FOLLOWERS

Sunday 25 April 2010

DATO HAJI ZAID IBRAHIM DAKWA DAKWI PULAK DAH !


Malaysiakini

Pakatan tenangkan penyokong di Hulu S'gor
Jimadie Shah OthmanApr 25, 1010:40pm

............................Walaupun tewas dalam pilihan raya kecil parlimen Selangor, Pakatan cuba menenangkan penyokongnya dengan mengadakan perhimpunan di Stadium Mini Kuala Kubu Bahru malam ini. Bagaimanapun majlis yang bermula pada jam 9 malam tadi hanya dihadiri oleh 200 penyokong tegar mereka.

Malah Zaid sendiri kelihatan sebak, .......................................................... "Kita tewas kerana membeli undi itu halal dalam negara ini"...............................................................................................
"Membeli undi di tengah malam itu halal, membeli undi di tengahari itu halal," katanya........................................... "kerana kerja kuat sahaja tidak mencukupi." Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Apa ni Zaid. Tak puas hati lagi ke? Anda cakap apa ni. Dah kalah tu sudahlah!

2. Anda tuduh PM membeli undi? Ada bukti ke? main tuduh aje , semua boleh tuduh. Buktikan. Anda peguam. Peguam tersohor lagi dan selalu mengwar-warkan hak asasi manusia. Man buktinya. Main tuduh buta macam tak sekolah aje.

3. Dah kalah tu, redha ajelah. Jangan nak salahkan orang dan takdir Allah pula. Periksa kelemahan diri. Jangan asyik dok rasa pandai sangat dan semuanya sempurna.

4. Terimalah kekalahan dengan lapang dada. Masa menang tak berbunyi apa pun. Tak ada hantu, semuanya adil , tak ada rasuah dll. Jadi jangan bila kalah semua nak berbunyi.

5. Kepada Zaid dan PKR ! Terimalah kekalahan ini kerana kelemahan diri dan parti anda yang tiada berperinsip. Betulkan dan lawan bali di Sibu Sarawak. Dicadang , Zaid jadi calun PR di Sarawak. Boleh apa.

6. Kepada pihak polis, tentukan kepada mentol-mentol yang buat kacau di PRK Hulu Selangor diambil tindakan tegas dengan mendakwa mereka. Tidak kira mentol-mentol ini dari parti mana. Ketenteraman diutamakan. Tuduh mereka segera.

7. Akhirnya : Sudahlah Zaid. Talkin untuk anda dalam politik. Cari le pentas lain...............Kepada BN! Kemenangan ini bukan untuk anda berlagak , tetapi kerja keras untuk menunaikan janji anda kepada rakyat. Kalau terus malas, bukan sahaja PG akan membungkusnya, sekalim lagi rakyat akan terus membenamkan anda.

8. Jangan jadi lagi kesilapan yang dilakukan oleh PM terdahulu iaitu di zaman Pak Lah. Semuanya tidor. Sebab itu Zaid Ibrahim, Hj Hadi, Mahfuz, TGNA dan ramai lagi yang suka dan puji Pak Lah kerana mereka senang senang nak bodohkan dan mainkan. Itu aje. Itu le yang Zaid puji Pak Lah masa berucap di padang awam Kuala Kubu Baru malam tadi............Melambung-lambung puji Pak Lah tu.

9. Lihat juga leteran lanjut Haji Zaid di KLIK.

5 comments:

  1. Memang dah dijangkakan,pembangkang tidak akan akan dapat menerima kekalahan dengan rela hati.

    Kalau BN boleh menerima kekalahan, pembangkang seperti mana ketua pembangkang mereka akan memanipulasikan kelemahan diri dengan menimbulkan persepsi2 karut untuk melupakan isu pokok.

    ReplyDelete
  2. kalau nak kata bodoh... peguam tersohor,
    tapi memang bodohle si mangkuk hayun Zaid mabuk ni, kalau dah kalah mengaku ajale. Jangan banyak sangat alasan.
    Kamalanathan pula jangan ikut jadi mabuk macam zaid, lepas ni kena buat kerja ... jangan malas macam sesetengah pemimpin UMNO. Masa nak undi jam tu le nampak batang hidung, dah tu siap kenal pengundi lagi, lepas menang kira kroni mereka aje.
    Pemimpin macam ni kita patut tolak dalam pilihanraya Umum akan datang. Tahniah PG blog anda memang bagus.

    ReplyDelete
  3. Hairan aku! Kat PRK Bukit Gantang, Kuala Terengganu, Bukit Selambau,Manek Urai dan Permatang Pasir apa BN tak beli undi ker?

    BN kalah satu demi satu PRK2 ini, dan aku sebagai penyokong BN waktu tu merasa sunGguh bleak/putus asa. Kenapa bila kau menaNg kau tak muntahkan isu beli undi, tp bila kau kalah kau fitmah org beli undi?

    Eh, kalau BN betul2 nak beli undi, tentu dia dah beli kat Permatang Pauh keranA stakes nya lebih tinggi di situ. BN cuma perlu suap RM2000 pd setiap pengundi di Permatang Pauh dan kendian berkata kpd pengundi itu "Kalalu BN menang, kau datanglah tuntut RM2000 lagi". Dengan cara ni, BN bukan saja dapat menang Permatang Pauh tp juga dapat memalukan AnWAR Ibrahimowitz...tapi BN kalah di Permatang..sebab...BN TAK BELI UNDI SPT KAU FITNAHKAN

    Zaid...kau kalah sebaba kau SEORANG MELAYU SONGSANG AQIDAH LIBERAL SEKULAR PRO-MURTAD DAN PRO LINA JOY SERTA PRO-KESAMARATAAN YANG ANTI ISLAM DAN ANTI MELAYU YANG TAK PERNAH PUNYAI RASA SAYANG PADA BANGSA KAU DAN AGAMA KAU, KAU PENGKHIANAT BANGSA MELAYU DAN PENGKHIANAT AGAMA ISLAM. SEBAB TU KAU KALAH KERANA ITULAH IMEJ KAU DI KALANGAN ORANG2 MELAYU DAN ISLAM SEPERTI AKU..PAHAM BODOH???

    ReplyDelete
  4. dino.yp@gmail.com26 April 2010 at 06:55

    pepatah PR: kalau menang semua betul, kalau kalah semua orang salah.

    ReplyDelete
  5. Rilex arr Zaid. Lu memang Cibai aaa . Jangan merapu bila da Kalah... padan muka kau.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR