FOLLOWERS

Thursday, 8 April 2010

BADUT PARLIMEN ! SPEAKER PELU LEBIH TEGAS !




Karpal Singh (DAP-Gelugor) hari ini digantung daripada Dewan Rakyat selama 10 hari berikutan tindakannya menyalahkan speaker yang didakwanya tidak mengikut keputusan yang dibuat sebelum ini. Berita lanjut : KLIK. Juga KLIK.

Penghuni Gua : Sarkas muncul kembali. Ia mencontohi sarkas di DUN Perak Saling tak tumpah.

2. Badut-badut dan pemain utamannya ialah Karpal Singh, Mahfuz dan Tian Chua.

3. Mereka hanya nak bina dan mengekalkan momentum agar rakyat melihat PR masih bergigi dalam keadaan PR yang sedang bermasalah. Bermasalah kerana beberapa MP dan ADUN mereka telah keluar parti.

4. Mereka sudah kering isu. Maka perkara remeh temeh sengaja dirancang untuk merosakkan persingan yang penting untuk faedah rakyat.

5. Seperti biasalah , orang serba tahu iaitu si Mahfuz akan menjadi tukang spin bagi pihak DSAI. Asal DSAI sebut satu perkara aje, maka mereka akan menjajalah seolah semua yang DSAI sebutkan itu semuanya benar. Walau pun hanya tembarenag. ( Memang semuanya temberang tapi yang ditemberang pun masih belum sedar termasuk Mahfuz ).

6. Kepada Speaker dan Timbalan speaker : Anda berdua perlu lebih tegas. Terjadinya kelam kabut dan pembaziran masa selama 2 jam selama di parlimen adalah kerana pada pandangan PG adalah kurangnya ketegasan dari Tim Yang Di Pertua Dewan. Jadi selepas daripada ini beliau sepatutnya lebih tegas seperti bosnya iaitu Pendikar Amin.

7. Nyahkan semua badut ini dari parlimen. Mereka hanya jadikan parlimen tak ubah seperti badut . Hanya untuk mencari publisiti. Di luar negara ( akhbarnya ) melapurkan juga keadaan parlimen kita yang menjadi seperti sarkas. Memalukan.

8. Masa perbincangan hal rakyat membazir begitu sahaja. Sesekali fikir , adalah bijak , DS Najib tidak bawa ke parlimen untuk perbahasan mengani MEB baru-baru ini. Jika tidak sehingga hari ini pun kerja pun masih tak berjalan. badut ini akan terpekik terlolong pulak mengenai MEB. Bukan mereka yang melaksanakan. kami semua yang akan melaksanakan. Mereka ini / badut-badut ini hanya tahu melolong dan terpekik aje hari-hari. Itu aje yang mereka pandai. Peancangan sendiri tak ada.

9. Paling kuat pun perancangan mereka hanyalah pelihara burung merpati ( itu cadangan jangka panjang oleh TGNA ) . Itu je lah standard mereka.

10. Fikirkalah pengundi muda. Ada berfikiran. Inilah mentaliti dan wajah pembangkang Malaysia. Tak ada standard langsung.

3 comments:

  1. sdr. PG,

    saya pelik memikirkan kenapa BADUD SARKES di di Dewan Negeri Perak sampai hari ini masih lagi terlompat-lompat, terpekik terlolong tanpa duduk sama-sama membahaskan pembangunan rakyat.....tak bolih ke Speker atau Ahli Dewan ambil tindakan menggantung sampai mati keahlian Badud-badud Sarkes ni.

    Kalau di Selangor, Khir Toyo digantung setahun hanya kerana mengkeritik selcat dlm srt khabar....tapi kat Perak mcm nak jadi 13 may...tapi Speker dan Ahli Dewan masih relax, atau pun ganesan tak reti jadi speker.....

    saya krg paham....kalau dapat supaya PG tlg terangkan sikit.

    salam PG.

    ReplyDelete
  2. ITULAH PUN YANG PG GERAM. SPEAKER DUN PERAK SEKARANG DAN PARLIMEN TAK ADA TELOR. TAK TEGAS. BAGI AJE HUKUMAN SETGAS MUNGKIN. AMBIL CONTOH DUN SELANGOR YANG GANTUNG SETAHUN KHIR TOYO.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR