FOLLOWERS

Friday 9 April 2010

NOH POHON AMPUN : SATU PERBUATAN AMAT DAYUS !



Konvensyen BN: Noh Omar minta maaf
Lee Way LoonApr 8, 105:28pm


Timbalan pengerusi badan perhubungan Umno Selangor, Datuk Noh Omar hari ini memohon maaf berhubung ucapannya di konvensyen BN Selangor semalam sekiranya ia menyinggung perasaan mana-mana pihak.

"Saya telah membaca petikan ucapan daripada mendiang Tun Tan Siew Sin dan Mendiang Tun Sambanthan," kata Noh yang juga menteri pertanian dan asas tani. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tindakan Dato Noh ini, PG tidak dapat menerimanya langsung. Bukan apa, apa salahnya ucapan beliau sehingga perlu beliau meminta maaf? Nampak sangat kebodohan dan dayusnya pemimpin UMNO ini. Berapa kali lagi pemimpin Melayu kita perlu minta maaf.

2. Hanya sekadar memetik ucapan pemimpin Cina dan India terdahulu , adakah ianya satu kesalahan? Ia adalah sejarah. Sejarah tidak akan berubah. Cuma yang menjadi masalah , mereka yang buta sejarah dan tidak mahu mengenali sejarah. Termasuklah Noh Omar yang meminta maaf.

3. Tindakan anda hanya untuk menyedapkan hati pemimpin parti dari MCA dan MIC yang sejak tsunami politik 2008 , mereka langsung tidak buat sesuatu untuk memulihkan keyakinan pengundi kepada BN. Yang mereka tahu hanyalah mendesak pemimpin melayu UMNO meminta maaf. Itu sahaja. Otak mereka yang rasis. Mereka menyampok dalam hal hukuman sebat Kartika tempohari ( semasa AGM MCA ), mereka tidak minta maaf pun kepada UMNO dan orang melayu islam walau di desak! Apa hak mereka nak mencampuri hal ehwal hukum islam di Malaysia.

4. Tetapi kita hanya berdiam diri. Macam tidak ada telor. Ini bukan rasis. Tetapi kenyataan, Ia berkaitan sjarah apa yang Noh sebutkan. Jadi mengapa Noh minta maaf?

5. Nak menang PRK Hulu Selangor pun tak perlulah Noh mohon maaf. Ia tak menyumbang apa-apa pun. Orang cina dan India tetap mengundi PKR atau DAP. Tak guna pun seribu kali meminta maaf. Tak ada apa pun yang MCA dan MIC boleh lakukan. Mereka sudah jadi paria dalam politik Malaysia. Cakap mereka aje banyak bagi menutup kelemahan mereka.

6. Jadi kepada Noh dan pemimpin UMNO dan Melayu lain, cukuplah meminta maaf. Jadi jadi pondan dan dayus. Gasak mereka agar lebihkan kerja untuk menarik sokongan pengundi dari kaum masing-masing dari mencari kesalahahan yang tidak berhujung pangkal ini. Jadi janganlah lagi anda semua sebagai pemimpin mencalarkan maruah orang melayu. Permintaan maaf itu bukan memalukan anda sahaja tetapi memalukan kami juga.

7. Ingat, MCA dan MIC tak menyumbang apa pun sejak PRU 2008. Pedulikan mereka. UMNO wajib menumpukan kepada usaha menarik lebih ramai pungundi muda melayu agar bersama BN. Ini yang penting dan utama , bukan meminta maaf. Ia satu perbuatan dayus. DAYUS.

8. DAYUS..............Ingat Noh ! DAYUS. Noh .....Hati kami ni amat sakit dan amat panas sekarang.............

8 comments:

  1. Tindakan Noh Omar walaupun tidak sepatutnya dilakukan tetapi dalam politik ia amat lah perlu. Pihak penganjur telah melakukan sedikit kesilapan pada sessi pagi. Wakil MCA dan MIC tidak ditempatkan dipentas utama sebaliknya hanya pemimpin UMNO dok diatas pentas. Kemudian menyanyikan lagu UMNO. Setakat lagu BN ok lah tetapi mengapa lagu UMNO turut dinyanyikan sedangkan lagi MCA dan MIC tidak.

    ReplyDelete
  2. Minta maap kalau bersalah..tu satu sifat terpuji.

    Tapi kalau benar..apa halnya pulak? apakah nak berhemah?

    MCA, MIC, DAP dan lain2..kena belajar terima kenyataan.

    ReplyDelete
  3. Lagi pun UMNO kan memang dayus...huhuh

    ReplyDelete
  4. Assalamu'alaikum.. setelah sekian lame ana tak melawat blog ini.. nmpaknya nta masih tak berubah2.. masih mengutuk.. ana sgt sdih dgn sikap ini..(T_T)

    ya Allah, hamba mohon ya Allah, Kau ampunkanlah dosa mereka ya Allah. aku mohon. aku mohon ya Allah.. aku hnya mpu mendoakan mreka smua dari jauh ya Allah..ssguhnya hidayahMu adlh milikMu.. aku tak berkuasa ap2 ya Allah melainkan berusaha dan berdoa agar hidayahMu itu mnjadi milik kami bersama..kami hina tanpaMu ya Allah..kami hina tnpa hidayahMu.. hanya itu yg aku mohon ya Allah.. ssguhnya kami lemah.. kami lemah tanpaMu ya Allah.. bimbinglah kami ke jalan yg lurus dan yg Engkau redhai.. (T_T) Ameen..

    ReplyDelete
  5. bilalah perkasa hendak daftar jadi pertubuhan politik? lagi cepat lagi bagus kita bungkuskan UMNO.
    UMNO dipenuhi pemimpin yang dayus dan meletakkan jawatan dan kuasa sebagai matlamat bukan maruah bangsa dan UMNO hari ini terpaksa jadik hanjing kurap bangsa lain!

    ReplyDelete
  6. salam, sekira ini lah ragam pemimpin UMNO asik asik minta maaf kepada Cina n India, maka bungkuslah la tak lama lagi. Pemimpin melayu macam tu memang hampeeeeeeeeeeeh

    ReplyDelete
  7. AMIN....
    YA-RABBAL A'LAMIN....
    saya sokong wahai Seindah Mawar Berduri
    mybe dia x dapat hidayah lg
    yang dia tau kutuk3!condemn saudara sendiri
    apa la yang dia dapat
    kalau kata solat x tggal xkan perangai mcm ni lg kot..solat ape mcm ni?
    bukankah "SOLAT ITU MENCEGAH DARI PERBUATAN KEJI & MUNKAR?"
    Bagi komen ckit wahai BLOGGER yg JAHIL!!!

    *komen dgn syarat jgn babitkan pihak lain

    ReplyDelete

PETA PELAYAR