FOLLOWERS

Thursday 13 August 2009

SAKI BAKI PENJENAYAH MAHASISWA UM DITANGKAP !





Penghuni Gua : Inilah saki baki mahasiswa yang melakukan jenayah kianat di UM sempena lawatan isteri PM ke Universiti Malaya 2 bulan lalu.

2. Inilah bahananya jika nak tunjuk lebih cerdik dan lebih islam dari orang lain. Belajar tak setara mana, markah pun cukup makan tetapi tindakan nak melebihi dari mereka yang dapat markah 4.0.

3. Itu pun belajar pengajian Islam aje , markah pun semput-semput. Tetapi nak menunjuk pandai. Tetapi tindakan bodoh melebihi penjenayah sebenar.

4. Kepada mahasiswa lain, ambil ikhtibar dari peristiwa ini. Ini pun satu pelajaran yang amat berguna kepada anda semua. Kerajaan mempertaruhkan wang berjuta ringgit untuk menggerakkan sesebuah Universiti dan berpuluh ribu ringgit lagi untuk membiayai seseorang pelajar. Jadi jangan sia-siakan perbelanjaan kerajaan ini. Belajar lah rajin-rajin.

5. Jangan sesekali pemikiran kita ini dikongkong oleh seseorang lain sehingga kita menjadi begitu bodoh atau diperbodohkan. Apa yang mereka ( pelajar yang ditangkap ini ) dapat dari peristiwa ini. Tak ada parti mana pun ambil kisah tentang hal anda pun.


6 comments:

  1. Salam,

    Kalau pelajar sudah lebih kepada mengkritik dari menimba ilmu, biarkan dia hanyut sebagai anak bangsa yang tidak sedar diri.....

    ReplyDelete
  2. Dapat masuk U pun sebab ehsan Perlembagaan Negara, sebab result SPM nak kata ngam ngam pun tak boleh nak terima. Sebab keistimiwaan Melayu, dapat jugalah meneruskan cita cita MAK BAPAK (bukan cita cita dia) sebab simangkuk hayun ni manusia tak sedar diri. Lepas tu boleh kutuk balik, kerajaan yang kasi peluang dia masuk U tu racist, tekan kaum cina india, tak adil, tak Islam. ape ke bangang punya umat. suruh belajar, sibuk berpolitik. CGPA 2.0 lebih sikit. punye lang ranggi, student U konon.

    Kepada mangkuk mangkuk melayu kat U tu (sedarlah hang tak berapa layak masuk kat sana)
    Belajaq pandai pandai (jangan dapat 2nd lower class)
    Jangan dok tiru AnWAR yang berjuang zaman belajar kat U konon nak bela rakyat di BALING(masa jadi TPM apa AnWAR dah bagi penduduk di BALING?)
    Kurangkan politik, aktiviti SEKS dan berlagak macam MAK BAPAK hang orang kaya. (sebab rata rata hang semua kerajaan yang tanggung belajaq)

    ReplyDelete
  3. mahasiswa sekarang memang tak sedar diuntung!

    Biasiswa/Loan PTPN dapat, kat U ada tuisyen, klu fail boleh ulang, masih tak bersyukur? Nikmat Allah jika disyukuri rezeki makin bertambah, jika tak syukur kufur nikmat dan boleh kufur iman!

    ReplyDelete
  4. wira pedas......
    budak ini kalau adik aku dah lama aku bagi tapak kasut size 7. Dah sampai masuk u pun bangang nak mamposs rugi mak bapak lahirkan dia kerana dah ada rekod jenayah khianat.Dah tuu pulak biadap dan samseng tak tahu nak menghormati pemimpin. Baru dengar pembangkang cakap dengan tiada bukti terus ambil tindakan sendiri. Sekarang mana pegi pembangkang yang kamu sanjug sangat. rasakanlah azabnya sendiri.iniperlu dijadikan iktibar kepada semua student u. Kalau dah jadi macam ini apa untung pun tak dapat. Orang macam ini kalau tak insaf satu hari nanti akan jadi pengkhianat bangsa dan keturunan kita. Semoga ALLAH mengampuni aku dan budak ini dan diberikan hidayah kesedaran dan dirahmati oleh NYA

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum

    Buat anak-anak yg masih belajar tu belajar lah betul2. X usah nak menyibung dgn aktiviti yg kurang sihat. Kamu semua di hantr belajar ke U adalah sebagai pemakin utk mendapatkan anak melayu yg akan menjaga negara ini apabila anda keluar kelak ( tu pun kalau anda berjaya )

    X payah nak ikut hasutan dari org yg ada kepentingan peribadi. Kalau anda gagal adakah mereka ini dapat membantu anda kelak. Rasa saya jauh panggang dari api. Oleh itu sementara berkesempatan belajarlah bersungguh2.Ingatlah pada keluarga yg juga menaruh harapan kpd anda agar berjaya sewaktu anda di U.

    Tapi kalau rasa dah nak sangat berpolitik cara monyet, elok lah berhenti dari belajar dan jadi seorg politikus yg di idam-idamkan. Dengan cara ini bantuan pelajaran yg anda terima itu boleh diberikan kpd org lain yg begitu berkeinginan utk belajar dan berjaya.

    Wahai anak melayu, sesungguh nya kita ni dah ketinggalan amat jauh dari segala bidang. Bidang pelajaran, ekonomi. Akan sampai masa kita akan hilang pula dalam bidang politik kalau semua anak melayu berpendirian bigini.

    Oleh itu berubah lah kerana anda semua pemakin utk menjaga negara ini. Negara Islam yg terus di kenali oleh dunia.

    ReplyDelete
  6. kecik kecik tak nak mampus dah besar menyusahkan orang ORANG MACAM NI ELOK DISUMBAT MASUK LOCK UP BARU TAHU NASIB siapa yang datang bela mereka .mak bapak juga yang susah.sekarang baru tahu langit tu tinggi ke rendah padan muka kau.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR