FOLLOWERS

Monday 10 August 2009

PM ARAH SIASAT KETUA PEMUDA DAP : DI BAWAH AKTA HASUTAN !






Penghuni Gua : Bagus! Siasat dan tuduh Ketua Pemuda DAP ini di bawah Akta Hasutan. Biar dia dan mereka yang serupa dengan nya tahu samada langit itu tinggi atau rendah. Perbuatannya mencerca agama dan anutan agama orang lain adalah amat keji dan lebih keji dari haiwan.

2. Cuma PG rasa terkilan, mengapa tindakan diambil terlalu lambat. Semua bloggers telah mendedahkan perbuatan ini sudah lebih dari seminggu. Mana pihak berkuasa yang masih tidor dan sehingga menunggu arahan seorang PM.

3. Adakah arahan seorang PM perlu dalam hal ini? Makan gaji buta ke semua pihak berkuasa? Semua undang-undang sudah lengkap di Malaysia. Cuma masalahnya dari segi penguatkuasaan. Di mana Suruhanjaya Multi Media dan sebagainya serta PDRM yang boleh membuat tinbbdakan proaktif dengan menjadikan laman-laman blog ini sebagai panduan dan lapuran pertama terhadap perbuatan terkutuk Ketua Pemuda DAP ini.

4. Jangan pihak-pihak ini beranggapan bahawa tiada penguatkuasaan terhadap mereka yang melakukan ini dan ini akan membawa kepada keadaan tidak terkawal di masa depan dan peristiwa buruk seperti 13 mei akan berulang sekiranya ianya tidak dibendung dari awal dengan penguatkuasaan undang-undang yang tegas kepada mereka ini.

5. Segerakan tindakan terhadap isu ini dan juga kepada lain-lain perkara yang kerap di dedahkan oleh Bloggers seperti penghinaan ketua pemuda DAP ini terhadap DYMM Raja Nazrin Shah juga di blog yang sama dan telah di deletekan. Lihat : KLIK

6. Ketua Pemuda DAP ini sudah terlalu melampau sehingga seorang DYMM pun dihina dan dicerca.

5 comments:

  1. Salam...

    Bang, saya tak fahamlah dengan nasihat abg tadi tu. Leh explain sikit tak? TQ

    ReplyDelete
  2. Apakah Pendaftar pertubuhan tidak mempunyai apa-apa peranan terhadap mana-mana ahli pertubuhan dan pertubuhan itu sendiri yang bertindak bertentangan dengan undang-undang negara dan piagam pertubuhannya. Apakah suatu pertubuhan itu dan atau ahli-ahlinya mempunyai lesen besar untuk menghina DYMM? Apakah suatu pertubuhan itu juga mempunyai lesen besar sehingga jalan Tuanku Abdul Rahman dan jalan Raja laut dibuat seperti aset mereka dan berdemo tanpa memperdulikan undang2? Bukankah jalan tersebut milik dan hak awam? Pendaftar pertubuhan,dimanakah perananmu? PDRM dimanakah perananmu? Menteri dalam negeri, apa pula perananmu bilamana DYMM dicaci dan dikeji dengan bahasa biadap dan kesat? Bukankah Tuanku-Tuanku negeri Tuan-Tuan Persekutuan Malaysia - kenapa sampai adanya orang yang begitu berani bertindak biadap dan kurang ajar? Minta DAP mohon maaf dan jika tidak haramkan saja parti itu.

    Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

    ReplyDelete
  3. Hai
    Orang macam nih elok di keluarkan FATWA macam kena kat Sir Ahmed Salman Rushdie.

    Mana tau kut dia pun boleh dapat gelaran "SIR"?

    WIRA

    ReplyDelete
  4. Salam PG;

    Pandangan PG & Dr.Abdul Rani saya amat setuju seperti dijelaskan.

    saya hendak tambah sedikit:

    Ada kala kita beradab berlembut dan kala kita berkeras dalam sesuatu mengatasi isu isu yang perlu urgencynya.

    Saya amat hiran apa pasal PEMUDA DAP Loke berani menghina agama Islam dan cukup lantang menghina DYMM Nazrin?

    Besar sangat kah kuasa Ketua Pemuda DAP itu?

    Saya ingin bertanya, Sejak bila pula kuasa Ketua pemuda DAP Loke Siew Fook lebih besar dari Islam Hak Allah subhana Wata Allah?

    Sejak bila agama Islam menghina LOke Siew Fook? Apa kena mengena Loke menghina Agama Islam? Ini satu persoalan yang besar - "hasutan" saya amat bersertuju dengan ketegasan Perdana Menteri tuduhan ini disiasat secara tegas, tanya apa Loke Siew Fook motif disebaliknya?

    Mohon tindakan pantas saudara YB Menteri Dalam Negeri, tolong tengok perkara ini kerana ia bukan sahaja menghina Agama Islam, malah menghina Raja-Raja Melayu dan berjuta2 Rakyat Melayu dan kaum lain termasuk kaum cina yang beragama Islam di Negara ini.

    Apakah seorang manusia seperti ini perlu dibiar sewenang-wenang bebas tidak diambil tindakan jika benar Blognya menghina Agama Islam dan DYMM Nazrin yang kami kasihi?

    Nak berpolitik ada batasnya, nak bercakap ada batasnya, jangan terlanjur 'masuk rumah orang terus dihina sesuka hati'. Perlu ingat kita beramal budaya masyarakat berbudi bahasa, Adab perkati Adetresam keturunan Melayu adalah bersopan satun dan Agama Islam Agama Yang Suci Agama Allah.

    salam hormat dari kami,

    Rainbow banjaran titiwangsa & Crocker.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR