FOLLOWERS

Thursday 13 August 2009

PERISTIWA BATANG KALI : SUDAH-SUDAHLAH MCA !






Penghuni Gua : Sudah-sudah lah MCA. Jangan menjadi hipokrit lagi. Tak payahlah nak mengambil kesempatan tentang isu penyokong komunis ini yang ditembak mati lebih kurang 50 tahun dahulu.

2.Kalau nak jadi pembela sangat, belalah perajurit kita yang terkorban dan juga keluarga rakyat yang menjadi korban dan dibunuh oleh pengganas komunis ini. Peristiwa Bukit Kepong dan ramai lagi yang memakai kaki palsu iaitu yang terdiri dari pasukan polis hutan dan Tentera Malaysia kerana terkena jerangkap samar. Setakat ini berapa bantuan yang telah MCA keluarkan untuk membantu mereka ini?

3. Kalau sudah MCA prihatin sangat, terutama kepada Dato Liong Tiong Lai, tumpukan masa, fikiran dan tenaga anda bagi mengatasi krisis selsema babi yang tidak menampakkkan pengurangan pun. Juga tumpukan usaha MCA bagi memperkuatkan parti agar diyakini oleh masyarakat cina di Malaysia agar menyokong BN di PRU 13.

4. Juga kalau masih banyak lagi masa, baik tumpukan tenaga dan fikiran anda bagi memperbaiki nama baik MCA yang Presidennya sedang bergelut dengan tuduhan rasuah RM 10 juta yang diterima dari Syaraikat Kuala Dimensi . Selesaikan hal ini dari sibok dengan peristiwa Batang kali yang semasa itu adalah zaman perang dengan pihak komunis.

5. Dalam mana-mana peperangan, motifnya adalah kemenangan. Kita terpaksa dan pihak pasukan keselamatan mana-mana negara pun jika dalam perang akan menggunkan segala kaedah bagi memenangi peperangan tersebut. Hakikatnya yang terbunuh itu pun semuanya penokong komunis dan sebahagaianya adalah pembekal makanan dan logistik kepada komunis.

6. Jadi jangan memutar belit kejadian ini. Jika tidak ditangani dengan betul ianya akan menjadi isu perkauman dan bangsa. Adakah ini yang MCA mahukan. Dan berapa banyak lagi isu begini yang akan MCA perjuangkan? Dan apa kesudahannya?

7. Jangan sesekali MCA di lihat seperti parti yang bodoh yang hanya dipergunakan dan rela digunakan oleh pihak tertentu hanya untuk kepentingan mereka dan kemudian MCA diperbodohkan lagi. Carilah isu nasional yang boleh menyakinkan masyarakat cina keseluruhannya agar lebih yakin kepada MCA / BN.

8. Sudah-sudahlah...

Nota : Bila negara sudah aman sekarang, banyak pihak pulak yang pandai sangat bercakap tentang keselamatan, hak asasi dan sebagainya. Semasa negara kacau bilau , semuanya mendiamkan diri dan setengahnya melarikan diri keluar negara. Nak menyertai pasukan tentera pun langsung tidak mahu. Setengahnya mengelar pasukan ini anjing kerajaan. Akhirnya anjing kerajaan inilah yang terdiri dari mereka yang papa kedana ini yang mempertahankan negara dengan nyawa dan air mata mereka.

12 comments:

  1. pohon pokok memang ada akarnya,
    takkan cabang selalu mengharap rantingnya,
    kaum cina memang bodoh tak sedar dirinya,
    paksa harimau lompat pagar kecewa selama-lamanya.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    MCA kini dah tak seperti dulu dibawah era presidennya Ling Liong Sik. Kesetiaan MCA dulu tidak mudah kalah dgn sentimen atau perubahan politik pembangkang. Sayang sungguh sayang, ini semua berputik dari sikap telus dan agak lemah kepimpinan yg terdahulu. Dibarakan pula dgn semangat anvar yg sebenarnya tak lebih dari menjual mimpi indah.

    ReplyDelete
  3. azharahmad
    betul kat lu bro. Aku sokong 100% cerita zaman dulu pun nak ungkit lagi zaman dah berlalu. pada masa tu aku ingat presiden MCA yang ada sekarang ini pun tak tahu apa ceritanya belum lahir lagi. kelakar-kelakar

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Bila Pakatan bela kematian Teoh Beng Hock, suara suara itu kata Pakatan terutamanya DAP, perkauman.

    Mana hilang suara suara itu bila MCA ungkit kes nih?!

    ReplyDelete
  5. salam bro,
    mamat ni tumpukan H1N1 yang semakin membimbangkan. Cerita 50 tahun dulu tu jangan diungkit lagi. Mayat yang diperjuangkan tu pun dah tinggal tulang. Buang masa, tak de sapa nak layan.

    ReplyDelete
  6. Kes rasuah tu 10M atau 10B..??
    Depa ni saja nak alih kes dan nak perlihatkan kesetiaan pada kaum cina kot..
    maybe cara depa nak raih sokongan semula?

    ReplyDelete
  7. pokok tualang besar batangnya
    kalau tumbang bergema bunyinya
    cina kafir memang busuk hatinya
    hanya parang yg tahu mengajarnya


    kurang ajar cine ngan keling sekarang nie...jaga kau sial

    ReplyDelete
  8. cakap tak serupa bikin14 August 2009 at 10:00

    Kes ini bukan prioriti pun.Rasanya sudah beberapa kali ditimbulkan oleh parti2 cina pembangkang.Patutlah mca pun sibuk nak tumpang sekaki,nak jadi juara kaumlah tu.Pusing2 semuanya perkauman jugaklah.Tak payahlah nak hipokrit,cina semua sama saja.

    Si pemburu syahid kat tu pun,kalau nak syahid tak dapat dalam pas lah,piiiiraaah dgn dap pun kecut telor

    ReplyDelete
  9. kurang betul MCA nih..susah sangat balik cina lah

    ReplyDelete
  10. MCA dan GERAKAN sama sahaja ..mereka sekarang ini terpaksa mencari isu perkauman untuk..mencari semula penyokong mereka yang telah lari kepada DAP...begitu jugak lah dengan MIC..

    Tak lupa juga dengan UMNO...diharap pemimpin sekarang tidak lupa untuk memperjuangkan bangsa sendiri dan bukannya berjuang untuk kroni dan perut sendiri sahaja..kerena rakyat sekarang melihat ...mendengar dan menilai apa yang dilakukan oleh pemimpin....bila-bila masa sahaja rakyat boleh mencampak pemimpin itu keluar...so kepada Najib dan Muhidin...tengok2 lah kat bawah tu ...buang jee yang mana tak boleh pakai dan menjadi kudis didalam UMNO..hidupkan kembali perjuangan UMNO demi bangsa dan negara..

    ReplyDelete
  11. umat islam di malaysia tidak bersatu menyebabkan kaum kafir minoriti mengambil kesempatan ke atas umat islam (umno dan pas)
    senario serupa berlaku di palestin (hamas dan fatah)
    kesudahannya kaum kafir (minoriti) yang nikmat peluang
    fikir2 kan lah wahai umat islam

    ReplyDelete
  12. umno perlu kepada idealisme islam untuk kembali memerintah
    50 tahun memerintah berpaksikan perkauman menemui kegagalan pada pengakirannya
    kembalilah kepada tuhan yang satu yang redha akan islam sebagai agamaNya

    ReplyDelete

PETA PELAYAR