FOLLOWERS

Saturday 17 April 2010

ZAID NAK UNDI MELAYU : KENAL DULU SIAPA ZAID !!!!




Di sebalik imej 'liberal' yang sering dikaitkan padanya, calon PKR bagi pilihan raya kecil Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim yakin dapat memenangi hati pengundi di kawasan parlimen tersebut, termasuk masyarakat Melayu.

Katanya, walaupun terdapat tinjauan bahawa orang Melayu selesa dengan pendekatan seperti Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) - yang lantang bersuara dalam isu-isu Melayu - beliau "tidak akan menggadaikan prinsip demi populariti".Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Nak gelak pun ada. Kesian pun ada. Zaid yakin menangi undi melayu? Ada hati juga nak unddi dari orang melayu. Selama ini beliau lah yang beriya nak liberalkan semuanya. Tak ada melayu, cina , india. Hak melayu dalam perlembagaan pun nak diubah. Liberal katakan.

2. Kepada orang melayu, fikirkan sebelum mengundi Zaid. Kenal siapa Zaid. Kami dah kenal lama dah. Sebab itu beliau tidak diterima di cawangan kawasan rumahnya pun di kota Bharau. Bahagian jauh sekali. Itu yang merempat bertanding di Hulu Selangor tu hari ini.

3. Orang Kelantan kenal siapa Zaid. Nampak aje fizikalnya melayu. Fikiran dan cita rasa melayunya tak ada pun. Sebab apa dia kalah dan tidak diterima di negeri kelahirannya? Orang Kelantan tahu. Agenda Daily dah dedahkan hari ini. KLIK

4. Kami semua dah tahu lama. Lama dulu. Itu yang disko dan dadah pun nak dihalalkan.Apa kata Zaid semasa di parlimen dahulu? Sila KLIK. Apa fatwa PAS kali ini, bagi menjawab persoalan Agenda Daily tersebut dan dari blog Putra Merdeka.

5. Masih lagi nak mengundi zaid.? Fikirkanlah. Itulah gambaran sebenar Zaid. Kepada Zaid: Lupakanlah nak mengemis undi melayu. Ibrahim Ali tahu dan masak benar perangai anda!

8 comments:

  1. Ramai orang nak buat blog sebab ada sikit ilmu ICT komputer, tapi tanggungjawabnya berat dengan alasan nak bela Melayu. Melayu hanya boleh dibela dengan Islam. Menanti hampir 53 tahun untuk melihat Melayu bela Islam, tiada. Kalau Islam amal, Melayu gagah macam Kesultanan Melayu Melaka. Tapi sejarah dilupakan orang kerana asyik memikirkan logik akal dalam pembangunan negara. Ayuh sokong Zaid

    ReplyDelete
  2. Ayuh sokong Zaid. Semua orang buat silap. Sampai satu tahap ada jalan pulang

    ReplyDelete
  3. zaid boleh bela melayu? boleh bela islam? dia yang tentang hudud. arak jadi temannnya. boleh bela islam. sudahlah. islam kelantan pun pergi haji pun duit rasuah. apa cerita. cakap boleh lah.

    budu

    ReplyDelete
  4. kalau dah jadi penguni gua, lu mana tau hal2 tentang zaid? dalam islam ada ruang untuk taubat.
    taubatlah lu

    ReplyDelete
  5. Salam ziarah.

    Tuan mohon linkkan dengan blog kawan; http://bumiyang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. SUDAH DI LINK KAN.TQ. LINKKAN JUGA BLOG SAYA DI BLOG ANDA

    ReplyDelete
  7. rosidi,

    Andai anda menafikan bahawa melayu telah membela Islam di Malaysia ini, nyata anda mempunyai masaalah besar.. Islam yang anda anuti serta di anuti oleh jutaan melayu di negara ini amat subur dan bebas di Malaysia.

    Anda tidak mengiktiraf kejayaan penyuburan Islam di sini, sedangkan negara2 Islam di seluruh dunia mengakui kekuatan Islam di sini.

    Andai anda meminta kita menyokong Zaid demi mencapai cita2 Islam yang anda idamkan, lagi sekali anda mempunyai masaalah yang lebih besar..!!

    Saya simpati pada anda..!

    ReplyDelete
  8. sembang lebat...
    siap declair org munafik & doa hancurkan lg
    hehehe kesian...
    tinggi sangat ke darjat korang?
    bangga Islam kt m'sia?
    ape yg ko banggakan?pg disko tgk berapa ramai anak melayu Islam yg hancur
    tu ke yg ko banggakan?
    kesian kt ko..
    ada komen?komen la nak tgk ape lu nak jawab!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR