FOLLOWERS

Saturday, 3 April 2010

BN MENANG DI PERAK ? INI PERANGKAP SEBENARNYA !




Pakatan Rakyat berkemungkin besar akan tewas di Perak jika dewan undangan negeri itu dibubarkan hari ini.Kaji selidik bebas yang dijalankan oleh Ilham Centre menunjukkan sokongan rakyat di negeri itu kini kembali kepada Barisan Nasional.

Pada kaji selidik membabitkan 1,031 orang di dewan undangan negeri Kuala Sepetang bulan lalu, mereka menemuramah seramai 59.96 peratus pengundi Melayu, 31.6 peratus Cina, 8.34 peratus India dan 0.03 peratus bangsa lain bagi mengambarkan jumlah komposisi penduduk Perak. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Menang? He he he he ! Jangan percaya dengan kaji selidik ini. Kalau betul pun kaji selidik ini, pun BN jangan masuk perangkap. Lihat siapa yang anjurkan majlis ini dan siapa di antara yang hadir dan berucap. DS Nizar hadir dan beliau menentang serta tidak bersetuju dengan kaji selidik ini ( konon-kononnya lah ).

2. Ingat BN, PR di Perak nak sangat DUN di bubar. Ini gerak saraf dan perang saraf. Majlis dan kaji selidik ini pun sebahagian dari perangkap yang PR sediakan untuk BN agar bubarkan DUN untuk diadakan Pilihanraya.

3. Jika pun benar BN akan menang, ia hanya perangkap untuk mengabuiri dan menggerakkan BN bagi diadakan pilihanraya. Jika kaji selidik mereka tidak benar ( menipu dan hanya sekadar untuk peranagkap BN ) , maka pancingan mereka telah mengena.

4. Dalam majlis ini kononnnya DS Nizar menentang dan tidak bersetuju dengan kaji selidik ini. PG tetap berpendapat bahawa ini semua lakonan. Ia hanya menahan perangkap. Majlis ini pun hanyalah sebahagaian dari cara PR untuk memerangkap BN bagi diadakan pilihanraya.

5. Ingat BN dan Dr Zambry : Ini semua hanya perangkap dan pancingan PR untuk diadakan pilihanraya. Bukan tak tahu siapa di belakang semua ini. DS NIzar, DAP parti perkauman dan pemimpin perkauman DAP juga peranan DSAI.

6. Lihat sahajalah pelan 16 sep. Mereka pakar dalam gerak saraf dan perang saraf dan bab memerangkap dan keletong ni. Cuma kelentong dan perangkap mereka jarang dan tidak pernah mengena.

7. Jadi kepada BN dan Dr Zambry, hati-hati dengan permainan mereka. Dalam kepala pemimpin PR ini tiada lain. Otak mereka hanya fikir, pilihanraya sahaja. Senang sikit mereka nak buat onar lagi. Kerja dan membantu rakyat kemudian. Pilihanraya yang utama. Hari-hari pilihanraya pun tak apa. Itu yang PBT pun nak diadakan piliharaya juga. Pilihanraya saja yang mereka fikirkan.

9 comments:

  1. salam hormat bro

    diorang ni mmg licik. reverse saikologi tu brooo!

    ekekeke

    ReplyDelete
  2. propa jer tu semua...sbb nak suruh adakan election tu yg sibuk cakap BN boleh menang...merdeka centre ni tak boleh pakai satu sen...entah2 depa dok tanya soalan provok kat responden...hoi ingat org Malaysia ni bodoh sangat ke...

    ReplyDelete
  3. Salam Hormat.

    Memang kalau kita kaji selidik memang PR pakar atau ahli dalam kontek reverse saikologi. Sebab itu percakapan mereka bertujuan mengelirukan rakyat.

    Tetapi kali ini ada sedikit kelainan. Kerana banyak bloger-bloger yang tidak suport atau menyokong mereka. Media ini sudah tidak banyak menyebelahi mereka. Mungkin penyokong UMNO/BN sudah merasakan media ini tersangat penting. Kalau dulu mereka kata goblok (bodoh) tetapi sekarang agak berlainan.

    Penyokong-penyokong UMNO/BN atau yang berdiri di atas pagar juga telah ada blog masing-masing. Kebenaran juga telah terserlah. Jadi rakyak telah banyak memahami buruk dan baiknya, sama ada memahami sesuatu isu-isu atau pun menilai mentaliti leader-leader dari kedua-kedua pasukan UMNO/BN atau PR.

    Sebab itu kerana keahlian PR dengan pendekatan Reverse saikologi haruslah di perhatikan. Berilah penerangan kepada rakyat supaya mereka faham. UMNO/BN haruslah mengorak langkah berhati-hati dan bijaksana, jangan sampai terjebak dengan permainan politik mereka.

    "Betulkanlah Yang Biasa
    Dan Biasakanlah Yang Betul"

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com
    http://saatjais.formor.com

    ReplyDelete
  4. Apalah bodohnye punya manusia pembangkang dan manusia penyokong BN di Perak.

    Tak faham bahasa ke??? kan dah berkali-kali disebut TAK AKAN ADA PEMBUBARAN dan Pilihan Raya yang baru di Perak.

    TAPI...Yang jelas dan pasti mungkin diadakan pilahan raya kecil di Pasir Panjang, ( kawasan NIzar laa tu..) Pantai Remis ( Kawasan sedara dia Nga) dan satu Kawasan NGEH -sedara dia juga (Parlimen Taiping)dan juga kawsan-kawasan yang kuasai oleh Pakatan Haram Pembangkang...

    Jadi korang siapsedia laa untuk mengundi..

    ReplyDelete
  5. Cina Perak nakkan PR berkuasa. Bolehlah mereka dapat pajakan tanah 999 tahun. Melayu bodoh Perak nakkan PR berkuasa. Supaya bolehlah dilantik seorang MB Melayu PAS. Tak apa kalau MB itu jadi seorang badut saja yg akan dengar kata2 Cina DAP. Janji PAS dapat bermegah jadi MB pun jadilah. Nasib orang Melayu Islam itu belakang kira! Yang pandainya bermain politik adalah orang Cina. Yang bodohnya bermain politik adalah orang Melayu ibarat menang sorak kampung tergadai!

    ReplyDelete
  6. Ini zaman najib jauh berbeza dengan era Pak lah. Najib tak akan masuk perangkap. pe....t tegar.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR