FOLLOWERS

Thursday 30 April 2009

PRK PENANTI : KOMEN AWANG SELAMAT


Utusan Malaysia
30 apr 2009


AWANG tidak hairan apabila Pemuda Pas Pulau Pinang mahu meletakkan calon pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Penanti akhir bulan ini walaupun PKR, rakan dalam pakatan pembangkang, telah mengumumkan calonnya kelmarin.

Alasan Pemuda Pas mudah, ia permintaan akar umbi yang mahukan Pas mengambil balik kawasan itu.

Itulah realiti sebenar hubungan sesama parti dalam pakatan pembangkang Pas-PKR-DAP. Cukup rapuh dan ia amat sukar disembunyikan. Itu belum lagi kita melihat perbezaan dasar dan asas dalam perjuangan mereka.

Bagi Awang isu yang dibangkitkan oleh Pemuda Pas tersebut sebenarnya turut mendedahkan betapa keputusan PKR meletakkan calonnya lagi di kawasan itu tidak mendapat mandat padu daripada rakan politiknya.

Awang tetap percaya kesepakatan dalam pakatan pembangkang akan terus berjalan dalam bentuk yang tidak ke mana kerana asas perjuangan mereka bercanggah. Ia sekadar untuk menentang Barisan Nasional, tidak lebih daripada itu.

Apa pun, lebih 15,000 pemilih di Penanti akan berpeluang membuat penilaian baru terhadap gandingan Pas-PKR-DAP, jika ada pertandingan pada 31 Mei ini.

Awang – Tidak terkejut


Penghuni Gua : Inilah contoh kahwin mutaah. Kahwin hanya bertujuan tertentu dan untuk tempoh tertentu. Satu ikatan yang amat longgar.


Juga ini memperlihatkan budaya tamak pun sudah mula meresap ke dalam PAS. Mereka tahu dan menganggap ia kawasan yang boleh dimenangi dengan mudah. Berlumba nak jadi YB. Hasil mahsul pun banyak di Penanti. Kuari pun banyak.


Kalau di Kelantan dan di Terengganu Masa PAS ( memerintah dulu ), berebut nak jadi Pengerusi JKKK. Dah jadi Pengerusi JKKK pun cakap mereka mengalah MB setiap orang pengerusi ni. Kuasanya yang ditunjukkannya jangan cakap le. Habis tadika dan dewan rakyat dikuncinya. Sedang kemaruk kuasa. Biasalah.

Manusia. Serban dan kopiah hanya sebagai hiasan aje di zaman ni. Kalau dulu yang pakai serban dan kopiah dan jubah ini orang yang betul-betul alim dalam agamanya dan tempat rujukan masyarakat. Ini dua hari baru jadi manusia dan baru pandai 2 ke 3 baris boleh hafal ayat dan berjuntai seban dan jubahnya. Bila tang duit. ehmmmmmmm. Masyaallah.


Apalagi BN, jangan banyak berfikir lagi. Gelanggang dah disediakan dengan baik. Lawan jangan tak lawan. Adat pertandingan , ada kalah menang.


Dengan meletakkan calun di Penanti, BN akan dapat melihat trend pengundian rakyat. Ini sekurang-kurangnya dapat memberi petunjuk kepada BN samada kekalahan ( Jika kalahlah ) adakah disebabkan cara kempen, pengundi cina tidak menyokong, melihat sokongan pengundi India dan juga aspek lain. Ini berguna bagi BN membuat persedian pada PRU ke 13 nanti. Jika BN menerik diri ia adalah satu kerugian yang amat besar kerana ia seperti mengambil 1000 langkah kebelakang.

BN : Lawan jangan tak lawan. Hormati penyokong anda di Penanti.

1 comment:

  1. Assalamalikkum Arif Omar! You have added nice photographs. .
    Wish you all the best.
    http://health-care-you.blogspot.com

    ReplyDelete

PETA PELAYAR