FOLLOWERS

Friday 7 August 2009

POLIS DITEMBAK PEROMPAK : MANA PEJUANG HAK ASASI MALAYSIA ?



Penghuni Gua : Seorang pegawai polis cedera paah ditembak dipeha oleh perompak. Tak berbunyi langsung suara pejuang-pejuang hak asasi di Malaysia yag sebelum ini tak kering peluh mendakwa mereka adalah pejuang dan penjaga hak asasi di Malaysia.

2. Mereka mengecam kerajaan dan polis jika penjenayah cedera atau mati ditembak polis. Suruhanjaya bebas didesak ditubuhkan. Jika pihak polis yang cedera : jangan kata nak melawat polis yang cedera ini, nak memberi komen pun takut.

3. Mana SUHAKAM, mana Majlis Peguam, mana Malik Imtiaz, mana Aziz Bari, Mana NGOs yang lain. Sudah tak ada mulut dan suara.

4. Jadi inilah wajah sebenar, pejuang-pejuang hak asasi manusia tahi minyak di Malaysia. Fikrkanlah.

5 comments:

  1. Mereka semuanya bukan pejuang hak asasi manusia. Mereka semuanya pejuang untuk tembolok diri sendiri. Polis mati atau cedera, tembolok mereka tak berisi pun. TBH mati, ada modal nak penuh tembolok.

    ReplyDelete
  2. yg penting periuk nasi mereka masuk... start dari hari ni aku dah tak sokong pas walaupun keluarga aku fanatik pas

    ReplyDelete
  3. betol...
    aku pon dah jijik dengan nama suhakam, majlis peguam..apatah lagi parti keparat tuh..PR aka parti rusuhan
    itu semua beruk2 pembangkang

    ReplyDelete
  4. Pejuang Hak Asasi Manusia???? Manusia mana yg mereka perjuangkan ? Manusia yang mahu mengugat kestabilan politik sesebuah negaralah yg mereka perjuangkan !!


    Matlamat Suhakam, Majlis Peguam dan lain2 ketika ini adalah POLITIK ! Tetapi mereka adalah spisis yg bacul kerana menyorok Ajenda Jahat mereka d sebalik NGO 2.

    BRENGSEK !

    ReplyDelete
  5. SUHAKAM sepatutnya dibubarkan. Sebab lebih banyak political matters dari hak asasi manusia yg sebenar diperjuangkan....

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete

PETA PELAYAR