FOLLOWERS

Sunday 16 August 2009

SOH / TEOH ( SETPOL ) KAHWIN GHAIB !!!!



Berita Harian

16 ogos 2009

Soh, Teoh kahwin ghaib
Oleh Nasir Abd Wahab anasir@bharian.com.my


ALOR GAJAH: Soh Cher Wei kini menjadi menantu keluarga mendiang Teoh Beng Hock selepas menjalani ritual keagamaan dan upacara mempersembahkan minuman teh kepada mentuanya di Taman Seri Kelemak, dekat sini, pagi semalam.

Bapa saudara Teoh, Teuu Ching He, 62, berkata upacara perkahwinan ghaib itu bermula sebaik Soh yang hadir bersama ibu bapa dan keluarganya dari Batu Pahat menyembah nenek moyang Teoh dan mempersembahkan minuman teh kepada ibu bapa mendiang iaitu Teo Leng Hwee dan Cheong Siew Hua. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Agama Buddha benarkan ke kahwin secara begini? Entah. Semuga berbahagialah keluarga ini.

2. Walau bagaimana pun, PG cadangkan kepada kerajaan , walau apa pun pendapat mengenai perkahwinan ini status anak ini tetap tidak sah dan kerajaan sesekali jangan melayan permohonan keluarga ini dan juga pihak-pihak tertentu yang mahukan anak ini untuk menggunakan nama Teoh. Undang-undang negara tidak membenarkannya. Jika dibenarkan : maka ia akan menjadi ikutan kepada kes-kes lain sebelum ini di mana ribuan anak tak sah taraf ini akan memohon untuk kes yang sama. Adakah kerajaan bersedia untuk hadapinya?

3. Tiada apa cara pun yang dapat menghalalkan taraf anak seperti ini walaupun perkahwinan secara ghaib atau sebagainya dibuat. Kerajaan jangan melayan perkara seperti ini. Undang-undang negara harus dipatuhi agar kerajaan juga akan dihormati.

4. Apa komen PAS?

1 comment:

  1. aku sokong jangan layan puak kafir ni..nanti ada pulak orang Islam yang nak ikut cara dia orang..lepas bunting bolehlak kawin ghaib..apa ke benda ni..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR