FOLLOWERS

Wednesday 13 October 2010

PUAKA DI JABATAN IMIGRESEN PULAK DAH !!!



KUALA LUMPUR 13 Okt. – Polis menahan sembilan individu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana disyaki terlibat dalam kegiatan penyeludupan warga asing ke negara ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, tujuh daripada mereka merupakan kakitangan Jabatan Imigresen manakala dua lagi ialah warga asing.

Kesemua mereka ditahan dalam operasi pada Ahad lalu sehingga semalam. – Utusan

Penghuni Gua : Ini pulak puaka di Jabatan Imigresen. Minggu ini , banyak sungguh puaka dan berjenis-jenis puaka di Malaysia ini. Semuanya nak jahanamkan negara. Inilah puaka yang merosakkan nama Jabatan Imigresen dan negara.

2. Tahniah polis kerana bertegas dalam hal ini. Pengkhianatan kepada negara jangan kita bertolak ansur. Itulah mustahaknya ISA. Banyak puaka-puaka di luar sana yang nak sangat ISA di mansuhkan kerana senang. Jika tiada ISA maka senanglah mereka bermaharajalela.

3. Hak asasi awam lebih utama dari hak asasi individu dan kumpulan kecil.

4. Puaka apa pulak esok !!!! Kita nantikan.

13 comments:

  1. Sepatutnya dah lama puaka-puasa seumpama ini dihapuskan. Puasa-puaka yang masih wujud dan belum dihapuskan dari kerajaan seperti salah guna kuasa, menipu wang kerajaan, buat tuntutan palsu dan pelbagai lagi. Nampak aja remeh tapi merugikan rakyat yang membayar cukai.
    Yang peliknya pukat besar tapi hasil yang kecil-kecil aja. Mana Jerung????????

    ReplyDelete
  2. Ini puaka paling besar, orang PKR yang mengkhianati kerajaan dah lama dah. Sangat licik, masa BN jadi kerajaan, dia kononnya sokong kerajaan, masa PAS menang, belumpun Exco dilantik, dia sudah jadi penyokong kuat PAS.
    Baca sini
    annuarmohdsaffar.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. HA..ESOK PUAKA APA PULAK YA PG?

    MUNGKIN ESOK EN IBRAHIM ALI MENGAMUK MACAM PUAKA KERANA GELARAN DATUKNYA TELAH DICAMPAK KE LONGKANG KOT?

    MARILAH KITA PATUH ATAS ARAHAN ISTANA TANPA PREJUDIS, KERANA KETAATAN KITA SBG WARGANEGARA ADALAH KPD RAJA...APA YG RAJA BUAT TENTULAH TELAH DIFIKIRKAN SEHALUSNYA DEMI KEBAIKAN SEMUA...MAKA EN IBRAHIM ALI JANGAN LAH MENANGIS PULAK DAN KATA INI KONSPIRASI PULAK...

    KINI TARAF EN IBRAHIM ALI DENGAN EN KHAIRY JAMALUDIN (KJ) ADALAH SAMA. IBARAT DLM PERLAWANAN SUKAN KEPUTUSANNYA, DRAW. MAKA BOLEHLAH KEDUANYA BERLENGAN KAT KEDAI KOPI SEBAB KINI KEDUANYA SAMA SEPERTI PENOREH GETAH DLL KERANA HANYA BERTITLE ENCIK....
    ADUHAI EN IBRAHIM ALI...ORG GAGAH PERKASA
    MACAM DIA PUN KENA BUANG GELARAN JUGAK....
    INI TENTU BYK "SONGE" EN IBRAHIM ALI NIH!!!

    ReplyDelete
  4. Apa ke hal Tok Him kena panggil encik, dia ada dua gelaran lagi

    ReplyDelete
  5. ISA??!! ape lagi....demonstrasi laaaa......baring atas jalan ke...mane juak PR??

    ReplyDelete
  6. Anon 15:25
    Cakap boleh guna fakta tak??? Sebab nampak bodoh sangat. Nampak sangat ko ni penjilat hamPAS. Datuk Ibrahim Ali masih lagi bergelar Datuk kerana dia ada 2 lagi darjah anugerah yg bergelar DATUK.

    p/s Heran juga ye...sejak bila Nabi kata kita tak boleh menziarah orang sakit.

    ReplyDelete
  7. apa lah anon 1525. tak berotak kot. otak tak kemas tapi nak tunjuk pandai. buat gelak aje. kan ibrahim ali ada dua lagi dato. apa cerita. ada tak ada dato pun tak menjejas perjuangan perkasa.

    itu hak dymm tuanku nak tarik. nak buat macam mana. Ibrahim cool aje.

    apalah anon .

    baik kau baring atas jalan macam orang meroyan pas di kuala kangasr tu. ke memang kau baring dulu kot. dah tangan bau tahi berguling atas jalan.

    apa daaaaaaaaaaa

    katak puru

    ReplyDelete
  8. kenapa kita selalu buat kerja terbalik...pendatang tanpa izin di benarkan masuk kerana ada habuan.....dan jarang sekali di gembargemburkan tentang penahanan mereka di pintu masuk ke m'sia samada yang oficial atau tidak...tapi yang selalu di gembar gemburkan ialah apabila pendatang itu nak pulang ke negara mereka melalui laut dan darat di tangkap...rupa rupa nya habuan bagi si penangkap adalah lebih tinggi kerana yang hendak pulang membawa sekurang kurangnya Rm 5,000 setiap orang.apabila d tangkap wang itu leeesap.Dari segi logiknya apabila mereka hendak menyeludup keluar kita sepatutnya biarkan bukan pergi tahan dan di pelihara sehinnga di bicarakan atau d ekstradiksi.

    ReplyDelete
  9. Salam PG,
    Biasala tu..........
    Anon 15:25 ni macam juga dengan geng-geng Pakar Kencing Rata-rata yang lain, otak spisis ni dok di kepala kote!

    ReplyDelete
  10. EK-ELE..MARAH KONON BILA AKU CUIT TOK HIM YG GAGAH PERKASA DIBUANG GELARAN DATUK DIA KE DLM LUBANG TAIK...

    SAJA AKU PROVOKE KO RANG SUME...AKU TAU LAH DIA ADA 2 GELARAN DATUK LAGI DARI SELANGOR DAN MELAKA...
    TAPI APA LAH NILAINYA JIKA KALAU BALIK DI NEGERI TANAH TUMPAH SENDIRI ORG PANGGI KITA ENCIK BRAHEM ATAU PAK BRAHEM...DAN KALAU PERGI MELAKA/SELANGOR ORG PANGGIL DATUK PLAK...KALAU NEGERI2 LAIN TAK TAU LAH NAK PANGGIL APA ENCIK BRAHEM NIH...JGN2 PANGGIL NAMA JER KOT!!!

    SOALNYA, MANA MARUAH DIA. JIKA NEGERI DIA SENDRI YANG MENCAMPAKKAN GELARAN DATUK DLM LUBANG TAIK TEMPAT DIA SENDIRI APAKAN PULA DI NEGERI ORG ADAKAH DIA AKAN DIHORMATI ?

    MINTAK2 JGN LAH ENCIK BRAHEM TERGOLEK ATAS JALAN RAYA PLAK MCM KAT KUALA KANGSAR TUH!!!

    MEMANG LAH APALAH YG ADA PD GELARAN...TP ENCIK IBRAHIM TAK LEH LAGI LAH NAK TEMBERANG DGN KJ!!!

    KJ SENYUM SIMPUL JER...HIDUP KJ..!!!

    ReplyDelete
  11. SAMBUNG SIKIT DARI ATAS!!!

    SEBENARNYA ENCIK IBRAHIM ALI MERASAKAN BAHAWA DIRINYA UMPAMA SEEKOR SINGA, TETAPI HAKIKAT SEBENARNYA DIA HANYA LAH SEEKOR KUCING SAHAJA!!!


    STOP!!

    ReplyDelete
  12. semuanya sohai lah...korang sume diam lah..memekak..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR