FOLLOWERS

Sunday 12 April 2009

DARURAT DI BANGKOK PULA : KITA BILA ?


Utusan Malaysia


Perdana Menteri Thai Abhisit Vejjajiva mengisytiharkan perintah darurat di Bangkok dan beberapa wilayah berdekatan.
Pengumuman itu disiarkan melalui televisyen.
— BERNAMA

Penghuni Gua : Inilah yang bakal terjadi di Malaysia jika kerajaan dilihat begitu berlembut dengan melayan semua kehendak NGO , pembangkang dan para peguam yang hanya pandai bercakap. Semua mereka yang disebutkan di atas akan mencuci tangan dan menuding jari sahaja dan tetap memperlekehkan kerajaan apabila terjadinya kekacauan seperti apa yang berlaku di Thailand. Jadi pada pandangan Penghuni Gua , jangan sesekali kerajaan melayan desakan mereka untuk mengubah suai dan menghapuskan sebarang akta dan undang-undang yang ada atas alasan Hak asasi manusia dan kebebasan. Kebebasan ada had dan sempadannya. Bukan kebebasan mutlak.

Semua undang-undang yang dibuat samada sebelum dan selepas merdeka bukan digubal untuk menginaya mana-mana warnanegara Malaysia. Ia ada tujuan dan objektifnya. Lihat setiap pembukaan dibahagian hadapan mana-mana akta ada tujuan dan objektif ianya digubal. Ia tidak sesekali untuk menginaya aman-mana pihak. Mereka yang sentiasa mendesak agar mana-mana undang-undang dipinda dan di hapuskan ialah mereka yang ada agenda tersembunyi dan tersendiri. Kerajaan jangan sesekali melayani desakan mereka.

Kerajaan sepatutnya melayan kehendak dan permintaan rakyat yang mengundi mereka di dalam pilihanraya umum ke 12 di mana walaupun tidak memperolehi 2/3 tetapi kami diluar telah menentukan kesinambungan kerajaan yang ada. Jangan nafikan hak teramai kami dengan melayan sekelumit suara sumbang yang tidak pernah berterimakasih kepada apa yang kerajaan lakukan. Inilah yang menyebabkan kami diluar ini selalu kecewa.


Kepada Kerajaan Malaysia, Kekalkan dan perkemaskan semua undang0undang yang ada , bukan melonggarkan atau menghapuskannya. Jangan kita menyesal di kemudian hari seperti apa yang berlaku di Tahiland sekarang. Semua wilayah bergolak. Dalam kes di Thailand, cuba lihat , mana NGOs dan peguam-peguam di sana dan kumpulan pendesak yang kerap mengkritik kerajaan. Apa sumbangan mereka dalam memulihkan keamanan di Thailand. Mereka sehingga kini hanya menyalak dan menuding jari kepada kerajaan sahaja. Mereka tidak pernah membantu.

Insaflah dan fikirkanlah suara kami di luar ini. Kami hanya mampu menulis untuk menyampaikan suara hati kami..................

1 comment:

  1. Agama dipolitikkan, inilah jadinya. Yang salah diagungkan, yang tak bersalah difitnah semahu-mahunya hingga membawa masuk wartawan asing dan menyogok orang asing dgn berita2 dan gambar2 yg diada2kan, semuanya DENGARCAKAP sahaja. Sumpah muhabalah sebut nama Allah SWT, tak nak terima. Surat akuan bersumpah RM5 senang2 diterima. Mengaku orang ISLAM apa begini? Kata tak percaya mahkamah, tak percaya hakim2 Malaysia tp surat akuan bersumpah cap mahkamah Malaysia , boleh pulak terima????

    'Double standard' mainan pembangkang jelas terserlah terutamanya bila keputusan mahkamah tidak menyebelahi mereka. Kalau mereka menang, mereka benar, kalau kalah semua orang lain salah, hakim salah, pendakwaraya salah, polis salah, orang tu salah, orang ni salah...susahnya hidup mereka di bumi Allah ni kerana mereka sendiri menyulitkan keadaan...kerana ada orang yg tutup dua2 belah mata mereka.

    Memang benar perbuatan beberapa kerat ahli UMNO di T'ganu menderhaka kpd Sultan TIDAK mendapat sokongan ahli UMNO di akarumbi. Kami juga terkejut melihat kebiadapan sesetengah orang UMNO ni tetapi kami tidak terikut dan merestui mereka. Bagi ahli UMNO yg masih waras, kami menyuarakan rasa kesal dgn perlakuan melampau mereka itu. Bukan semua ahli UMNO buta hati!!

    Mengenai pengundi hantu pula, ia adalah ciptaan pembangkang yang dari dulu suka menuduh orang lain. Tidak ada istilah itu dalam SPR dan pilihanraya yang dulu2, yg ada cuma nama2 pengundi yg meninggal atau berhijrah ke luar negara tetapi ahli keluarga mereka tidak memberi maklumat untuk membatalkan nama2 mereka. Masalahnya, perayu undi pun jadi pengundi hantu bagi pembangkang!!! Kalau dah hidup penuh syak wasangka...

    Pasal rasuah ni, sama saja dlm PR. Mungkin ada pengikutnya yg tak dapat bahagiannya sebab tu lah ada yg dok teriak2 dlm blog Tun ni!!! Kalau dapat laba, takkan nak bising2 di sini? Pemimpin2 PR ramai yg bila jumpa pemimpin2 kerajaan bertukar2 senyum ada makna, bersalam2 mesra makan semeja, tetapi pengikut2 mereka di bawah mereka api2kan membenci pemimpin kerajaan. HIPOKRIT!!! Sumbangan2, derma2 dari luar negara terutamanya dari US yg mendokong parti mata dajal tu, lumayan sekali dan org2 atasan PKR selama ni dpt duit raya tak kira musim. Bila ke kampung2, mereka minta derma dari ahli2 yg tak teragak2 menderma lagi biarpun anak2 tak berapa cukup nak beli buku...Semakla senarai pemberian dari badan2 amal US nun...

    Tuduhan tanpa bukti adalah fitnah. Kalau kerajaan bertindak seperti yg didakwa menggunakan unit khas membunuh orang yg kerajaan tak suka, dah lama pemimpin pembangkang tu tak wujud!!! Tapi sepatutnya dah lama tak wujud sebab kerajaan masa tu dah racun dia dgn arsenik??? Lamanya kesan arsenik tu berjalan ye??? Cakap pakai lutut!

    Tindakan Tun menahan bantuan sekolah agama dulu mungkin ada baiknya kerana apa guna memberi kepada yg tak reti menghargai dan bersyukur, berterima kasih kepada yg memberi?? Anak2 kecil di pasti dan sekolah agama mereka diajar menghina pemimpin2 kerajaan terutamnya Tun sebagai PM, menggelarnya dgn gelaran2 yg terlalu kesat, gambar2 Tun diconteng2, dikoyak2 dan dipijak2 dan Tun dimakihamun semahu2nya. Saya pernah melihat gambar2 Tun diperbuat begitu kerana saya dah lama bertugas di Pantai Timur, dan lebih 26 tahun. Anak2 mereka ini bila naik sekolah menengah, otak mereka dipasak lg dgn fitnah2 dan mereka ditegah mengikuti berita arus perdana, tv haram dan akhbar arus perdana haram. Yg halal berita2 fitnah yg mereka sendiri ada2kan. Kalau kerajaan dianggap taghut, zalim, kejam, tidak Islamik, mengapa terhegeh2 meminta bantuan dari kerajaan? Nak makan share duit dari kerajaan taghut, zalim dan kejam?? Baik jangan subahat saudara saudari.

    PR lagi teruk. Bukan setakat cedok bagi, mereka sendiri yang pergi kaut guna jentolak. Bekas TimbKM PP juga ada bahagian dlm kuari...tu yg diberitahu. yg kita tak tahu??? Sama2la kita lihat apa lg yg pembangkang terutamanya pemimpin no1 mereka yg semakin kuat temberang, berbohong, berangan tak sudah...Hingga hari ini gagal membuktikan dirinya suci, tak bersalah walhal member2 dia di MCKK dulu semua tahu benar siapa dia di kalangan mereka...

    Mereka kata PR telus? Terlalu telus hingga aksi di bilik tidur pun dihidangkan, hubungan dengan suami orang beragama Islam pun dihalalkan 'my dedicated boyafriend' kunun!. Ramai yang berjuang untuk terus menikmati gaji lumayan menjadi MP, MB, EXCO dan sebagainya. Apa jadi dgn MB Selangor? Kenapa hanya isytihar gajinya saja tp tidak kesemua aset yg lain termasuk apa yg isterinya ada? Ingat saham2nya dlm Guthrie shj beratus juta RM. Apa dah jadi dgn beberapa MP dan ADUN PR yg lain? Kes2 mereka pun mencerminkan nafsu lbh besar dari perjuangan untuk rakyat . Yg bersekedudukan dgn perempuan lain sedangkan isterinya ada, yang main gila dgn suami orang dari lain bangsa dan agama, yg dah pasang lebih isteri sedangkan dulu mereka marahkan pemimpin2 UMNO bila ini berlaku? Dan ada yg rakus menghambat persen2 dari ahli2 perniagaan disekeliling mereka. Tolonglah celik2 mata tengok orang2 PR jugak. Kalau rajin memeriksa orang2 kerajaan, sila periksa juga dibelakang tabir org2 PR ni sebab mereka bukan MAKSUM, tak pernah buat salah, tak ada nafsu atau tak terliur dgn duit senang dapat???

    ReplyDelete

PETA PELAYAR