FOLLOWERS

Sunday 7 June 2009

ISU MANOHARA :PEGUAM TARIK DIRI KERANA IA SATU PENIPUAN BESAR KELUARGANYA !


Utusan Malaysia


JAKARTA 6 Jun - Peguam, OC Kaligis semalam menarik diri daripada mengendali kes Manohara Odelia Pinot (gambar) kerana menganggap bekas model berusia 17 tahun itu tidak serius dengan dakwaan didera oleh suaminya iaitu putera Sultan Kelantan, Tengku Fakhry.

OC Kaligis berkata, Manohara dan ibunya, Daisy Fajarina lebih sibuk menghadiri wawancara di stesen televisyen daripada menjalani pemeriksaan perubatan dan seterusnya membuat laporan polis.

"Dia beritahu saya, waktu di Malaysia dia dipukul, diseterika, dibakar dengan puntung rokok, disuntik dan sebagainya. Tetapi sampai sekarang tidak melaporkannya kepada polis dan belum melakukan pemeriksaan perubatan," katanya.

Menurutnya, beliau merupakan seorang peguam yang profesional dan memang ikhlas untuk membantu Manohara tetapi mereka lebih sibuk membuat jerayawara (roadshow) ke televisyen.
"Ibunya datang bertemu saya dan saya memberi perkhidmatan percuma, tetapi kini saya fikir ibunya main-main dan saya tidak akan terlibat lagi di dalam kes Manohara," tegas OC Kaligis.

Sebelum ini aktivis wanita, Ratna Sarumpaet turut menarik diri daripada membantu Manohara kerana menyifatkan dua anak beranak berkenaan tidak mempunyai bukti bagi menyokong dakwaan mereka.

Beliau berkata, keluarga Manohara harus segera meminta maaf kepada pihak Istana Kelantan, rakyat Malaysia dan masyarakat Indonesia jika tidak mampu memberikan bukti yang kuat atas tuduhan yang dibuat. - mingguan

Penghuni Gua : Dari awal lagi PG telah memberi komen berkaitan isu ini dan bangsa yang tidak berterima kaseh serta bodoh sombong Indonesia ini.

2. PG mengenali YM Tengku Fakhry dari semasa berumur 10 tahun. PG kerap mengikuti rombongan YM Tuanku untuk memburu di kawasan Tanah Merah Jeli Kelantan sejak tahun 1989-90. YM seorang yang lemah lembut dan penyuka orangnya dan minat utamanya adalah menembak. Naik risau kita dibuatnya apabila YM Tengku Fakhry ke hulu ke hilir membawa senjata berat bagi menembak / memburu binatang. Jenuh Sabiahmad Abdul Ahad ( Bekas Penembak negara ) menjaga laras senjataapi agar berada dalam zon selamat. Inilah dia tingkahlaku YM Tegku Fakhry.

3. PG amat terkejut apabila terbaca kisah mengenai dakwaan Ibu Mano yang secara berterusan mendakwa YM mendera anaknya dengan berbagai cara. Pada PG dan perasaan PG yang mengenali YM Tengku , mustahil ia berlaku sedemikian. Dilhat pula latarbelakang ibu Mano yang amat tidak baik semasa di Pranchis dan pernah di penjarakan.

4. Dalam isu ini , jika dilihat dari berita di atas, memang jelas hanya wang yang menjadi isu utama bagi keluarga ini. Peguam terkenal pun menarik diri.

5. Berkaitan isu ini PG rasa rakyat Indonesia yang melayari internet berkaitan isu ini amat bodoh dan melampau sifatnya dan beremosi. Jika di lihat dari blog Dr Sid dan blog : True Appeared Bangsa indonesia ini amat memualkan dan dilihat amat bodoh sekali pemikiran mereka.

6. Kerana isu yang belum tentu benarnya, mereka ini sehingga menggesa pemerintah Indonesia berperang / ganyang Malaysia ( mereka masih tak sedar gayang Malaysia terdahulu pun kalah teruk ). Mereka memaki hamun rakyat Malaysia dan apatah lagi kepada kerabat Di Raja Kelantan.

7. Jadi PG rasakan kita semua jangan lagi melayan bangsa yang bodoh dan tidak mengenal di untung yang hanya mengaku bersaudara apabila mengalami kesusahan. Mereka ini bangsa yang masih belum bangkit dari tidur. Lupakan semua.

8. Kepada YM Tengku, patik syorkan satu lapuran polis dibuat di Indonesia dan di sini dan tindakan undang-undang hendaklah diambil bagi membersihkan nama YM Tuanku dan juga nama Malaysia yang begitu dihina oleh bangsa yang biadap dan bodoh sombong ini.

9. Cukuplah apa yang YM Tengku alamai. Akhirinya dengan segera. Padamkan semua memori bersama keluarga dan Manohara. Yang utama , kegeringan Tuanku Ayahanda patut YM Tuanku berikan tumpuan.

9. Ampun Tuanku. Persetankan bangsa ini.

6 comments:

  1. salam bro,

    Cantik di luar tak semestinya cantik di dalam.

    ReplyDelete
  2. AKU MARAH BILA RAJA KU DI HINA DAN TANAH AIR KU DI CERCA DEK WARGA INDON YANG TAK SEDAR DIRI DAN TAK TAHU DI UNTUNG..!

    BILA LAGI NAK BUAT OPERASI PEMBERSIHAN PEMUTIHAN PENDATANG HARAM SECARA BESAR-BESARAN? TANGKAP DAN BERI 'PANGKAT KOPERAL' DI PUNGGUNG MEREKA.

    ReplyDelete
  3. aaahh..bangsa indon nih mmg..bkn sedar diri..bodoh sombong..nk ganyang m'sia konon...antar sukhoi sbijik pon klh da pa depa tu...

    ReplyDelete
  4. Jangan mudah tergoda dengan kemanisan dan kecantikan mereka ini, gadis-gadis Indon hanya mahu mengikis harta melelui kecantikan, bila sudah dapat, itulah belangnya. Sudah ramai rakyat Malaysia yang kena, kawin orang Malaysia, mengaku janda, sebenarnya suami ada di Indon. Terkulai orang tua kaya kat Malaysia.

    Media Indonesia, sememangnya tidak pernah membawa berta baik dengan Malaysia, kebanyakkan cerita yang memburuk-burukkan Malaysia. Kawan pernah ke Aceh, berbilion wang disumbangkan kepada rakyat Indon yang terkena bencana tsunami, tapi koran-koran Indon memuji Singapura dn Amerika banyak memberi pertolongan.

    Begitu juga dengan berjuta rakyat Indon cari rezki di Malaysia,hanya berita perbuatan buruk sesetengah manusia Malaysia yang diheboh-hebohkan. Inilah jenis manusia tak kenang budi, macam penyokong2 PAS dan PKR.

    ReplyDelete
  5. Manohara ke, Sultan ke, Peguam ke, itu semua tidak penting. Yang penting kita semua akan mati. Menuju syurga atau neraka. Itu yg pasti. Dan ajal smakin menghampiri bukan menjauhi... Ya Allah ampunkan lah dosa-dosaku yg bertimbun2 ini,,,, aku bertaubat pada-Mu, Amin..............

    ReplyDelete
  6. mak tiri kita org indon tak dinafikan mereka hanyalah bangsa yg Hina dan bodoh. tamak serta keji mengikis duit org Malaysia....

    Indonesia GAMPANG!pENGotor pemalas mengurus rumah rumah kami macam kandang BABI kerana beribu tirikan org INDONESIA. bANGsa merempat!!!!!!!! Jual Pantat.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR