FOLLOWERS

Thursday 23 April 2009

KEKEJAMAN PENGKHIANAT LTTE BERBALAS : TAHNIAH SRI LANKA !

( Gambar atas : wajah ketua pengkhianat negara Sri Lanka : Tengah )
Utusan Malaysia
23 apr 2009

Askar kerajaan tumpas 43 anggota LTTE


COLOMBO 22 April - Sebanyak 43 anggota kumpulan pemberontak Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) terbunuh apabila tentera kerajaan terus menggempur kawasan yang masih dikuasai pemberontak itu.


Pemberontak LTTE semakin terdesak apabila tentera kerajaan Sri Lanka meneruskan kemaraan menyebabkan hampir 82,000 penduduk terpaksa lari untuk menyelamatkan diri dari zon peperangan di utara negara pulau ini sejak 72 jam yang lalu.Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah kewajipan setiap kerajaan dalam menjaga kedaulatan dan keselamatan negara. Mana-mana negara akan melakukan tindakan yang sama kepada semua mereka yang cuba menjahanamkan negara dan memusnahkan keharmonian yang terjalin. Kekejaman LTTE kita semua tahu.

Mereka bukan sahaja membunuh tentera kerajaan malah penduduk awam. Pembunuhan dan kekejaman LTTE juga termasuk membunuh rakyat keturunan Tamil juga kerana disyakki dan jika tidak menyokong mereka termasuk membunuh anggotanya sendiri. Sudah berpuluh ribu nyawa terkorban di Sri Lanka. Menteri termasuk Perdana menterinya pun pernah di serang dan membawa kematian.

Inikah kumpulan pengkhianat yang perlu disokong dan didokong oleh sebahagian pemimpin dan rakyat Malaysia. Penyokong dan pembelanya terdapat di Malaysia. Ia termasuk pemimpin parti politik di Malaysia. Pertanyaan ! Kepada penyokong dan pendokongnnya di Malaysia. Jika seseorang mengganggu rumah tangga dan anak isteri kita , adakah kita akan biarkan. Ini analogi mudah. Jawapannya kita akan mengambil tindakan mempertahankan nya hatta dengan nyawa kita sekalipun.

Ini melibatkan negara dan kedaulatannya. Adakah kita hendak biarkan sebarang tuntutan pemisahan negara seperti yang diperjuangkan oleh LTTE? Jawapannya tidak. Tindakan keras seperti yang dilakukan kepada LTTE wajar dan semistinya dilakukan dengan serta merta tanpa sebarang penangguhan. Kuatkuasakan semua undang-undang yang ada termasuk undang-undang pencegahan jika perkara yang sama juga cuba dilakukan oleh mana-mana pihak di Malaysia.

Kejadian kekacauan di Thailand juga sepatutnya diambil ikhtibar oleh kita. jangan sesekali dibenarkan ianya berlaku di negara ini. Jika kita tidak bertegas dari awal dan kerajaan dilihat lemah dari segi tindakan maka perkara yang sama tidak mustahil akan berlaku.

Kekacauan yang berlaku akan memberi impak buruk kepada rakyat terbanyak dalam semua aspek.

Jangan sesekali dibenarkan ini berlaku di Malaysia. Hargai keamanan yang telah lama kita kecapai. Pertahankannya.

1 comment:

  1. Pertanyaan ! Kepada penyokong dan pendokongnnya di Malaysia. Jika seseorang mengganggu rumah tangga dan anak isteri kita , adakah kita akan biarkan.????
    ape kate anak2 kecil di bunuh dan wanita2 di rogol depan mata suami dan di bunuh??? ape kah reaksi kite?? this is what called as genocide!!! hang x tau cerita penuh,tapaya lah bagi cerita palsu..
    kalo perang drn LTTE je ok.tapi apesal nak bunuh rakyat??

    ReplyDelete

PETA PELAYAR