FOLLOWERS

Saturday 2 October 2010

WARTAWAN DAN KEWARTAWANAN JAHANAM !!!




Penghuni Gua : Inilah rupanya wartawan jahanam yang berani mengintip perjumpaan tertutup Puteri UMNO sehingga timbul isu si mata sepet dan si kaki botol. Inilah wartawan jahanam yang di maksudkan.

2. Apa yang PG nak sentuh ialah perihal parti pembangkang terutama DAP dan PKR termasuk MCA dan GERAKAN termasuk mulut bisu pressiden NUJ iaitu Hata dalam isu ini.

3. Kalau kita imbas kembali isu wartawan majalam aL Islam yang menyamar ke dalam majlis mengkristian / babtiskan orang melayu di KL yang didedahkan oleh wartawan melayu ini, bukan main , pemimpin parti pelacur ini seperti DAP, Gerakan, MCA dan PKR mencanangkan bahawa wartawan Al Islam tidak beretika, melanggar hak asasi manusia, cuba mangggangu keharmonian agama kristian dan sebagainya sehingga ada yang mendesak agar tindakan diambil ke atasnya di bawah ISA.

4. Koh Tsu Koon tu jangan ceritalah, bukan main mengecam wartawan Al Islam ini. Tiap hari. Apa yang tak dikecamnnya. DAP dan PKR jangan cakaplah. Selama ini merekalah yang perjuangkan kononnya kebebasan akhbar. Tetapi dalam kontak wartawan Al Islam mereka tak ungkit dan bising pulak mengenai kebebasan akhbar yang kononnya diperjuangkan oleh mereka.

5. Sebelumnya semua pemimpin di atas bukan main hebat mengecam Wartawan melayu di atas. Tetapi mengapa dalam isu wartawan wanita ini, tak ada pulak mereka nak mengecam etika jahanam wartawan amoi ini yang menceroboh majlis orang lain. Yang ada hanyalah kecaman GERAKAN, MCA dan DAP terhadap isu mata sepet dan kaki botol. Isu menceroboh dan tentang etika kewartawanan di diamkan. Sebabnya kerana otak perkauman mereka.

6. Mana " pejuang kebebasan media terunggul di Malaysia si Hata ( presiden NUJ ) tu. Minggu lepas bukan main, gahnya dia kononnya nak kembalikan kebebasan akhbar di Malaysia dari dikongkong oleh tuan politik mereka? ( Itu kata pejuang sampah NUJ inilah. Cakap berdegar. tapi dalam isu ini senyap membisu. Mengapa diam. Inikah kebebasan media yang anda perjuangkan itu. Bebas ke wartawan Malaysia Insider ini dari kongkongan tuan poltiknya. Mengapa Hata tak bersuara mengecam wartawan ini ?

7. Senang cerita tentang Hata ini ialah , tahi penuh di punggung dia. Bukan dia bercakap dan perjuangkan kebebasan media tetapi dia pun bercakap dan berjuang dengan mengikut telunjuk tuan politiknya . Siapa lagi kalau bukan DSAI tu. Hata ini pengagum yang terunggul terhadap DSAI. Semua orang tahu siapa Hata tu. Lagipun NUJ bukan kita tak tahu, cakap je lebih. Kalau kita ingat dulupun seorang presidennya pun pernah di dakwa di mahkamah ..............................Apa peranan Hata dan NUJ bagi mendidik amoi ini ! Sudahlah NUJ dan Hatta. Cakap bolehlah kamu semua ini. Tindakan hampas.

8. Yang itu pun bukan main gah cakap besar dan egonya bila bercakap dan mengecam kerajaan bila menyentuh kebebasan akhbar. Akhirnya , terdedah.... Tahi penuh dipunggung sediri.

9. Jadi PG pun lepas ini, atas nama kebebasan akhbar juga akan tuliskan apa sahaja dan mungkin boleh menceroboh majlis tertutup orang lain. Sebabnya Amoi ini boleh, mengapa kita tidak? Presiden NUJ, DAP, MCA dan GERAKAN dan Parti Sampah PKR diam sahaja isu pencerobohan amoi ini. Jadi maknannya bolehlah perlakuan begitu!!! Tak gitu?

Nota : Sesekali betul juga kata ahli falsafah kewartawan barat , wartawan ini sebenarnya hidup dan mendapat kemewahan dari penderitaan orang lain.!!! Fikirlah maknannya.............berdasar isu di atas. Tak gitu Hata?

9 comments:

  1. TU LAH BRO..SELAIN KEBEBASAN CARA DIORANG BKN DEMOKRASI. BYK SGT SAMPAH SARAP BERTIMBUN KT DLM FUCKATAN..HARKKKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  2. Puteri yang bodoh.
    Buat program tertutup tapi tak ada langkah keselamatan. Tak kan tak ada daftar nama dulu dan takkan tak tulis nama bahagian? Tak kan tak ada pakai Tag atau pengenalan diri?

    Puteri UMNO tu yang salah, bukan cina tu yang salah!

    ReplyDelete
  3. tapi kalau dah kata majlis tertutup...jadi paham2 la..tak perlula nak salah kan org lain.. memang wartawan tu dah salah terang2 dan tak ada rasa tanggungjawab. orang macam nie sangat merbahaya..tak ubah seperti mengintip.

    ReplyDelete
  4. Salam tuan PG & Sema2...,

    WARTAWAN DAN KEWARTAWANAN JAHANAM !!!

    Kalu puteri tu taw nape xlondeh je tengok yang tu dicantas atau idak laginyo. Kan ke tu kojo ogn ppmpun... He,,, he,,, nak tglak pon ade juge, kejo siputeri yang come2 tu bagi cantas la sikit yang amoi punya tuh... baru die taw penagnan Islam.

    Pang5B - itu dinamakan idung xmancung beber terjelaber

    ReplyDelete
  5. Itu amoi manyak cantik maa...JIn Booond 007.Malaysia Insider.agen MIoooooobooooooo.

    ReplyDelete
  6. tulah UMNO....lemah...lembab...nampak macam hebat sangat...tapi haprak..berapa banyak pengintip yang telah berjaya menyusup ke dalam majlis tertutup depa...UMNO sebenarnya parti cincai...tidak mengutamakan keselamatan...hanya mengutamakan gah saja....peraturan hanya di atas kertas...pasai tulah UMNO berkecamok......semua nak tunjuk pandai...tapi baghal.......macam ketua depa....

    ReplyDelete
  7. Jgn salahkan pencuri masuk kalau rumah kita tak berkunci. Nak buat program kenalah ada langkah keselamatan. Daftar nama, pakai tag, dsb.

    UMNO ni tau menyalahkan org je. Yg betul dia je. Org lain semua tak betul.

    ReplyDelete
  8. Minda wartawan sekarang no kelas...baik pro kerajaan atau pembangkang lagi tahi.

    ReplyDelete
  9. maaf mencelah..dah dikata majlis tertutup..pahamlah bende tu berkunci. yang nak disebarkan pulak tuh yang boleh menggugat keamanan negara tercinta...tapi masih dilindungi pihak tertentu. takut diakatakan racist. tengok kes india mati dalam tahanan. yang mati tu penjenayah. tapi disanjung macam dewa dengan alasan polis racist. apa tada polis india ke kat tempat tuh? Yang perlu difikirkan : dah nama pencuri dah berkunci pun dipecahkan juga. kalau bukan biadap apa namanya saudara2 ku?....pendapat sposen kawan

    ReplyDelete

PETA PELAYAR