, kening bercelak, jubah melerek bumi dan dicampur dengan janggung sejemput. Maka bolehlah keluar fatwa dan wajib dipatuhi. Yang haram jika melibatkan kerajaan.

4. Ulama dan Parti islam sebegini nak kita contohi dan teladani? Maaf lah. Mulut mereka ini lebih teruk dari pelacur. Pelacur sekurangnya mengaku juga kesalahan mereka.

5. Kepada ulama dan parti yang mendakwa islam lebih dari orang lain ini, sudahlah. Setiap hari ada aje cabang yang baru tumbuh di lidah mereka. Mana satu kita nak dengar pun tak tahu. Terlalu banyak sangat cabang lidahnya. Tak gitu?

15 comments:

  1. JAHAT KE KALAU KITA PENGGIL PENGUNDI SUPAYA BALIK MENGUNDI DAN KOS MEREKA KITA TANGGUNG?
    BENDA INI BAGI AKU BIASA SAHAJA BAIK UMNO MAHU PUN PAS...MASING2 ADA STRATEGI DAN TAKTIKAL..

    KJ DULU MASA PRU 12 DI KALANTAN JUGA MEMBERI DUIT BANYAK2 KPD WARGA KELANTAN SPY BALIK MENGUNDI DEMI MEMASTIKAN UMNO/BN MENANG DI KELANTAN..BETUL KAN? JGN TIPU LAH!!!


    ULAMAK MANA YG JAHAT, YG BERANI MENEGUR HAB HIBURAN MALAM NAJIB DAN IFF ROSMAH ATAU ULAMAK YANG MENYOROKKAN DIRI DLM HAL INI?

    ReplyDelete
  2. Anon 20:15,

    Bacalah betul-betul. Penulis pertikaikan mengapa hamPAS double-standard?

    Mengapa hamPAS buat boleh? Akan tetapi hamPAS juga yang mempertikaikannya sebelum ini!!!!

    Ada faham?? Yiiilekkkkkkkkkk!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous 20:13

    hangpa nampak yang tu je kerr????

    yang len hangpa tak nampak kerr???

    ker buat2 tak nampak jerr???

    setakat nak 'menegur' hub hiburan dan IFF yang jelas2 bukan la salah Rosmah, hangpa tak baca blog kerr??? IFF, IFF, IFF... tu je la modal hang. fatwa taik kucing hang tak nak soalkan kerr???

    setakat menegur orang Islam ok la. padahal sendiri tak sedar dia haramkan sokong orang yang bekerja ngan kafir tapi sendiri buat? uihlamak..... berpeluk gitu........ takpa pulak yerrr???

    wey, tolong la, jangan wat lemak kat sini. pi bace paper tu. yang penting, hangpa tau hangpa baca fakta, bukan fitna. pikiaq logik dulu sebelum hangpa main buta tuli je nak kate sape salah sape betul. hangpa dah tau, tapi hangpa taknak ngaku je. tu orang panggil ego.

    lagi satu, hang tau dak, daripada bagi pengundi RM250 sorang untuk balik mengundi, baik lagi dia orang pegi rawat air ke, bela yang miskin ke, bina masjid ke. hang tak kesian ke depa orang Kelantan tu minum ayaq longkang?

    ReplyDelete
  4. AKU SOKONG!!!!!!!! bayar jangan tak bayar.

    balik nanti pangkah BN, baru depa tau rasanya. dulu masa BN bg duit, kata macam2, la ni depa nak bagi pulak, ok, thats ur strategy. BUT, aku harap sangat macam berlaku dulu, BN panggil pangkah PAS, PAS panggil pangkah BN... amin

    ReplyDelete
  5. yang hang piii minum air longkang tuu wat paaa.kami minum air paip laaaa.booodooo punya orang.

    ReplyDelete
  6. Biasa la PAS. Diorang nih taraf ulamak ke PUKIMAK?

    ANon 20:13, nko pun sama buat2 BODOH kan?

    PEGI MAMPOS la PAS. Tali barut Cina DAP.

    ReplyDelete
  7. ANON 21:36


    EIII..!! KESIANNYA...MINUM AYAQ LONGKANG?..ORG KELANTAN MINUM AIR LONGKANG?.....JANGAN2 ENGKO KOT YANG MINUM AYAQ LONGKANG TUH!!! ORG LAIN MINUM AYAQ BERSIH, ENGKO MINUM AYAQ LONGKANG!!

    TAPI KAT CAMERON HIGHLAND NEGERI PAHANG (NEGERI UMNO/BN LAH) ORG KAT SANA MINUM AYAQ TAIK, KENCING BANGLA KERJA KEBUN SAYUR...LAGI HARU!!!

    BANGLA DATANG CARI KERJA, ORG CAMERON HIGHLAND MAKAN/MUNUM AYAQ TAIK/KENCING DIA....HANG PA TAK BACA / TENGOK BERITA KA?...HANGPA PEGI TANYA KARAM SINGH WALIA....

    ReplyDelete
  8. PAS bukanlah parti islam sebagaimana dilaungkan , PAS bukanlah lambang atau parti yang boleh dicontohi zahir dan batinnya , PAS bukan parti yang islamik dalam erti kata yang sebenarnya ,

    hakikatnya , PAS hanyalah sebuah parti tiada beza dengan parti2 lain di Malaysia , bezanya ialah PAS menggunakan agama dan perkataan 'Islam' sebagai modal hayat politik ,
    tanpa perkataan itu PAS dah lama mati !

    apabila asyik mengkafirkan orang , apabila asyik menjanjikan syurga dan neraka , apabila sering memfitnah dan menjadikan fitnah sebagai halal bagi pihak dia , dalam masa yang sama dengan takaburnya mengaku sangat islamik , maka itu tanda2nya MUNAFIK ! PAS itu parti Munafik ..pemimpin2 PAS juga biasa merelakan kemunafikan dalam parti berleluasa ,

    so ..apa istimewanya PAS , tiada ! PAS tidak relevan lagi dalam arus politik Negara ,

    ReplyDelete
  9. Bila UMNO buat, dikatakannya haramjadah, tapi bila partinya buat, halaljadahpula. Apa kejadah! Ibarat apa kata penduduk-penduduk kampung buangsiol di Limbang, "tidak ke siol namanya ini".

    ReplyDelete
  10. konsep pusat hiburan malam itu adalah hanya salah satu cadangan kementerian pelancongan yg bos nya dr ng yen yen bagi mencapai NKEA kementerian itu..

    ianya belum diputuskan dalam kebinet lagi.. hanya satu cadangan bukan bermakna kerajaan bersetuju untuk melakukan nya.. byk lagi yg belum diputuskan.. harap2 juak2 PAS terima fakta yg sebenar.. aku selalu baca yg juak2 PAS ni seperti telah mendahului fakta dan tokok tambah.. itu amat berbahaya kerana telah menjadi fithah yg besar.. selidik dahulu fakta sebelum membuat ulasan..

    ReplyDelete
  11. Kesian Anon 20:15 rupanya tahu membaca tapi tak faham apa yang dibaca. Tu...lah pasal dibodohkan untuk selama-lamanya oleh Ulamak yang berkepentingan politik.
    Perbuatan sama, tapi haram untuk orang namun halal untuk mereka (PAS).
    Bagi aku dengan alasan apa pun rasuah adalah haram tak kira UMNO atau PAS.

    ReplyDelete
  12. Ulama korner baring lah namanya kalau yang haramjadah bertukar halal jadah bila dia pula ayang buat.

    ReplyDelete
  13. Kalau hangpa mengaji atau baca Al Quran, cuba peratikan banyak ayat-ayatnya yang berakahir dengan ingatan Allah SWT: "...dan tidakkah mereka itu mahu berfikir." Ayat mula-mula turun suruh kita BACA. IQRA' lepas tu BERFIKIR. Sebab tulah KITA sebenanrnya ialah apa yang kita cakap dan bagaimana kita berfikir. Aku ingat orang PAS dah tak ingat semua ni..gelap pasal politik dan taksub pada yang sorang tuh

    ReplyDelete
  14. slm ziarah
    pohon tuan dapat follow dan linkkan
    blog baru kami.. tq
    http://pemudaumno-nibongtebal.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. FUIYOO
    HEBAT BTL LONGCHEPOH
    NAMA PUN DH MCM CEKPAH
    APSAL ABAH LU X BOH PUKIMAK LU JER
    SEMBANG BLH LA
    X PAYAH NAK TUNJUK HEBAT BERBAHAS GUNA AYAT QURAN LA
    JGN PERASAAN LU TU HEBAT SGT
    KALU HBAT LU X DUDUK MCM SKRG NI
    KIMAK LU

    ReplyDelete

PETA PELAYAR