FOLLOWERS

Monday 3 August 2009

BIR HALAL RONNIE LIU : BUAT REPOT POLIS / SPRM !





Penghuni Gua : Berkaitan dengan Bir tak haram yang dikeluarkan oleh Ronnie liu. Tindakan YB Ronnie Liu yang mengarahkan pegawai MBSA memulangkan semula semua Bir ke 7- Eleven yang dirampas oleh penguatkuasa MBSA baru-baru ini, ia adalah jelas bahawa tindakan ini adalah salah guna kuasa yang boleh dituduh dibawah Akta pencegahan rasuah dan kanun keseksaan.

2. Kepada pegawai penguatkuasa MBSA atau mana-mana pihak yang terlibat atau pihak GERAK wajib membuat lapuran SPRM dan polis berkaitan salahguna kuasa ini.

3. Melihat berita di atas, alhamdulillah , PAS dan mula bersuara dalam hal ini dan mempertikaikan arahan YB Ronnie ini. Yang lebih baiknya pihak PAS Selangor membuat lapuran polis dan lapuran SPRM agar penyalahgunaan kuasa YB Ronnie ini boleh disekat dari berleluasa di masa akan datang.

4. Repot segera. Biar penjenayah terhormat ini tahu langit tinggi rendah. Malaysia ini buka bapak dia punya.

2 comments:

  1. Inilah yg selalu diagong2kan oleh puak ni. Kalau UMNO kafir, pergi jahanam. Kalau kena kat rakan kongsi dia khalifah Omar katanya. Fatwa terkini : bir tu bukan minuman keras!!!!Apa nak jadi puak2 ni. Tukar ajelah laungan 'takbir' kamu kepada "TAKEBEER".."TAKEBEER".."TAKEBEER"......

    ReplyDelete
  2. Saya ingatkan YB Ronnie Liu, jangan pandai pandai mengeluarkan hukum "Bir Tak Haram"? Ingat YB Ronnie Liu, BIr itu HARAM mengikut Hukum Islam. Kalau kamu nak minum Bir itu hak kamu jangan pandai pandai kata Bir Tak Haram. Statemant kamu terang terang mencabar kedualatan hukum Islam. Mohon tindakan tegas pihak Jabatan Agama Islam Selangor & Mufti Negeri Selangor agar memmohon Perkenan Tuanku Sultan, minta ambil tindakan agar YB Ronnie Liu segera dipecat dari EXCO Selangor.Bir atau Arak adalah Haram - mengikut Hukum Islam. Bolehkah lagi PAS bersekongkol dgn Ronie Liu? Kalau Benar PAS bersama Islam, keluarlah dari Pakatan Rakyat? Baru rakyat tahu pendirian PAS Sebenar?

    Henjut Jangan Tak Henjut.............

    ReplyDelete

PETA PELAYAR