FOLLOWERS

Monday 6 April 2009

KATA TUN DR MAHATHIR

MA

Berita Harian
6 apr 2009

Najib-Muhyiddin berkebolehan pulih Umno, kerajaan: Tun M

TAIPING: Tun Dr Mahathir Mohamad yakin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mempunyai kebolehan untuk memulihkan Umno dengan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai gandingan terbaiknya. Dalam ucapan sulungnya selepas menyertai semula Umno, Sabtu lalu, bekas Perdana Menteri yang juga bekas Presiden Umno itu berkata, peralihan kuasa yang berlaku minggu lalu adalah peralihan terbaik untuk memajukan semula kerajaan dan negara. "Yang menrik minat saya dalam ucapan pertama Najib sebagai Perdana Menteri ialah mengingatkan rakyat agar bersama-sama dengan kerajaan.

"Kembalilah kita bersatu dan saya percaya di bawah kepemimpinan Najib, pembangunan negara dapat diteruskan agar semua kaum dapat faedah," katanya dengan sorakan lebih 5,000 orang ramai yang membanjiri Padang PPP pada Majlis Bersama Rakyat, di Simpang, pagi ini. Kehadiran Dr Mahathir adalah yang pertama dalam kempen pilihan raya Parlimen Bukit Gantang dan petang ini beliau dijadual berucap di Bukit Selambau. Dalam ucapan itu, beliau menyentuh mengenai kepentingan perpaduan masyarakat pelbagai kaum di Malaysia bagi membawa negara mengecapi negara maju.

Beliau berkata, tsunami politik yang berlaku pada pilihan raya lalu disebabkan kekecewaan kaum tertentu kepada kerajaan. "Jadi mereka ini hantar mesej kepada kerajaan dengan cara tidak mengundi kerajaan," katanya. Sehubungan itu, katanya beliau mengambil keputusan keluar Umno kerana tidak setuju dan sedih dengan apa yang berlaku dalam parti dan kerajaan. "Tuan-tuan tahu saya pernah jadi duri dalam daging kepada kerajaan sehingga saya terpaksa saya keluar dari Umno.

"Namun hati saya tetap bersama Umno keranasaya sudah lebih 40 tahun dengan Umno..itu cuma mulut saya saja yang kasar...," katanya.

Penghuni Gua : Bersatu lah. Hidup ni tak panjang untuk kita bangsa Malaysia bercakaran sesama sendiri. Di Pakistan semalam 20 lagi maut dalam serangan bom. Semuanya kerana mereka merasakan mereka lebih Keislamannya dari pihak satu lagi.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR