FOLLOWERS

Saturday 4 April 2009

SIAPA TIPU SIAPA ? LIHAT KATA DSAI DAN TIMBANGKAN !!!

Malaysiakini
4 mac 2009

Anwar minta rakyat jangan tertipu...
Wong Teck Chi Apr 3, 09 10:09pm

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta rakyat supaya tidak tertipu dengan pengumuman pembebasan 13 tahanan ISA oleh Perdana Menteri baru, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini.Ketika ditemui pemberita di Bukit Selambau, Anwar berkata pembebasan tahanan ISA itu tidak sama dengan reformasi. Sepatutnya, tegas beliau, Akta Keselamatan Dalam Negeri itu dimansuhkan terus.

Beliau yang juga ketua umum PKR berkata, memang sudah menjadi kebiasaan bagi perdana menteri yang baru dilantik, untuk membebaskan tahanan ISA bagi menunjukkan sikap keterbukaannya.Tetapi, katanya, selepas itu, mereka kembali semula bersikap kuku besi dan terus menggunakan ISA bila kuasa mereka terancam. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Siapa menipu siapa ni. DSAI sedar ke atau masih mamai lagi. Penghuni Gua lebih bersifat positif. PM kata nak bebas 13 tahanan ISA dan memang PM bebas tahanan itu esok. Tak tipu pun. PM dan kerajaan tak tipu rakyat. Yang masih nakal , atau masih belum pulih biarlah dipulihkan dulu. Keluar pun asyik mengganggu orang ramai nak keluar bekerja aje. Sesak habis semua jalanraya di KL kerana tunjuk perasaan haram oleh hindraf.

Siapa yang tipu rakyat. Jawab le. 16 sep bila lagi akan terjadi dah banyak kali tukar tarikh. Lepas tu tukar ke 24 hb kemudian pergi Taiwan ( walau punsedang taufan ) . Balik Taiwan , si Saifuddin bagi tahu beres dapat jumpa dan pujuk wakil BN. Tapi, tunggu punya tunggu tak ada juga.

Kemudian nak berunding dengan PM , hantar surat. Tak ada juga. Bagi lagi harapan. 2 hari lepas hantar petisyen kepada DYMM Agung untuk batalkan perkenanan agar DS Najib tak jadi PM. Kemudian akhir sekali Suara Keadilan Online lapurkan DYMM tak perkenan perlantikan DS Najib dan Majlis di tangguh. Tak ada juga. DS Najib jadi PM juga.

Jadi , siapa tipu siapa ni.
Lihatlah dengan mata hati bukan dengan mata kita yang dibutakan oleh DSAI ini. Penghuni Gua kesian tengok penyokong dan ahli-ahli PKR dan PAS, percaya benar-benar janji dan harapan yanag diberikan oleh pemimpin mereka. Berjuta RM dihabiskan nak sebarkan SMS bahawa DYMM Agung tak perkenanan DS Najib jadi PM. yang untung Maxis.

Apa namannya tu. Penipu dan pemfitnah. Berdosa le kau orang semua asyik SMS fitnah. Buang ajelah songkok, jubah dan serban di kepala. Buang le juga tanda di dahi semua yang dok asyik sebar fitnah tu. Letak aje tanda merah ke , kuning ke atau apa-apa warna yang sesuai bagi seorang penipu dan pemfitnah ini.



Ingatlah hukum Tuhan. Fikirlah dengan fikiran yang tenang. Rugi kita kalau fikiran kita dikongkong dan dipengaruhi oleh orang lain. Biar kita ada fikiran sendiri dan nilai sendiri. Yang tak betul kita cakap tak betul. LETIH DAH MENULIS. PAKAI BAHASA KAMPUNG AJE. SENANG ORANG FAHAM.

Penghuni Gua : Terus menulis yang benar tanpa sebarang pengaruh.

2 comments:

  1. SALAM BRO....
    SEMEMANGNYA ANWAR AL-JUBURI PEMBOHONG BESAR...
    MACAM-MACAM YANG DI BOHONGNYA BAGI KEPENTINGAN PERIBADI SEMATA-MATA.

    PELIWAT TEGAR DAN SEKARANG MELIWAT RAKYAT PULA. KITA PATUT TENTANG ANWAR NI...

    SALAM...

    ReplyDelete
  2. salam,

    sekali menipu nak 2 kali ....dah sedap. Kemudian jadi ketagih pulak. Bila dah ketagih jadi tabiat penipu. Susah nak berhenti. PAS pun sama, wujudkan negara Islamlah, laksanakan hudud la....habuk pun tarak. Rupa-rupanya dalam perlembagaan parti pun tak tulis pun pembentukan negara Islam yang didendangkan sepanjang zaman.

    Hahaha sabor aje la

    ReplyDelete

PETA PELAYAR