FOLLOWERS

Saturday 6 June 2009

SAJAK BODOH MEMANCING UNDI MOHD SABU TAK MENJADI


Di bawah ini adalah petikan sajak yang dideklemasikan Mohamad Sabu pada muktamar PAS semalam di Stadium Melawati Shah Alam Selangor. Sumber : Harakahdaily 6 jun 2009:


'Atantuya'

Au Insan Ajnabi,
Aku Berasal Dari Tanah Tinggi
Bangsaku menjelajah dunia
Bangsaku pernah menguasai dunia
Kecantikanku menawan sesiapa sahaja
Lemah gemalaiku melembutkan lelaki perkasa
Kecerdikanku, kecantikanku boleh diperniaga


Aku wanita Ajnabi merantau kemana=mana
Mencari rezeki merata dunia
Kuala Lumpur, Paris, Hong Kong aku merata
Pembesar negara kuasai ku Ku
kuasai pembesar negara
Sebut sahaja apa berniaga aku tetap disana
Kepercayaan dan akidah sama sahaja
Sekejap muslimah sekejap insaniah
Aku tetap manusia beragama


Manisku dijilat, manisku disedut
Aku rela kerana berniaga
Aku berakidah aku insaniah
Ku tahu siapa yang menyedutku
Manisku masih banyak
Manusia rakus menghirupku
Kadang menggilir kadang digilir
Aku berniaga tak kira siapa


Zuriatku ada
Ku tahu siapa bapanya
Masakan tidak, disarangku dia bertelur
Manisku belum habis dihisap
Sepahku dibuang merata
Badanku dihancur luluh
Tubuhku berkecai rapuh
C4 dipanggil untuk memusnahku


Rohku tetap menjalar
Rohku tetap merayau
Setiap dada media ku buka cerita
Ku tahu siapa pemusnahku
Rohku berulang alik
Entah di Mongolia, entah di Paris
Entah di Shah Alam, entah di Putrajaya
Rohku menjalar terus menjalar
Roh suciku diawang-awangan


Menghinggap siapa sahaja
Tak kira pangkat atau kedudukan
Pemusnahku akan musnah/wann_

Penghuni Gua : Lihatlah sendiri kebodohan pemimpin yang mana partinya mendakwa berteraskan islam dan dinasihati ulamak. Inilah sajak paling bodoh dan dangkal yang terbit dari mereka yang mendakwa berjiwa islam.

2. Seindah puisi hanya untuk memfitnah pemimpin negara. Mereka ini masih belum sedar atau mungkin Allah sudah butakan mata dan pekakkan telinga mereka seperti orang israel yang mana apa sahaja seruan kita kepadanya tidak akan didengari oleh mereka. Jika di dengari , mereka tetap menolaknya dengan berbagai alasan.

3. Mereka ini juga telah lupa, seorang pemimpin mereka yang memfitnah Tun Mahathir iaitu Ustat Buniyamin : mengatakan Tun menonton vedeo lucah bersama cucunya. PG dengar sendiri fitnah ini dalam satu ceramah PAS di Tanah Merah Kelantan pada 1988. Tak lama kemudian meninggal si ustat Buniyamin ini.

4. Semasa berucap demikian semua penyokong PAS ini melaungkan takbir berulang kali. Kasetnya dijual macam goreng pisang panas. Menjaja lah si kopiah-kopiah putih di pasar-pasar malam menjual kaset fitnah berkenaan. Kemudian si ustat Buniyamin ini meninggal sebulan selepas itu. Nasib baik le Tun memaafkannya sebaik beliau meninggal. Jika tidak...........................Semuga dosanya diampunkan Allah dan ditempatkan di kalangan orang beriman.

5. Ini Mohd, Sabu pula. Tak lama lagi PG rasa Allah akan tunjukkan pula kekuasaannya. Lepas baca sajak ini di muktamar agung PAS semalam bagi meraih undi Tim. Presiden ( tapi kalah juga : hanya dapat 261 sahaja ), semua yang hadir bertepuk sorak dan bertakbir berulang kali. Sama aje dengan kisah Ustat Buniyamin dulu. Mungkin akan berulang perkara yang sama .
6. PG mengeleng kepala dibuatnya. Mereka yang mengaku alim dan taks tinggal sembahyang tonggang tonggeknya rupanya tak ada tanda sujud.

7 . Tanda sujud ialah lepas sembahyang kita jangan memfitnah orang, mencaci cerca, dan sebagai perbuatan buruk. Tuduhan tiada bukti maka fitnah. Mana saksinya. Ini ke cara hudud PAS? Sebahagian besar perwakilan yang hadir dan mendengar sajak bodoh Mohd Sabu ini semuanya ada tanda hitam di dahi. Setengahnya 1 biji tanda hitam setengahnya 2 biji tanda hitam di dahi masing-masing. Tetapi masih melakukan perbuatan yang paling hina dalam islam iaitu memfitnah.

8.. Inilah gambaran parti dan mereka yang alim serta beragama. Lihatlah.

9. Kesian PG lihat semua mereka ini diperbodohkan oleh pemimpin sendiri. Itupun penuh dengan takbir bagi menampakkan dan menghalalkan perbuatan dan percakapan serta ucapan mereka.

10. Jauhilah aku dari mereka yang munafik ini, Ya ALLAH. Amin.

4 comments:

  1. opocot!! aku tak heran cara si dahi itam.makin itam dahi diorang makin hitam la hati nurani diorang.kelakorkan..so, berhati hati dengan si dahi itam..aper lagi kalu dahi tu jendul.kdg2 aku nampak macam peta kelantan ler warna itam kat dahi tu mengapa yer?? thanks god at least kita leh berwaspada dengan ternampaknya c dahi yg hitam..kumpulan black forehead..eeeeeee seraaam

    ReplyDelete
  2. Mat Sabun (al-juburi)6 June 2009 at 18:29

    bodoh betul PAS, macam ni otak calon Timbalan Presiden..

    Mcm orang jual ubat kote aje..

    elok pun dah kalah

    ReplyDelete
  3. salam bro,

    Nanti nak pinjam sajak tu. Kawan pun nak buat cerita daripada sajak Abdul Sabu yang kalah bersabung. Kononnya dengan tempik sorak bergumpita menang lah dia. Orang PAS bagi dia standard 'pencacai' je. Timbalan Presiden tu tinggi sangat untuk Abdul Sabu.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR