FOLLOWERS

Friday 20 February 2009

KEBEBASAN AKHBAR DARI SUDUT PANDANGAN PKR : YB TIAN CHUA




Betulkah YB bekas teman lelaki Elizabeth?... if you ask me again, I smash your head

Oleh: Lukman Abdullah

Isu penyebaran gambar bogel Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong makin hangat apabila beberapa blog mula menyiarkan pelbagai berita mengenai kehidupan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu. Ini termasuklah dakwaan yang menyebut Elizabeth memang suka bertukar-tukar teman lelaki. Tidak terlepas, ada blog mendakwa Ketua Penerangan PKR yang juga Ahli Parlimen Batu, Tian Chua adalah bekas teman lelaki Elizabeth.
Bagi mendapatkan penjelasan beliau, Agendadaily telah menemui Tian Chua di lobi Parlimen hari Khamis.

Apa yang mengejutkan apabila soalan tersebut diajukan kepadanya, Tian Chua yang biasanya 'mesra media' terus mengancam "If you ask me again, I smash your head".

Lebih lanjut lagi, beliau turut mengugut akan menyaman Agendadaily sekiranya menyiarkan laporan yang menyebut beliau bekas teman lelaki Elizabeth. Serentak dengan itu beliau meminta wartawan Agendadaily beredar daripada sisinya. Berita lanjut............

19/2/2009

Penghuni Gua :

Inilah contoh kebebasan akhbar mengikut acuan PKR yang sebelum ini dicanang berdegar-degar oleh semua peringkat pemimpinnya. Kepada pihak saya, dicadangkan pemberita Agendadaily membuat satu lapuran polis terhadap Ketua Penerangan PKR tersebut kerana ini tergolong dalam kanun Keseksaan Seksyen 506 sebagai kesalahan UGUTAN JENAYAH. Ia satu kesalahan yang serius yang boleh membawa hukuman penjara selama 2 tahun sekiranya didapati bersalah oleh mahkamah.


Dari berita di atas juga kita dapat melihat mentaliti pemimpin ini yang begitu cetek tahap pemikiran. Beliau bukan seorang pemimpin sebenar. Pemimpin sebenar ialah mereka yang berjiwa besar. Sanggup menerima kecaman dan bersifat pemaaf. Mengapa beliau begitu marah ?Lu fikir le sendiri....................he he he he he he................

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR