FOLLOWERS

Sunday 2 August 2009

DEMO HARAM : PM CADANG TEMPAT KHAS !







Penghuni Gua : Cadangan PM adalah baik dan tepat sekali. PG sudah cadang sebelum ini. Selain stadium , samseng tahi minyak ini boleh pilih demo haram mereka di hadapan rumah MB Selangor, Rumah Ketua Menteri Pulau Pinang, Di Depan rumah MB Kedah di Mentaloon, atau di depan JKR 10 atau juga di Pulau Melaka Kota Bharu di hadapan rumah Menteri Besar Kelantan.

2. Bagus cadangan PM. Tetapi PG lihat semasa Khir Toyo berdemo haram tahun lepas di hadapan rumah Karpal Singh di Pulau Pinang, tahu pula Singh ini bising separuh nyawa kerana dikatakan menggangu privasi nya. Kena rumah sendiri tahu pulak bising.

3. Samseng tahi minyak ini semuanya ingin mengambil kesempatan sahaja dari kesesakkan orang ramai di Klumpur dan emudian mendakwa 100 K hadir keperhimpunan haram tersebut. Ditiga tempat mereka berdemo haram semalam tak sampai pun 10 k yang datang.
4. Tak ada orang yang rasional seperti kita akan ke demo haram dan bodoh tersebut. Zaman dah moden. Berbagai saluran boleh keluarkan pendapat. Di Singapura , pembangkang nak sangat bercakapa. Diberi ditemgah padang setiap minggu di Singapura: tak ada seorang pun nak dengar ceramah bodoh dan memperbodohkan orang.

5. Di Malaysia ini, rela tinggal anak bini, kemalangan lagi, patah kaki tangan, sanggup datang ke KL nak berdemo haram kerana hasutan tok-tok guru dan pemeimpin tahi minyak mereka. Yang patah tangan dan cacat kemalangan semalam: kita lihatlah nanti. Paling lama pun PAS akan mengambil berat mereka ini hanya dalam seminggu dua aje. Kemudian, kalau lumpuh, tak ada yang peduli pun. Keringlah anda di katil. Yang menolong hanya isteri anda yang anda tinggalkan.

6. Baru sebentar PG, pulang dari menunggang kuda di Bukit Kiara. Rasa aman damai melihat tak ada lagi kesesakan kenderaan dan suasana kelam kabut seperti semalam. ini kerana samsenf tahi minyak ini dah berambus ke tempat masing-masing di luar Kuala Lumpur. Orang Kuala Lumpur ini dah bosan dengan kerenah mereka ini. Dah menyampah benar dan meluat melihat mereka.

7. Kepada kerajaan: semua yang terlibat menghasut orang ramai berdemo haram ini haruslah di ISA kan. Mereka seperti Lim Kit Siang, Sivarasa, DSAI, TGHH, Salahuddin Ayub, Shamsul Iskandar AMK dan beberapa orang lagi. Mereka inilah kepala pengatnya.

8. Jika kerajaan mahu kekalkan keamanan dan mengelak dari berulangnya kejadian semalam, ISA dan gunakan semua peruntukkan undang-undang yang ada untuk mengekang mereka ini. Kejadian ini tidak akan berulang jika kita tegas dengan perundangan kita. Isunya ialah penguatkuasaan. Undang-undang sudah lebih dari mencukupi. Laksanakan!

7 comments:

  1. Kata berani , tapi polis kejar lari la pulak apasal tak tunggu .Ramai-ramai berani la , jumpa kat pudu raya 5-6 orang kena sound menyusahkan orang senyap je sorang-sorang
    buat malu je

    ReplyDelete
  2. Ese pun teramatlah setuju bonar. Macam monyet semalam tu.

    ReplyDelete
  3. NAMANYA DAH SAMSENG TAHI MINYAK . MASA BANYAK DAN MASA SEDANG PANAS SEDAP LE. KEMUDIAN SEMUANYA KEMETOT. YANG KENA TAHAN TU PADAN MUKA. NAK TENGOK JUGA APA LOR-LOYAR BURUK SEPERTI LATIFA KOYA KUTTY ( PEGUAM LALAT ) BOLEH BUAT APA. MEREKA INI SEKADAR NAK PROMO FIRM MASING-MASING AJE. DAH LAMA TAHU HAL-HAL BEGINI

    ReplyDelete
  4. Tindakan Tegas Kerajaan:

    Apakah mereka-mereka terbabit dalam perhimpunan haram ini akan didakawa dibawah Kanun Keseksaan (seksyen 142- penjara sehingga enam bulan penjara, & seksyen 145- penjara sehingga 2thn).

    Jika siasatan dan pendakwaan tidak diambil terhadap mereka-mereka itu, bermakna hak awam mudah sangat diperlekehkan.Minta Kerajaan ambil tindakan tegas terhadap mereka sebagai mesej jelas kepada penyangak rider penghimpunan haram itu bahawa Kerajaan tegas dan tidak berkompromi dengan mana mana pihak yang cuba memperkecil kecilkan pengkuatkuasaan undang undang.Pengajaran kecoh DUN perlu diambil kira yang berlarutan, telah menghabiskan banyak masa dan wang dibelanjakan, walhal banyak lagi kes jenayah jenayah lain perlu diambil kira.

    Berlembut ada hadnya dan bertegas melaksanakan penguatkuasaan undang2 ada baiknya demi mengajar mereka yang bertindak melampaui batas dan najtihnya menjejaskan ketenteraman awam dan pembangunan dalam masyarakat itu sendiri jika mereka yang melakukan perbuatan haram terus bebas?.

    Demi menjaga maruah martabat dan kedualatan bangsa itu sendiri lebih elok bertegas dan bertindak mengikut lunas undang2 bukan sahaja berhasrat memberi mesej kpd mereka yang mengada-adakan perhimpunan haram malah juga memberi peringatan keras kepada mereka-mereka yang dalang mahupun disebaliknya.


    Salam perjuangan Dari Kami:

    Rainbow Banjaran Crocker & Titiwangsa

    ReplyDelete
  5. As-Salam Bro PG,..heheh,..apo nak dikato,..Bro Hishamuddin patut dah suh org angkut Salahuddin Ayoub n d likes malam sebelum demo lg,..tp heran gak sal dia tak wat camtu,..neway bro PG gue ingat future ni kita suh Pewaris & pro ISA g wat demo depan rumah semua ahli pembangkang seperti bro Salahuddin,brader Pok Nik Aziz, bro AnWar, bro LK Siang, Mahfuz,brok Kerpal Singah, bro Shamsul Isk,brader TGhHadi, LGEng,.. biaq depa panggil polis & amik tindakan undang2 kat pewaris pastu ada le modal nak amik tindakkan kat depa balik bila depa demo,..suh semua rakyat g wat polis repot & saman dia org lak,..wakaka,..jst my crazy tot,..heheh,..wat else can I say,..

    http://brobrotherhood.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. salam bro,
    sekarang ni ramai orang dah menyampah. Buat kat stadium pulak. Lama-lama sok stadium pun menyampah.....huhuhu...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR