FOLLOWERS

Tuesday 19 October 2010

WARISAN MERDEKA : KEPADA PR, INGAT KECAMAN ANDA SEMASA TUN MAHATHIR DULU UDAHLAH !!!





Bagi membuktikan bahawa bantahan mereka terhadap pembinaan Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat itu bukan tanpa asas yang kukuh, sekumpulan ahli parlimen DAP membawa wartwan ke tapak lokasi projek berkenaan hari ini.

Bermula dari bangunan Persatuan Bola Keranjang Amatur Malaysia (MABA), kira-kira 15 wartawan dibawa melihat persekitaran yang juga membabitkan bangunan Stadium Negara dan Stadium Merdeka yang bersejarah itu.

Lima ahli parlimen itu kemudiannya mengadakan sidang media mereka bagi menghuraikan mengapa projek berkenaan bakal membebankan rakyat.

Menurut MP Bukit Bintang, Ong Kui Loon, jalan-jalan yang sempit dengan kehadiran lima sekolah di kawasan itu telah memburukkan lagi masalah lalu lintas di kawasan berkenaan.

Katanya, dengan siapnya projek Warisan Merdeka, keadaan lalulintas di sini akan menjadi lebih bercelaru.

MP Segambut Lim Lip Eng pula berhujah projek itu belum diluluskan memandangkan tiada papan tanda pengumuman projek daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Ia pra-syarat utama sebelum sesuatu projek diumumkan.

"DBKL mesti menaikkan papan tanda dan umumkan projek. Selepas itu mesti ada tempoh bantahan bagi orang ramai menyuarakan pendapat dan komen,” kata Lim. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Mulut pelacur politik DAP ini berbunyi lagi. Tak ada lain hanya kritik tanpa cadangan bernas. Serupalah dengan PKR pun. Projek Warisan Merdeka mula menjadi sasaran kononnya akan menjejaskan kehidupan orang ramai, lalulintas sesak, membazir, makan kedarah duit rakyat, tidak berfaedah, tak ada kelulusan dewan bandaraya dan berbagai masalah dan lkeceman lagilah.

2. Biasalah pelacur politik ini. Dari Daya Bumi, Lebuh Raya Utara Selatan, Menara Berkembar Petronas, Kereta Nasional, MSC, Putra Jaya, Lebuh Raya Pantai Timur, Jambatan Pulau Pinang, pembelian Labuan, Labuan sebagai kawasan bebas cukai, pembangunan Langkawi, Zon bebas cukai di Rantau Panjang, Bukit Kayu Hitam, ASN, ASB, kouta 30 %, KLIA, KLCC dan berbagai lagilah. Sejak dulu semua perkara ini dikecam siang malam. Tak ada yang baik langsung. Kebanyakkan pensyarah di Universiti pun mengecam projek Tun Mahathir ini.

3. Apa lagi si Penarik Beca / Hishamuddin Rais. Tak ada yang baiklah tentang semua projek ini. Akhirnya mereka menelan semua kahak mereka. Jambatan Pulau Pinang dulu , DAP siap berdemo di kepala Jambatan bila ianya mula di buka. Lebuh Raya Utara Selatan, Lim Kit Siang membuat perangai dan onar tak mahu bayar tol dari KL ke Melaka kerana lebuh raya itu dikata gagal / tak lancar perjalanan.

4. Akhirnya Jambatan Pulau Pinang di minta dibuat satu lagi pulak. Lim Guan Eng pun dengan muka tak malu , siap mengecam kerajaan kerana lambat melaksanakan jambatan kedua Pulau Pinang.

5. Mengenai Warisan Merdeka ini, memanglah permulaannya semuanya susah dan ada kekurangannya. Ia akan diselesaikan dan semuanya telah difikir oleh mereka yang nak bangunkan projek ini. Tak bodeh mereka ini. Dah jalan projek ini adalah cara cara dan projek bagi penyuraian trafiknya.

6. Ini asyik bantah aje. Idea sendiri tak ada.

7. Lihat ajelah di Suara Keadilan hari ini. Si Mahfus siap mengatakan bajet dan projek ini hanya bertaraf seluar dalam dan membaziur. Ia hanya akan mengkayakan kroni. Ada bukti ke Mahfuz?. Bab kaya pun, Mahfuz apa kurangnya. Lihat rumah Mahfuz pun bukan main hebat. Harap gaji MP berapa sen sangat . Tak ke Mahfuz pun dapat projek kutip sampah dan sebagainya di Kedah. Semua orang tahu Mahfuz. MP yang berbini Kemboja tu pun, datang dari mana duit dan harta sehingga melebihi RM 2 juta? Keh keh keh keh !!!!

8. Jadi kepada pelacur politik ini, malulah kepada diri sendiri . Cuba lihat akhrbar di Arkib Negara tu. Semua ada rekod mengenai kecaman anda terhadap semua projek kerajaan sejak dulu. Akhirnya, mereka makan ludah dan kahak sendiri. Dengan muka selamba aje, dok guna segala projek yang mereka kecam hari hari-hari. Mujur jugalah Si Diktator Mahathir tu berkeras dan terus laksanakan berbagai projek di atas. Jika tidak.................... Jika tidak si Mahfuz dan PAS serta DAP dan PKR pun nak berceramah ke hulu ke hilir pun semput. Jalan raya tak ada.

9. Jadi PG nasihatkan krepada pelacur politik ini : Malulah kepada diri sendiri. Lihat diri sendiri.
Jangan kita ni nak jadi mengkarung, ada kesempatan aje , kira nak menjelir lidah aje nak membaham habuan. Fikir dulu secara jangka panjang.

10. PG hairan juga, bila TGNA cadangkan projek burung puyuh dan burung merpati di Kelantan, tak ada pulak DAP, PKR dan si Mahfuz ini nak mengkritik. Mengapa ye. Mungkin projek dan idea Pok Nik tu amat berdaya maju kot. Al Maklumlah, projek dari syurga katakan . Tak gitu? DAP, PAS dan PKR ini dah kering idea. Yang mereka tahu kritik ajelah. Di negeri sendiri tak ada pun sebarang projek canggih. Hapah pun tak ada. Cakap je banyak. Pelacur politik katakan. Mereka ini bukannya berfikir sebelum bercakap. Main nak bangkang aje !!!

20 comments:

  1. juak mcm ni bro,kalau kerajaan nak buat rumah anak yatim pon diorg akan bantah....apa sahaja yang kerajaan nak buat semuanya di anggap akan membazirkan duit rakyat....diorg semua betul...dah nama pon pembangkang...membangkang je la tau..cuba bagi diorg buat..hancussss...

    ReplyDelete
  2. Salam PG,
    Maaf ya, saya nak bangkang sedikit......
    Orang-orang PAS pun banyak membuat projek!!!
    Tengoklah hidup pemimpin-pemimpin mereka, mana pakai kereta buruk lagi. Sekarang dah ada kereta-kereta besar dan mahal! Bini pun dah bertambah!
    Tentulah banyak projek yang telah mereka laksanakan!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. ELOOOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU......

    LAMA TAK JUMPA PUAK BEWAK NI. DOK MELALUT TAK TENTU PASAI LA.... BEWAK ARIFF OMAQ HANG JADI CALON GALAS LA, BARU PADAN NGAN TULISAN BUSUK HANG NI.

    he he he
    gurau ngan puak2 bewak

    ReplyDelete
  4. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah, jika dia masuk maki saja dia,jangan layan sangat si lahabau

    kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Anon 22.25,
    kalau hang ada gambar muka dia atau bini dia hang tolong load kat mana2 posting.bagus juga kalau ada alamat rumah dia...senang sikit kami nak cam dan cari bapa segala bewak pkr ni....mentekedarah dan bela anak bini dari duit kerajaan tapi dok kutuk kerajaan...manusia jenis apa pun tak tahu...tak reti bersyukur kepada rahmat Allah...

    ReplyDelete
  6. aikk...ha..ha..ha..
    ade lagi lord ried nih...
    aku ingatkan dah mampos..
    ha..ha..ha..
    welcom...lodred

    ReplyDelete
  7. Aku rasa ramai Melayu ultra yang menyampah dengan komunis dan hanya menunggu masa untuk mengamuk.

    ReplyDelete
  8. Hidup lagi rupanya Lord Ried ni...aku ingat dah mampus. Bewak dia kita tukar Tokek ajalah. Menatang babi kacukan anjing ni tak serik-serik kena kutuk sepanjang hidup. Agaknya tubuh badan dia tumbuh kurap dan panau kalau tak kena kutuk.
    Cina DAP tu memang mulut celupar tak bagi idea hanya kutuk dan bangkang aja apa yang kerajaan buat. Padahal dia pancing dalam senyap supaya semua projek kerajaan tu dilaksanakan segera. Dan lepas tu, keuntungannya Mata Sepet yang dapat dan kaut.
    Itu pun Melayu tak sedar-sedar lagi.

    ReplyDelete
  9. Mereka-mereka yang mengutuk ini macam bagus aje. Belum dapat memerintah,ini tak boleh dan itu tak boleh. Bila dapat, pijak semutpun tak mati.

    ReplyDelete
  10. orang bingai cam aku ni je buat kerja tanpa perancangan. kalau warisan merdeka dibuat dah tentu penyusunan semula jalanraya di situ dibuat macam di Menara Petronas. Jalan-jalan sekitar dinaiktaraf termasuk jalan bahawa tanah dan jambatan. lagi cantik kawasan sekolah-sekolah berhampiran.

    Kalau dia orang perintah pun projek tu akan dibuat. alasannya: projek ini telah diluluskan oleh kerajaan sebelum dan perlu diteruskan (macam projek babi mega di sepang!) ehehehe

    ReplyDelete
  11. JGN JADI ANJING BN/UMNO

    ReplyDelete
  12. London Blue...
    PKR memang takdak kerja...asyik membangkang saja..?? Nama pun pembangkang....hehehe..! Tapi masalah depa...semua depa bangkang tak kira apapun yang kejaan buat...! Ini dinamakan pembangkang 'haprak tahap merah'...!! Si Mahfus punya komen pasal baget pun kira tahap sampah saja...Maklumlah kontrek dia dapat di Kedah pun kutip sampah sarap...sama standart dengan pemikiran dia...!! Cakap serupa orang nyanyok dan melalut- lalut..!! Aku orang kedah pun malu bila tengok dia komen..!!!

    ReplyDelete
  13. LAAAAAAA!!!! buka-buka saja ternampak LORD buRIED.
    TERKEJUT AKU!!!!!!!
    INGATKAN DAH LAMA KOJOL, RUPA-RUPANYA ADA LAGI!!!!!

    IIIIIIIHHH IHHHHHHH IIIIHHHHH IIHHH IIIHHHH!!!!

    ReplyDelete
  14. Kalo BN/UMNO jadi pembangkang mungkin sama juga akan membangkang. Disebabkan diorang memerintah dan nak tunjuk bagus terpaksa la tepis dan diam saja kononnya bagus. Aku dah masak dgn politik melayu ni...

    Mat Jerontot

    ReplyDelete
  15. Tuan PG,

    Sekali sekala nak bersantai juga dgn definisi-definisi santai "DAP", "PKR" etc di sini:-

    KaBel In My Mind

    he..he..he..

    ReplyDelete
  16. hahaha..wahai mat jerontot@bontot..masalahnya pembngkng yg ada skrng ni mmg pembngkang tahap bodo gile babi..sume mende nk bngkang..yela..ketua2 pr pon sume bodo2..sbb tu dr dlu smpai skrng jd pembngkng je..hahaha..

    cm si tony pua.."Tony Pua menyelar tindakan kerajaan membekukan kenaikkan tol dinegara ini. Beliau sifatkan ia membebankan kerajaan kerana terpaksa menangung 64billion. Inilah yang dikatakan naik susah tak naik pun susah."

    tgk tu..bkn projek warisan merdeka je dieorg bngkang..tol xnaik 5thn pon dieorg duk bsing2..mmg bodo gile babi la pr ni..dpt plak penyokong2 yg sama2 bodo..smpai kiamat la pr xakn mng pru...hahahahaha...lembu btul bdk pr ni.

    ReplyDelete
  17. EEEHHHHH!!!! EEEHHHH!!!!!
    Mana pi si LORD buRIED ni?
    Kojol pulak dah ke?
    (Pakai nama LORD buRIED. Nama omputih. Tak sedaq diri, kulit hitam macam arang. Dasar Mat Salleh celup)

    ReplyDelete
  18. lord ried tu seorg kakitgn kerajaan yg suke kutuk kerajaan..tp msh bekerja dgn kerajaan..klaka btul prangai lord ried biawak tu..oi lord ried bodo..bile nk brenti kje aa..hahahha..

    ReplyDelete
  19. teringat aku satu masa dulu bkn main kit siang siap saman kerajaan kerana membina lebuhraya utara selatan yg didakwa membazir wang rakyat...tax payer katanyer...

    alih2 anak kau pulau dgn selesanya gune lebuhraye tu utk ulang alik dr rumah kat melaka ke penang...
    kit siang pon gune highway yg sama jugak utk keje2 politikalnya...mudah gi kempen...

    cuber tgk berani tak mereka ini TIDAK MENGGUNAKAN LANGsUNG lebuhraya tersebut yg didakwa membazir...
    jika tidak...lebih baik diam!!!

    ReplyDelete
  20. kalau dah tak ada idea yang bernas baik diam je. sebab apa2 yang kerajaan BN buat mesti malaun2 pembangkang ni tak terkecuali menyebatnya. kalau kerajaan semua tak betul depa lagi la beribu2 kali tak betulnya. citt cakap tak serupa bikin betul la.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR