FOLLOWERS

Friday 30 April 2010

CARA THAILAND MENGAJAR MEREKA YANG KEPALANYA SEMAKIN BESAR !!



BANGKOK 30 April - Seorang ahli perniagaan di Rayong ditahan polis selepas didakwa memaparkan mesej menghina monarki Diraja Thailand di laman sosial Facebook.

Selain mesej itu, lelaki yang juga dikenali sebagai Wipas itu, turut memaparkan mesej yang mampu mengancam keselamatan negara.

Pengarah Siasatan Khas, Jeneral Tharit Pengdit yang dipetik Bangkok Post berkata, Wipas atau nama sebenarnya Kong, Raksakulthai, 37, juga merupakan ahli Pemimpin Barisan Bersatu untuk Demokrasi Menentang Diktator (UDD) di Rayong. - Utusan

Penghuni Gua : Ini yang sepatutnya dicontohi Malaysia. Contohi negara Thai ini. Jangan kata nak menyumpah Raja mereka, membuat satu isyarat ke arah gambar Raja mereka pun , padahnya penjara seumur hidup. Tidak mengira siapa. Mereka rakyat Thai ke atau bangsa asing.

2. Ini aje cara mengajar sebahagaian rakyat yang Malaysia yang kelihatannya semakin besar kepala. Setiap hari kepala mereka bertambah besar. Berapa lama lagi kerajaan perlu mengambil masa untuk bertindak bagi mengecilkan kepala mereka ini?

1 comment:

  1. sepatutnya adukataruna kena penjara seumur hidup gak lah....
    malaysia trlalu baik sgt lah...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR