FOLLOWERS

Wednesday 6 October 2010

PKR TOLAK POLITIK EKSTREM ? AKU MIMPI KE NI !!!!!

( Keadaan hayat PKR kini .....keh keh keh !!1)




PETALING JAYA, 5 Okt: PKR tidak akan berkompromi dengan dengan mana-mana anggota parti yang bersekongkol dengan politik ekstrem Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa).

"Kita tidak akan berkompromi dengan api perkauman yang ditiupkan oleh Perkasa dan Umno ini.

"Parti Keadilan Rakyat adalah parti untuk semua bangsa, ayuh kita tolak anasir ekstrem Perkasa dan Umno ini," ujar kata Naib Presiden PKR, Mustaffa Kamil Ayub tengah hari tadi di Akademi Keadilan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Biar betul. Macam tak percaya sahaja PG dengan kenyataan Naib Presiden PKR ini. Macam mimpi pun ada.

2. Tolak politik ekstrem? He he he he !!! Cakap biar betul. Ini cakap macam lidah biawak aje. PERKASA mana ada perjuangkan politik ekstrem. PERKASA juga bukan berjuang atas dasar politik. PERKASA adalah NGO yang berjuang untuk mempertahankan hak Melayu dan Bumiputra seperti yang termaktub dalam perlembagaan. Jadi apa ceritanya kata PERKASA perjuangkan politik ekstrem?

3. Perkara yang diperjuangkan oleh PERKASA memang dah termaktub dalam perlembagaan. Apa masalahnya. PERKASA cuma pertahan dengan cara menyuarakannya dan mengikngatkan semua pihak mengenai keujudan hak tersebut. tak lebih dari itu. PERKASA bukan ambil hak orang lain. Hanya pertahankan hak Melayu dan Bumiputra seperti yang termaktub dalam perlembagaan.

4. Siapa yang berpolitik ekstrem? PERKASA atau PKR. Yang ekstrem pada pandangan PG ialah PKR. Sejaka 1998 asyik berdemo sahaja dan menjahanamkan harta benda. Merusoh sana sini menyalahkan orang lain bagi membebaskan seorang penjenayah.

5. Siapa yang berdemo haram tiap hari sejak 1998. Kereta TV3 di rosakkan, kereta polis dirosakkan. Siapa dok berdemo haram sampai ke Istana negara.

6. Siapa berdemo haram di masjid negara 1998 dulu. Tak kumpulan ini?

7. Kepada PKR dan Naib Presiden ini, lihat diri sendirilah.....................Punggung sendiri penuh najis.

8. Kesian PG melihat gelagat mereka ini. Mereka sebenarnya mengutuk diri mereka sendiri. Pengundi muda..............Fikirkan. Inikah manusia yang kita nak berikan amanah untuk menjaga negara dan anak cucu kita di masa depan? Maaf lah untuk PG.

8 comments:

  1. Persengkokolan PKR dan parti ekstrim DAP tu, macamana pula Azmin? Yang satu didakap, yang satu lagi ditolak? Nak dengar ulasan Azmin terhadap Dong Zong, Suqiu etc (bukan satu tu, tapi banyak. Bukan baru tu, tapi dah lama).

    ReplyDelete
  2. PKR faham ke maksud ekstrem?

    Perkasa ada main baling kerusi ka?

    wakaka

    ReplyDelete
  3. xda cuma bunuh2 jer'
    padahal............

    ReplyDelete
  4. PKR fahamke artikel 153 berkenaan hak inheren Orang-orang Melayu, natif-natif dan hak legitimate kaum lain? Hak Raja-Raja Melayu selaku Yang diPetuan Negeri, dan hak orang melayu mempunyai Yang diPertuan Negeri, Islam sebagai agama rasmi, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan.

    Orang-orang melayu tidak pernah mempertikaikan hak legitimate kaum lain namun pribumi dan bumiputera ada hak semulajadi mereka yang sememangnya special dan berbeza sebgai tambahan dengan hak legitimate kaum lain.

    ReplyDelete
  5. ALJUBURI
    Paling extreme..arini ..xtreme abes...sorang lagi kena suntot da report polis...pergh..xtreme..xtreme..apa ilmu agak nya Nuar pakai..kote kuat betol..xtreme betol la kote abg Nuar.

    ReplyDelete
  6. Perkembangan terkini orang Melayu memang maju. Kepala otak pun maju. Yang tunjuk perasaan berkopiah ramai bergelar haji, ustaz, ustazah dan pemimpin serta pengikut yang dikatakan suci dan dijamin masuk syurga oleh Nik Aziz. Sedar-sedarlah dengan sendawara Anuar Ibrahim tu. Sayangilah agama Islam dan Ketuanan Melayu.

    PKR hampas hanya memperjuangkan individu aja. Azmin lebih biadap dan kurang ajar serta tiada maruah. Demi kelangsungan hidup mewah..sanggup jadi SUAMI DAYUS!!!!! itulah kenyataannya.

    Ada akal dan otak biarlah digunakan sebaik mungkin.

    HIDUP PERKASA..SEMOGA TUN DR. M SENTIASA SIHAT SEJAHTERA HENDAKNYA....AMIN

    ReplyDelete
  7. Salam,

    Muhahaha yang bertumbuk patah tangan kaki tu sape ntah.

    Nk juga tegakkan benang basah.

    ReplyDelete
  8. Politik ekstrim dalam bahasa mudah, politik tak nak terima keputusan! Selepas PRU, terimalah parti yang menjadi tuan/pemerintah! mudah jer! bagilah peluang kat diorang bekerja..lompat parti, dah nasib menyebelahi BN, terimalah! Tak payahlah ungkit dan bangkit benda2 yang tak berfaedah, demo, baring atas jalan, mesyuarat bawah pokok, bela orang salah, kondem kerajaan... kalau di negara China, ramai dah hak mati kenan bunuh! baring atas jalan, kena pijak mati katak..kerajaan Malaysia baik.. Apa nak kecoh, akan datang ada PRU lain..kalau orang suka PR, PR perintahlah Malaysia. Sekarang BN punya! Jangan perasan pulak PR ramai penyokong! budak tadika pun tahu matematik, undi lebih dia menang! PRU12 BN menang, terimalah! kalau nak komen/protes/tak setuju, biarlah benda betul..bukan agak2..
    Mcm ustaz PAs kata Mahathir tak sembahyang subuhlah..Mahathir tengok filem lucah dengan cucu dialah...ustaz tuduh tu pun ada yang dah ke Rahmatullah..sempat dak mintak maaf dengan Mahatir! Jadi tuduhan tu tak payah melampau.. teriamlah kalah bilangan undi bermakna kalah dalam pilihan raya.. BN pun ada jugak kalah..tapi terima jer, tak protes gila2..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR