FOLLOWERS

Monday 19 April 2010

DR HALILI KELUAR PKR : YANG LAIN PUN, SEDARLAH SEGERA!



Dr Halili keluar PKR masuk Umno


Bendahari PKR Hulu Selangor, Dr Halili Rahmat hari ini mengumumkan keluar daripada PKR dan menyertai Umno.

Dr Halili Rahmat merupakan seorang pakar bedah saraf dan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pernah menjadi doktor peribadi ketua umum PKR itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tahniah Dr Halili kerana anda telah sedar dari mimpi dan berjuang dalam parti orang kecewa dan parti yang tiada dasar dan tidak berperinsip.

2. Orang yang sebersih anda pun boleh DSAI ketepikan dengan melantik tahi arak menjadi calun. Jadi bayangkanlah apa nasib yang bakal diterima bangsa dan negara. Itulah wajah PKR. Agenda peribadi melebihi segalanya.

3. Kesian melihat dan menonton aksi pengikut-pengikut PKR yang lain yang terus diperbodoh dan dipermain serta dipergunakan oleh pemimpin PKR bagi kepentingan diri mereka. Itupun mereka masih belum sedar.

4. Kesian melihat mereka. PG harap , mereka cepat sedar dan terus sedar. Kalau apa yhang kerajaan lakukan tidak baik dan ada kesilapan, betulkanlah , bukan dengan menentangnya. Semuanya boleh diperbaiki secara beransur-ansur. Kerajaan yang ada sudah baik. Cuma bebarapa perkara yang cacat itu boleh diperbaiki. Cuma masa aje.

5. Menjadi pembangkang dan menentang kerajaan membabi buta bukan jalan dan kaedah penyelesaiannya. Jangan mengahrapkan kepada yang belum pasti. Kerajaan yang ada sudah pasti dan nyata. Rekodnya ada.

6. Kepada pemimpin dan penyokong PKR yang lain, sedarlah cepat. Kepada pengundi muda Hulu Selangor : Lihat dan fikirkan dengan baik semua yang telah berlaku seminggu dua ini. Tak susah untuk kita menilai baik dan buruknya antara kerajaan yang ada dengan PR/ PKR yang belum pasti asal usulnya. Bercakap dan berjanji memang senang dan sedap. Nak melaksana aje yang susah.

7. Fikirkanlah.

Nota : Minta blogger-blogger PR khasnya blogger PKR agar sampaikan salam PG kepada Azmin Ali. Bagi tahu kepada dia cabarannya kepada sesiapa yang menuduh Zaid Ibrahim tahi arak agar buktikan telah di jawab dan dibuktikan oleh Zaid sendiri semalam. Dah puas Azmin! Kalau orang nak bukti. Yang anda dok fitnah sana sini, tuduh sana sini tak tunjuk bukti pun. Dulu katanya nak nak dedahkan ahli UMNO yang bakar gereja .

Semua sudah ada dalam poket. Ini dah masuk bulan ke 4 dah, habok pun tak ada. Masa anda katakan ada bukti dan akan dedah ahli UMNO yang bakar gereja tu, bukan main blogger cabuk anda mengwar-warkan dalam blog mereka. Akhirnya terkulat-kulat macam cicak berak kapor bila sehingga kini tak ada pun pendedahannya. Hidup-hidup kena tipu dek Azmin. Itu pun blogger mereka masih belum sedar mereka terus ditipu dan diperbodohkan oleh pemimpin mereka. Sedarlah cepat.

Kesian juga....................

5 comments:

  1. Selesai lah sudah tujuan Azmin Ali mencabar sesiapa saja sanggup menyiarkan gambar Zaid Ibrahim bersama alcoholic drinknya.

    Tujuan Azmin semata-mata adalah untuk membenam Zaid secara politik sudah tercapai kerana Zaid bukan pilihan Azmin serta ianya juga satu permainan Anwar untuk melenyapkan Zaid Ibrahim dari dunia politik Malaysia setelah Zaid menyumbang kewangan dalam PRK Hulu Selangor ini.

    Zaid Ibrahim seorang yang bahaya kerana dia dibawa masuk khusus oleh Pak Lah untuk melenyapkan Tun Mahathir dalam politik Malaysia.

    Zaid Ibrahim juga bukannya seorang politikus yang cerdik kerana dengan senang dipermainkan oleh Anwar sendiri. Andainya Zaid kalah habislah political career Zaid. Semua parti politik Malaysia tidak akan menerimanya.

    ReplyDelete
  2. Assalaamu 'alaikum sdra PG & yg melayari blog ini,

    1 Sebagai seorang aktivis politik Muslim, sangat tepat apabila Dr Halili keluar drp parti politik SEKULAR yg tidak pernah mengambil pola fikir lslamiyyah sebagai ideologi politiknya; tidak pernah mengisytiharkan untuk menegakkan syariah Allah; dan bahkan fobia syariah.

    2 Maka, sangat mulia jika selepas ini Dr. Halili mengisytiharkan bahawa dia akan menubuhkan sebuah parti politik yg denganya dirnya & partinya akan memperjuangkan hukum2 syariah sebagai matlamatnya, iaitu mendirikan sebuah negara yg tegak di atas sistem hukum dan syariat Allah semata-mata, bagi menggantikan sistem Sivil-Sekular yang berjalan sekarang.

    3 Silakah Dr Halili.... Raihlah penghormatan dan kemuliaan drp Allah, bukan habuan daripada manusia.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  3. abu faiq.... kau ni bangang la. UMNO tu bapak sekular lagi besar...

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Sdra Anonymous,

    1 Mamang betul pun UMNO sekular...! dan biar saya elaborate sikit ..: UMNOlah yg kuat-kuat menerima-pakai dan mempertahankan perlembagaan hadiah ciptaan Suruhajaya Reid - kitab induk rujukan bagi sistem Sivil-Sekular yg menjadi ideologi negara sekarang ini; yg akibatnya peranan hukum2 lslam
    [syariah] terpisah dari sistem kehidupan.

    2 Jadi, kalau Dr Halili masuk UMNO, jadilah seperti orang yg menarik diri keluar dari longkang, masuk pula ke kolam kumbahan. Sebab itu saya katakan Dr Halili kena tubuhkan parti baru yg menjadikan syariat [idelogi lslam] sbg ideologinya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  5. kata sekular kat orang..lidah po (mace) ular tu pada puok PAS dan PKR
    POK NIK

    ReplyDelete

PETA PELAYAR