FOLLOWERS

Thursday 14 May 2009

DSAI CABAR PM : NO PROBLEM !


Malaysiakini

Anwar cabar Najib adakan p'raya di Perak
Jimadie Shah Othman May 14, 09 2:11am

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kemelut politik di Perak bukanlah isu perundangan yang boleh diselesaikan di mahkamah.

Sebaliknya, beliau yang juga ketua umum PKR berkata, ia hanya boleh diselesaikan melalui pilihanraya yang bebas dan adil.

"Penyelesaiannya bukan pada istana atau mahkamah, tetapi mahkamah rakyat yang akan menentukannya," katanya.

Sehubungan itu, Anwar mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mengadakan pilihanraya baru di Perak bagi menyelesaikan kemelut politik sekarang. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pada PG cabaran ini senang aje nak jawabnya. Pejam mata pun boleh sahut cabaran ini. Cuma PG nak tanya balik DSAI, siapa yang bawa kes ini ke mahkamah minta pengesahan sebagai MB. Bukan NIzar?

2. DYMM boleh lakukan 3 perkara :

. Bubar DUN
. Titahkan adakan sidang tergempar bagi undi tidak percaya.
. Ganti MB baru dengan guna baginda. ( masih menunggu rayuan mahkamah ).

3. Jadi mengapa sibuk sangat nak bubar DUN . Kan lebih baik adakan sidang tergempar serta usulkan undi tidak percaya. Kata nak ikut perlembagaan. Jadi ini juga berpelembagaan. Ada apa-apa kot. He he he he he

4. Kepada PM jawab balik cabaran ini dengan mencabar semula DSAI. Pulang balik paku buah keras. Pusing semula ayat di atas. Pembelit tu kita kena ajar diorang dengan membelit juga. Cabarannya : " PM cabar DSAI / PR adakan sidang tergempar DUN Perak dan buat usul undi kepercayaan ".
5. Rakyat juga yang memilih wakil mereka. Lebih jimatkan masa dan tenaga. Rakyat pun tak perlu susah payah nak keluar mengundi. He he he he.......

6. . Ini aje cabaran bodoh kepada DSAI ini bagi menjawab kebodohannya. Senanag.Mereka ini selalu membodohkan lawan mereka dan memperkecilkan kekuatan lawan. Itu yang bungkuih aje tu.

1 comment:

  1. Abang oiii ... lupa ke? Kan sidang bawah pokok dah buat usul undi percaya kat Nizar ... nak buat undi percaya apa lagi ... tu la duduk dalam gua saja ... macam katak bawah tempurung ... cho jengoi keluar sekali-sekala ... aparaaaa!!! :-)

    ReplyDelete

PETA PELAYAR