FOLLOWERS

Friday 14 August 2009

KRONI RONNIE LIU CEDERA CUBA ELAK TANGKAPAN !




Penghuni Gua : Inilah wajah kroni Ronnie yang kerap dapat projek ( sebahagian besar projek dari Ronnie Liu ) yang didedahkan oleh blog T4TBH .

2. Lama menghilangkan diri bila menyedari blog berkenaan mendedahkan penyelewengan ini. Semasa SPRM hendak menangkap beliau, ia cuba melarikan diri dan berlaku pergelutan. Akhirnya Ronnie Liu mengatakan ia adalah kekasaran pegawai SPRM.

3. Gangster Roonie ini sudah terlalu takut kerana dengan penangkapan ini , maka kemungkinan tidak lama lagi be;iau pula yang akan ditangkap dan akan dituduh di atas penyelewengan projek berkenaan serta sumbangan wang dari kontraktor ini kepada DAP ( sama lah kes seperti RM 10 Ong Tee Keat tu : sebijik ).

4. Kepada SPRM, jalankan tugas anda tanpa rasa takut. Jika saksi contohnya enggan datang apabila dipanggil untuk diambil keterangan di pejabat SPRM, isukan borang dibawah seksyen 111 kanun prosedur jenayah. Jika masih enggan , pohon waran tangkap. Pasrti mereka akan datang. Arahan MB Selangor kepada semua pemimpin politik PR agar semua keterangan mistilah diambil oleh pegawai SPRM dipejabat Kerajaan Negeri Selangor adalah satu arahan bodoh dan tidak mengikut undang-undang. Jadi pegawai SRPM jangan takut. Gunakan seksyen 111 KAJ. Jika engkar, angkap selepas waran dikeluarkan. Kekerasan juga boleh digunakan jika mana-mana gangster ini cuba menunjukkan kegoan mereka.

5. Apa istimewanya mereka? Adakah mereka ini terlalu kebal sehingga kontraktor mereka pun tidak boleh disentuh oleh penguatkuasa ? SPRM jangan lagi bertindak seperti pondan. Gunakan peruntukkan undang-unang yang ada.

6. Kepada SPRM juga, segerakan juga siasatan RM 10 juta yang melibatkan presiden MCA semalam. Jangan lengahkan.

11 comments:

  1. Salm,

    Kali ni SPRM kena jaga betul, kalau boleh lepas siasat hantar ke rumah, jangan biar gengster ni kesaorangan, nanti kalau mati bunuh diri pun tuduh orang UMNO yang punya kerja....., beratus ribu pulak duit rakyat kena bagi sebagai sumbangan.

    ReplyDelete
  2. Lain kali when it involves these PR people, in whatever dealings, make sure press dan cameramen ikut sama.

    So all can see.. banyak sangat lakonan sandiwara mereka nih..

    Ni sat lagi tak pasai heart attack kat hospital, dituduh kena bunuh pulak. Dalam hospital pun, guna camera 24jam, mana tau nanti itu kongsi gelap kasi gelap sama dia masuk ikut tingkap pulak..

    Masa duk terima cek beribu2, kelupur macam ni jugak ker?

    Bota

    ReplyDelete
  3. SLM BRO...KWN RASA NK GELAK TGOK AKSI DIA DLM TV SMLM. MCM2 ALASAN DIA BUAT KEHKEHKEH..BTUL PUNYE LAWAK DAAA..OTAK MMG OTAK PENIPU SI APEK TU KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. Aiyyaa Nostladamus Kaa15 August 2009 at 09:16

    heiyyaa misti kina punya.

    wong cyakap: misti lali. tatak mau kasi lia olang tangkap. kina tangkap kalu mati wa. mana mau lali. aiyaaa sini jamban lulok misti babut punya. lia olang mana mau cali

    sprm cyakap: hei wong syayang. lu mali. tatak mali lu sana tungku wa mali. lu lali sakit kaki.

    lornie cyakap: aiyya gwa lancau kicik. mana mana cyukup. kasi plojek sama wong cipet dap bole makan culi. cilakak guan eng kasi kasi dap bengklap buah pala punya hat. niama cibai wa.

    ReplyDelete
  5. salam PG, aku teranjat melihat gelutan pemambtu YB Ronnie Liu dengan SPRM di TV 8 malam semalam. saya ingat apa hal? rupanya Wong kena siasat oleh SPRM.

    Syabas dan tahniah kepada mereka pegawai SPRM menjalankan amanah awam dipikul mereka untuk kepentingan negara.

    Apakah tindakan Wong itu satu kesalahan seolah olah bertindak menghalang penyiasatan keatasnya ? Jika pihak SPRM hendak siasat biarlah diberi ruang untuk disiasat jika tidak bersalah apa yang nak ditakut?

    Nak lari kemana?

    Itu memang asam garam tugas,Terus menjalankan tugasan yang mulia itu demi kepentingan negara SPRM.

    Salam.

    Rainbow Banjaran Titiwangsa & Croker.

    ReplyDelete
  6. die saje nak provoke pegawai sprm belasah die.. last² die sakit sendiri.. yg si rooney tue sesedap beer je nak tangguh².. ape die ingat besar sangat kuase die nak halang SPRM.. pada SPRM jangan kasi muka langsung pada penyangak nie... syabas, klu boleh tunjukkan lagi perihal perangai si pencuri ni di muka tv supaya pengundi sedar dah undi si penyangak..

    ReplyDelete
  7. bapak ganster, anak apa lagi nak tunjuk garang . dia ingat ini mana. ini tanah melayu. tak berlagak bagaimana sangat

    ReplyDelete
  8. Dalam kes Abdul Raman v Tan Jo koh, orang yang ditangkap telah melawan, akibatnya sarong kainnya bolos dan telah mendapat malu oleh kerana dia tidak memakai seluar dalam, Mahkamah Federal memutuskan polis berhak menggunakan kekerasan yang perlu (seksyen 15 Kanun Prosedur jenayah). Dalam kes Datuk Ramli, peguamnya Rosli Dahlan "mengamuk" kerana ditangkap sehari sebelum hari raya dan mendakwa polis telah mengkasarinya dan berniat memalukannya. Namun dia tidak menyaman polis kerana dia tahu polis berhak berbuat demikian - kekerasan perlu. Apa pun polis menangkap bukan mengikut syarat dan kehendak, orang yang ditangkap.
    Dalam kes ini, apahal penguatkusa bertindak "dayus' pula. Apakah orang politik kebal undang-undang? Kenapa tidak menggunakan kekerasan yang perlu? SPRM fahamke kuasa yang mereka dalam undang2 prosedur jenayah?

    Orang yang ditangkap memang berhak mendapat peguam, namun hak itu bukan hak "instant" cuma "as soon as is reasonable". Mereka-mereka yang menghalang penjawat awam menjalankan tugas seharusnya ditangkap dan didakwa. jika SPRM memhamai kuasa nya dan menggunakannya mengikut undang2, maka apa nak takut dengan ugutan dan tindakan mereka hendak menyaman? Biarlah mereka saman, lihat samada mereka itu benar. Pihak SPRM yang berdiam dan tidak mematahkan hujah peguam mereka di TV mengambarkan seoalahnya SPRM bertindak tidak mengikut undang2.

    Persoalannya, apakah SPRM hendak menagkapnya sebagai OKT atau menahannya untuk mengambil keterangan saksi. Jika sebagai saksi, gunalah seksyen 111 kanun Prosedur jenayah dan jika enggan minta waran tangkap. Pendapat PG berkenaan prosedur itu adalah tepat. SPRM perlu mendalami pembelajaran Kanun Prosedur Jenayah.

    Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

    ReplyDelete
  9. Salam Bro...Depa belajaq tak habis lagi kot..kena pi hantar buat kursus motivasi lagi..ataupun depa dah pening kepala???

    Salam perjuangan

    ReplyDelete
  10. Salam Sdr PG

    Setuju dengan pendapat tuan. Kalau di ikut KPN Tan Sri Musa Hassan lagi teruk di kecam dan beliau boleh melepaskan tanggungjawap ini kalau diam mahu sebab telah sampai umur bersara. Tapi demi tugas dan amanah beliau masih sanggup berhadapan dengan segala macam tohmahan.

    Pengarah Siasatan SPRM ni elok kalau ditukarkan ke Taman Negara untuk periksa spesis beruk yang hampir pupus!

    ReplyDelete
  11. Pegawai-2 SPRM ni semuanya pondan-pondan yg pernah ditangkap kat kelab malam sblm diserap jd anggota SPRM.

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete

PETA PELAYAR