FOLLOWERS

Saturday 1 August 2009

DEMO HARAM ISA : TAK SAMPAI 10 RIBU PUN : MELAYU SEMUANYA !









Penghuni Gua : Dengar dan di war-warkan 100 k akan hadir ke demo haram ini. PG pergi juag roda dengan mosikal selepas sampai di KL jam 2 petang tadi. Hampas ! Tak sampai 15k sahaja. Itu pun bercampur dengan yang melihatnya dan menonton dan mereka yang terperangkap dalam demo ini.

2. Orang bodoh dan tak ada otak aje yang berdemo ini. Sebab itu kalau dilihat dalam gambar yang dipaparkan di atas , tak ada seorang pun bukan Melayu yang menyertainya. 100% Melayu. Inilah sahaja kepandaian Melayu. Bertempik, melalak, berdemo haram. Belajar kalau di universiti tu hanya cukup untuk lulus sahaja. Pelajar terbaik dan yang mendapat hadiah dekan 99 % bukan Melayu.

3. Melayu seperti di atas tu hanya pandai bercakap aje. Buat kerja haram tak boleh. Asyik salahkan apa yang orang buat boleh lah. Perancancangan sendiri hapah pun tak ada.

4. Gambar di atas sekali tu adalah ketua segala samseng Melayu yang berjaya jugalah memperbodohkan beberapa ribu orang melayu itu pun Melayu yang memang suka dan mahu diperbodohkan. Mungkin semua ini adalah saki baki keturunan Raja Mendeliar iaitu penghasut dan penfitnah di zaman kerajaan Melaka. Mungkin ini spesis terakhir Raja Mendiliar . Mungkin betul kot!

14 comments:

  1. baik2 yg jalan dgn anwar tu jaga2 sket bontot.... hehehe

    ReplyDelete
  2. mana kaum yang pintar berniaga tu....
    x nampak pun.. x kena tangkap pun.. pasal x pegi,,
    dorang cerdik... pekakas dah ada, kalau pegi bukan dapat untung...duit talak masuk. kita jugak yang pergi lawan, kita jugak yang kene tangkap. padan muka kita

    ReplyDelete
  3. atas tu bapak setan...

    ReplyDelete
  4. Orang dah takde keje, camtulah. demo, demo, demo. Sokong point no. 2

    ReplyDelete
  5. PERHIMPUNAN PETANG TADI SEBENARNYA TAK RAMAI BRO!... SEKITAR 1000 ORANG JER.

    ReplyDelete
  6. PG, KAMI memuji kepantasan pihak pegawai keselamatan telah bertindak tegas dalam menghalang perhimpunan haram tu. perhimpunan haram ITU JELAS, JIKA tidak diambil tindakan tegas mengikut hukum undang-undang natijahnya memberi gambaran buruk kepada mereka yang tidak faham penggunaan undang itu sendiri.

    Saya amat setuju dengan PENDAPAT DAN KETEGASAN KPN BERTINDAK TERHADAP mereka mereka yang TERUS menganjurkan perhimpunan mansuh ISA itu BOLEH dikenakan TINDAKAN ISA kerana mereka sudah tidak menghormati arahan dan undang-undang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia. NamunPUN Akta ISA masih wujud, pun peranggai pemberontakan perarakan jalanan yang tidak menghormati langsung undang-undang yang mereka kononnya pembela masyarakat dan rakyat itu sudah menjadi-jadi. Belum lagi ISA itu dimansuhkan, mereka telah bertindak lebih ganas dan bebas. Saya menyeru kepada Kerajaan Kerajaan Persekutuan Malaysia dan Perdana Menteri Malaysia, jangan terpengaruh dengan desakan mereka, kami mohon ISA tetap diteruskan dan kekalkan Akta ISA dan tidak perlu kaji.

    Yang amat penting perlu dikaji bagai mana hendak mengatasi tindakan penjenayah penjenayah dan penyanggak ekonomi dalaman di negara ini yang boleh mengancam hak hak keamanan kemakmuran dan keselamatan masyarakat dalam negara kita cintai.

    Yang paling tepat dikaji ialah ketatkan undang-undang pengkuatkuasaan ROS kepada Parti parti POlitik supaya jangan melampau-lampau berpolitik sehingga boleh menghuruharakan pemikiran rakyat dan bertindak membelakangkan undang-undang yang termaktub diperuntukan dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia, itu lebih penting dikaji bukan nak kaji Akta ISA dipindah atau dimansuhkan.

    Banyak lagi perkara lebih penting yang mereka perlu fikirkan iaitu nasib rakyat sedang berhadapan dengan keadaan ekonomi yang sedang merundum pada ketika ini.Semangat perjuang tok nenek moyang terdahulu tidak seperti ini, mereka rela mati matian berlapar dan tegas bertindak menentang ancaman musuh dalam masyarakat mereka kerana membela rakyat mereka.

    Yang lebih diutamakan perlu dikaji iaitu mana-mana parti politik dan ahlinya ingkar tidak patuh undang undang kecil pendaftaran Parti dalam ROS, minta pihak berkuasa ROS mengambil tegas tindakan atas Parti itu samada dibatal atau digantung jika terdapat pemimpin mereka melakukan kesalahan awam melanggar tatacara mana mana bentuk undang undang dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia, mesti diperketatkan secara tegas, barulah setiap mereka yang hendak menjadi pemimpin dalam pertubuhan termasuk NGO, Parti Politik dan sebagainya, melahirkan kepimpinan insani berjiwa perkati yang bertawaduk berjiwa rakyat yang sayangkan kedualatan martabat pembangunan masyarakat yang perihatin dinegara tercinta ini.

    Salam perjuang kami kepada PG, kami amat bersetuju dengan usaha murni PG dan Rakan-Rakan yang teruskan dengan khidmat yang murni ini menjelaskan perkara perkara yang benar dan baik tu demi kepentingan rakyat dan terus mendokong kestabilan, selamatan dan kemakmuran masyarakat diutamakan di Negara Malaysia bumi bertuah ini.

    Kami mengucapkan terima kasih SERTA mendokong ketegasan PM dan Menteri Dalam Negeri dan KPN dengan semua penguasa keselamatan Negara bertindak pantas mengatasi himpunan haram tu secara pantas dan berjaya dihalang.Selamat berjuang kepada para pegawai-pegawai keselamatan yang tidak tahu penat lelah kerana melaksanakan tugasan mereka demi kepentingan keselamatan dan keamanan dalam negara kita cintai ini.


    salam Salam

    RAINBOL BANJARAN TITIWANGSA

    ReplyDelete
  7. DSAI yang membuat Melayu jadi bodoh. DSAI membuat PAS melupakan perjuangnya asal Islam. Hingga mengatakan pegang lilin halal. Sanggup membiarkan Islam di hina dan di pijak oelh DAP. Hidup PAS sanggup jadi boneka DAP. Sanggup membiarkan DSAI kaki bontot bermaharajalela

    ReplyDelete
  8. Nasib baik la hr ni aku kerja kat Shah Alam... Kalo tak, mahu je aku pelangkong kepala Al-Juburi ni... Rupa-rupanya Al-Juburi ni penakut jugak ek. Siap bawak bodyguard... Alahai semua jambu dah kena rodok tang buntut...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  9. ANUAR TU MMG SUKA KALAU BERKUMPUL DAN BERASAK ASAK CAMTU, LEH DIA GESEL JUBUR SESIAPA DALAM TOLAK MENOLAK NAK LEPAS GIAN TU....


    SAJA BUAT KECOH NAK ELAK MASYARAKAT FOKUS PADA KES LIWAT DIA TU.....

    GEMUK SIKIT AKU NAMPAK GAYBOY TU EH..

    ReplyDelete
  10. daripada demo anti ISA tu baik demo kat depan Carlsberg, Shah Alam! ooops, sorry, nanti Tuan Ronie Leo marah loo! Diaorang lagi takut sama itu tuan Ronie dari Allah!

    ReplyDelete
  11. WEI,TEMBAK JE,BUAT MALU KAUM,ISA UTK SEKAT SAMSENG , N KOMUNIS,DEPA MNTA MANSUH,DAH PASTI ADA PLAN JAHAT,TLG SUMBAT SMULA ALJUBURI KE KEMUNTING. AKTIF KAN SMULA PULAU JERJAK,EH.... SAPE EK ARI TU YG LEPAS KAN SIYAHUDI TAIK TU,OTAK BONZAI.

    ReplyDelete
  12. melayu yg makin layuu.. layu di hujung mekar gitu, ahaks!

    ReplyDelete
  13. Seperti apa yang saya pernah utarakan, pertubuhan2 yang berdaftar dibawah Akta Pertubuhan bukannya lesen besar ataupun landasan bebas untuk bertindak sewenang-wenangnya. Hak berpersatuan/ berpertubuhan tertakluk kepada mana-mana undang2 yang sedia ada dan Presiden2 mana-mana parti-parti pertubuhan politik atau bukan perlu peka kepada undng -undang negara. Maka jika ada parti2 politik selaku pertubuhan dibawah Akta Pertubuhan yang bertindak ala "mafia", bukankah perlu diharamkan sepertimana Hindraf dan al-Arqam. Dengan demikian, saya setuju benar dengan ketegasan dan pandangan Raiibol Banjaran Titiwangsa kerana mereka-mereka ini telah menyalahgunakan kebebasa yang Tuanku telah berikan. jangan bertindak seperti kaduk naik junjung walhal mereka-mereka ini takde apapun, sekadar ahli Pertubuhan dibawah undang-undang Tuanku. Pendaftar Pertubuhan perlu peka hal ini dan bertindak sewajarnya. ISA pula disalahkan dan hendak dikaji - takde apa nak dikajipun, sebaliknya kajilah dulu diri sendiri. Dah jadi YB pun tak cukup lagi nak melebih dan nak corner baring. Kajilah Akta Pertubuhan supaya tidak ada pertubuhan2 yang bertindak melebih-lebih dan menimbulkan huru-hara dinegara Malaysia yang berdaulat ini.

    Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

    ReplyDelete
  14. setau sye cina ada
    tp bole kira dgn jari le
    diorang mana biasa kene gas pemedh mata
    lg pun dap konfem dh budget dh
    watpe antar cina ramai2
    mlayu kan ada biar diorang gduh dgn polis2 tu

    ReplyDelete

PETA PELAYAR