FOLLOWERS

Thursday 30 April 2009

KOMINIS CHIN PENG : RAYUAN PULANG DI TOLAK


Berita Harian
30 apr 2009

Mahkamah Persekutuan tolak rayuan Chin Peng

PUTRAJAYA: Bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng, gagal dalam usaha terakhir untuk menetap di Malaysia selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan keputusan dua mahkamah rendah yang memaksanya menunjukkan dokumen pengenalan sebelum dibenarkan memasuki negara ini.

Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk S Augustine Paul, yang bersidang bersama Hakim Datuk Hashim Yusof dan Datuk Wira Ghazali Mohd Yusof membuat keputusan itu selepas menolak usul Chin Peng memohon kebenaran untuk rayuan.

Chin Peng atau nama sebenar Ong Boon Hua, membuat rayuan berhubung keputusan Mahkamah Rayuan pada 20 Jun 2008 yang memutuskan bahawa dia perlu mengemukakan sijil kelahiran atau kewarganegaraan bagi membuktikan dia adalah rakyat Malaysia sebelum meneruskan tindakan undang-undang terhadap kerajaan Malaysia. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PG amat gembira dengan keputusan YAA Hakim ini. Memang benar kata YAA Hakim. Ketua Komunis ini misti buktikan dengan dokumen bahawa dia sebenarnya rakyat Malaysia.

Lebih kurang 3500 nyawa anggota keselamatan kita terkorban samada semasa pertempuran dengan komunis ini ataupun kerana terkena jerangkap samar yang dipasang oleh mereka. Inilah ketuanya. Berapa ramai keluarga perajurit ini yang menderita kerana kehilangan orang yang menjadi harapan kepada keluarga. Berapa banyak air mata yang jatuh ke bumi akibat tindakan ganas komunis ini.

Berapa ribu nyawa orang awam yang dibunuh oleh komunis ini. Harta seperti rumah, kenderaan dan sebagainya dimusnahkan oleh mereka ini. Disamping itu berapa banyak wang yang telah dihabiskan oleh kerajaan untuk menghapuskan pengkhianat bangsa ini? Adakah kita boleh benarkan ia kembali? Berapa ramai lagi pihak polis yang terpaksa menyamar diri menjadi gerila komunis untuk melumpuhkannnya dan sebahagiannya telah dibunuh apabila sebahagian identiti mereka diketahui oleh komunis ini. Bertahun mereka meninggalkan anak isteri dengan membuat penyamaran ini dan menyertai komunis ? Betapa sengsaranya mereka ? Mungkin sebahagaian anda tidak tahu hal ini.



Di sebabkan penyamaran pegawai dan anggota polis ini ( sebahagian besarnya pegawai dan anggota polis bangsa cina ), maka Chin Peng Kemudiannya menyedari dan mengesyakki PKM telah diresapi oleh pegawai dan anggota polis yang membuat penyamaran sebagai komunis ini di kalangan mereka. Arahan dikeluarkan oleh Chin Peng agar mereka yang memasuki komunis selepas tahun 1976 dibunuh. Ini menyebabkan sebahagian besar komunis ini telah dibunuh dan sebahagiannya mlarikan diri . jadi kemudiannya PKM berpecah 2 sayap iaitu PKM RF dan PKM MF. Inilah sebabnya menagpa PKM berpecah dua. Kerana pengorbanan pegawai dan anggota dan pegawai polis yang membuat penyamaran . Kerana tindakan mereka ini juga akhirnya komunis terus lemah.


Jadi tindakan YAA Hakim ini adalah tepat. Jangan sesekali membenarkan pengkhianat dan pembunuh ini menetap di Malaysia. Biar dia menetap di negeri yang menjadi pujaannya. Pada belaiu Malaysia tidak pernah memberi layanan yang baik kepada mereka.

Ada juga di Malaysia sekarang ini yang menyanjung Chin Peng ini sebagai pejuang kebebasan. Ini adalah mereka yang buta sejarah. Ada juga sebahagian pertubuhan lain memperjuangkan dan menuntut ganti rugi dari pihak British ( masih berjalan tindakan mereka ) kerana pihak pasukan keselamatan british telah membunuh penduduk kampung secara beramai-ramai. Kalau mereka lihat sejarah, peristiwa di Kuala kubu dan di Tanjung Malim tersebut adalah kejadian di mana pasukan keselamtan British mengambil tindakan membunuh mereka kerana mereka adalah juga komunis dengan menyamar sebagai penoreh getah.

Mereka pembekal makanan dan minuman dan ubatan. Kawasan tersebut adalah kawasan keselamatan dan tidak dibenarkan sesiapa pun memasukinya kerana ia juga kawasan operasi. Tetapi mereka menyusup masuk untuk membekal makanan dan ubatan. Jadi mereka yang mentah sekarang ini pandai pula mendakwa dan meinta British membayar ganti rugi kepada mereka.


Pertanyaan! Berapa pula ganti rugi yang harus dibayar kepada pasukan dan perajurit kita yang telah terkorban dan cedera?

Inilah mereka dan cucu cicit mereka yang masih buta sejarah. Gulungan ini serupa perjuangan mereka dengan komunis juga. Sentiasa mengatakan mereka dilayan sebagai rakyat kelas kedua. Akhir menjilat balik ludan mereka dan menelannya kembali dan dengan selamba meminta kembali ke Malaysia.

Kepada kerajaan Malaysia, KAMI SEMUA TIDAK AKAN SEKALI-KALI MEMBENARKAN KOMUNIS INI DAN MEREKA YANG SERUPA DENGANNYA KEMBALI SEMULA KE MALAYSIA DALAM KEADAAN DAN ALASAN APA PUN. KEMUSNAHAN YANG TELAH MEREKA BUAT TIDAK AKAN MENGEMBALIKAN SEMULA NYAWA MEREKA YANG TERKORBAN KERANANNYA DAN AKAN MENAMBAHKAN PENDERITAAN YANG KAMI DAN KELUARGA MEREKA YANG TERLIBAT. KAMI AKAN MELAKUKAN APA SAJA AGAR KEPULANGAN INIMENJADI KENYATAAN DI MASA DEPAN.

Tahniah YAA Hakim. Keselamatan negara adalah faktur pertimbangan. Alasan boleh dicari dan dietrjemahkan ke dalam undang-undang. Selamatkan Malaysia dari penjenayah dan pengkhianat ini dan meraka yang serupa dengannnya

1 comment:

  1. salam,

    Terima kasih kerana menolak permohonan pengkhianat dan pembunuh. Kami di Batu Pahat yang merasai sesangat kekejaman komunis celaka ini. Mereka musuh yang nyata. Walaupun Chin Peng tidak dibenarkan pulang tetapi pemikiran, roh dan semangatnya masih hidup dan subur dikalangan disebahagian rakyat Malaysia

    ReplyDelete

PETA PELAYAR