FOLLOWERS

Wednesday 17 June 2009

BIASISWA BUMIPUTRA : LIM KIT SIANG RACIST PERSOAL HAK MELAYU / BUMIPUTRA !


1. Parlimen : Semalam 16 jun 2009 di sidang parlimen , YB Lim Kit Siang dengan semangat perkauman , berapi-api mempersoalkan pemberian biasiswa yang didakwanya tidak adil pada kaum tertentu.


2. YB Nazri Aziz menjawab bahawa kategori biasisiwa tahap 1 , 163 telah diberi kepada Bumiputra ( termasuk bumiputra Sabah dan Serawak ) dan 200 untuk bukan bumi. Ia berdasar prestasi.

3. Jadi siapa rasis? Adakah DAP ini jujur dalam mempersoalkan ketidakadilan kerajaan mengenai biasiswa? Siapa yang dipersoal tidak adil? Adakah tidak adil jika Bumiputra dapat lebih biasiswa? Jika begitu, bukankah ini rasis. Bagaimana di Pulau Pinang. Adakah DAP melayan orang Melayu dengan tahap yang sama dengan bukan Melayu? Orang Melayu di Pulau Pinang merasakan mereka adalah rakyat kelas kedua.


4. Jadi kepada anda semua, fahamilah: DAP ini berjuang untuk siapa dalam PR. Jika anda semua sokong, maka andalah manusia yang rugi dengan menyokong dan mendokong parti rasis dan pemimpin rasis ini. Mengapa dipersoal Melayu dapat lebih atau Cina dapat lebih ? Kalau demokratik mengapa ini di persoal.? Adakah DAP akan persoalkan jika orang cina dapat lebih biasiswa berbanding Bumiputra? Tidak. Mereka ini akan diam sahaja.


5. Jadi fahamlah, parti tindakan demokratik ini tidak demokratik. Cuma persoal jika bumi/atau melayu sahaja dapat lebih. jika sebaliknya, mereka diam. Ia pejuangkan satu kaum sahaja. Jadi rasis lah namanya.


6. Bodohlah kita sebagai bumiputra jika menyokong DAP ini dan PR. Kita hanya dipergunakan sahaja.


7. Sedarlah semua pengundi muda. Lihatlah dengan mata hati anda semua dan sedarlah siapa dalam Pakatan Rayat ini. PAS dan PKR kemetot aje dalam parlimen semalam bila Lim Kit Siang membangkitkan ini. Lim Kit Siang juga terus diam bila lihat orang cina dapat lebih biasiswa berbanding bumiputra.


8. Sedarlah, sedarlah semua.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR