FOLLOWERS

Wednesday 11 February 2009

ORANG ULU

Dr. Mahathir Mohamad on February 11, 2009 3:05 PM


1. Waktu saya kecik lebih kurang 70 tahun dahulu saya sering jumpa orang ulu (bukan suku kaum Sarawak), tapi orang ulu Kedah.2. Ada yang terdiri daripada adik-beradik Mak saya. Ada Tok Karin (loghat Kedah - Kaghin), Lebak, Din, Mak Chah, Mak Bedah, Mak Doh. Orang pekan anggap orang ulu ini agak kolot dan lekeh. Mereka jalan kaki, naik perahu untuk ke pekan Alor Setar (Aloq Staq). Tak pakai kasut pun. Lanjutan , lihat Blog Tun.....


Penghuni Gua: Blog Tun Dr Mahathir diatas mengulas isu ini. Amat menarik. Apa yang hendak ditarikh perhatian di sini ialah berkaitan pemilihan calun BN Parlimen Bukit Gantang Perak dan DUN Bt Selambau , Kedah. Calunnya tak payahlah mereka yang terkenal seperti sebelumnya. cadangan saya sebelum ini ada kaitan. Macam cadangan Tun , cari orang Ulu. Biar tak terkenal tetapi lebih bersih dan masih belum mempunyai kudis dan musuh. Artikel Tun amat baik untuk dijadikan panduan untuk pemilihan calun-calun di atas. Dr zamry MB Perak patut membaca dan mengambil ikhtibar dari tulisan Tun i ni.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR