FOLLOWERS

Thursday 1 April 2010

SHUT UP LIM KIT SIANG ! JANGAN BIADAP !




"Saya adalah Melayu terlebih dahulu tetapi tidak bermakna sebagai Melayu saya bukan rakyat Malaysia,” kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin berkata demikian sebagai reaksi kepada pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang yang mencabarnya untuk menyatakan sama ada dia adalah Melayu atau rakyat Malaysia terlebih dahulu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Cina ini terlalu biadap. Apa salah menyebut Melayu dan kemudian melayu rakyat Malaysia.

2. PG adalah bangsa Melayu dan rakyat Malaysia. Bukan sebaliknya. Lim Kit siang cuba memutar belitkan fakta. Ia tak ada kena mengena pun dengan 1Malaysia. Adakah Cina ini menyokong 1Malaysia berbanding TPM?

3. Inilah seorang cina yang masih berfikiran tolol dan amat rasis di Malaysia. Inilah juga diantara orangnya yang menyebabkan titik hitam di Malaysia dahulu. Beliau masih boleh hidup senang lenang sehingga kini.

4. Inilah orangnya yang menyebabkan Melayu, Cina , India saling curiga mencurigai sehingga kini. Tetapi beliau begitu senang dan masih dibiarkan bebas ke mana sahaja. Kita rakyat yang tidak berdosalah yang bercakaran. Beliau tidak pernah sekali pun bertanggungjawab di atas apa yang dilakukan dan dicakapkannnya.

5. Apa salah TPM menyebut beliau bangsa Melayu rakyat Malaysia. Apa isunya. Apakah yang si cina dan partinya ini perjuangkan sejak dulu sehingga kini? Hanyalah isu perkauman. Itu sahaja.

6. Itu pun PAS masih sanggup tidur sebantal dengan bapa perkauman ini dan lebih mempercayainya berbanding dengan sesama islam.

7. Kepada Lim Kit Siang: You Shut Up.

8. PG masih dan selamanya adalah seorang bangsa Melayu , rakyat Malaysia. Ingat itu Lim. Ia tidak akan berubah. Begitu juga anda dan bangsa lain di Malaysia.

6 comments:

  1. Lim Kit Siang kalau dia anggap dia Malaysian dulu baru Cina, maka hapuskan seluruh sekolah Cina adakan satu sekolah kebangsaan Malaysia. Baru betul Malysia first than Chinese second. Kalau tak Lim Kit Siang adalah rasis.

    ReplyDelete
  2. pokok persoalannya sesebuah kerajaan haruslah TEGAS - demokrasi dan kebebasan bersuara itu ada batasnya kalau sesaorang individu atau parti memainkan isu perkauman atau rasis yang boleh menghuruharakan negara senang saja masukkan saja individu tersebut sebab itu banyak negara didunia ini mengamalkan ISA demi ketenteraman dan kesejahteraan negara daripada anasir2 pengkhianat sebegini

    ReplyDelete
  3. Assalaamu 'alaikum sdra PG & yang melayari blog ini,

    1 Oleh itu, agar tidak perlu lagi ada berbagai-bagai pelecehan terhadap Melayu/Muslim, marilah kita, seluruh umat Muslim, bergerak utuk menggantungkan dan menyandarkan kekuataan hanya di bawah naungan 'SATU' - Satu Allah, Satu Kitabullah, Satu Rasulullah, Satu Akidah, Satu Jemaah - Jemaah lslamiyyah, dan di dalam Satu Daulah - Daulah Khilafah lslamiyyah yang di bawah Satu Pemimpin - KHALIFAH. Dan, yg lebih penting ke arah semuanya ini, hanya berpegang kepada SATU IDEOLOGI - IDEOLOGI ISLAM; BUKAN ideologi Sekularisme-Demokrasi-Kapitalis-Liberal.

    2 IDEOLOGl ISLAM - Hanya inilah satu-satunya jalan ; jalan yang Allah telah sediakan dan tawarkan untuk kita - umat Muhammad SAW - demi mencapai kehormatan dan kemuliaan sebagaimana Rasul-Nya, para Sahabat & para Khalifah contoh-teladankan kepada kita pada zaman keemasannya dahulu - ideologi yang kedaulatan hukumnya di tangan as-Syarii' [syariah Allah], sementara kekuataannnya pula MUTLAK di tangan umat Muslim; tanpa berkongsi, tanpa kompromi, tanpa persekongkolan dengan kaum kuffar walau dalam apa bentuk & nama pakatan sekalipun.

    3 lnilah gagasan yang sedang digelorakan di seluruh Dunia lslam sekarang - gagasan yang direspons oleh seluruh tamadun kufur Kristian-Barat dengan penuh kebencian, permusuhan tetapi penuh kekhuatiran & kebimbangan - gagasan yang oleh Geroge Bush dipanggil The Caliphate - gagasan yang dikupas oleh S. Huntington & F. Fukuyama agar diawasi-awasi oleh Barat kerana bakal mampu menghancurkan survival temadun kufur mereka - gagasan yang Allah & Rasulullah SAW janjikan akan kembali bangkit untuk kali kedua. ltulah Daulah Khilafah, Daulah lslamiyyah Rashidah 'ala minhajin nubuwwah.

    4 Maka, umat Muslim - yg ketika ini, dan di mana-mana negeri mereka - di lraq, di Somalia, di Afghanistan, di Pakistan, di Malaysia, di lndonesia, di Palestin, di Myanmar, di Selatan Thai, dsbnya, sedang dinista dgn berbagai-bagai cemohan, kekurang-ajaran, penghinaan, pelecehan, pengusiran & pembantaian, ditertawakan dan diperolok-olok oleh kaum kuffar, ditambah pula dengan perpecah-belahan sesama sendiri ke dalam gerakan dan parti-parti politik berideologikan pemikiran Sekular, sudah tiba ketikanya membuka mata fikir umat untk segera bersatu, kembali ke dalam lslam secara kaffar [total], bukan sekadar mengambil akidah ruhiyyahnya sahaja, tetapi juga akidah as-siasiyyah - sistem syariahnya. Hanya di situlah kemuliaan umat lslam, termasuk umat Melayu ini, sehingga sudah sewajarnya mereka menyatukan diri dengan gerakan & jemaah yang berjuang untuk meraih kemuliaan tersebut.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. Peduli apa mana dulu..Kalau nak semua Malaysian semua dulu, habislah..Tokpek makan babi takkan kita nak makan babi jugak...nie ajaran tok guru anwar lah nie...

    ReplyDelete
  5. Salam Sdr,
    Harap sdr dapat lingkan http://suarasatuduaumno.blogspot.com
    Saya telah linkkan blog sdr, tk.

    ReplyDelete
  6. PAK TAM.
    TINDAKAN TELAH DIAMBIL

    ReplyDelete

PETA PELAYAR