FOLLOWERS

Sunday 17 May 2009

LTTE DAH JAHANAM DAN KALAH PERANG


1. Berita TV3 17 mei 2009 jam 2000 menyiarkan berita bahawa LTTE telah kalah dalam pemberontakkannya / pengkhianatannya terhadap negara mereka Sri Lanka. Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh mana-mana negara yang berdaulat sekiranya ada pengkhianat yang cuba menjahanamkan negara. Pembunuhan dan pengeboman serta mereka yang cedera / cacat mencecah angka berpuluh ribu orang angkara keganasan LTTE .

2. Mereka ini tidak mengenang budi. Tidak tahu di mana bumi di pijak dan langit mana sepatutnya di junjung. Penyokong kuatnya ada di sini dan telah menjadi orang no 2 di sebuah kerajaan di utara semenanjung. Beliau penyokong utama pemberontak ini.

3. Berita dari Asian Tribune melapurkan bahawa ketua pemberontak ini diperyai telah terbunuh dan mayatnya sedang dikenalpasti dari DNA. Harap-harap betullah berita beliau telah terbunuh.

Di Petik dari : Asian Tribune :

Prabhakaran body recovered?
Sun, 2009-05-17 18:59
By Asian Tribune Team

Colombo, 17 May, (Asiantribune.com): Latest report emerging from the war zone reveals that Prabhakaran’s body has been recovered and it has been flown to an Army camp in Colombo for DNA testing and to confirm it medically.

At the time of filing this report it is learnt that Sri Lankan Army has so far recovered more than 35 dead bodies of the Tigers and they continue to collect more bodies.

It is learnt that except for Dwaraka, the only daughter of Prabhakaran who is away somewhere in Dublin for her higher studies, said to be holding a Swedish Nationality Passport, all the other members of the family - Prabhakaran (father), Charles Anthony (son), Balachandran (son) and Mathivathani(wife) have deceased according to an unconfirmed report emerging from an army source, who wanted to remain anonymous.

In the meantime, Sri Lanka President Mahinda Rajapaksa who arrived early this morning and received a heroic welcome at the international airport at Katunayake, will not be delivering an address to the nation as earlier planned. Berita lanjut: KLIK

4. Peristiwa ini perlu diambil ikhtibar kepada kita di Malaysia . Keganasan dan juga tunjuk perasaan tidak akan membawa kita ke mana. Yang mejadi mangsanya nanti ialah rakyat terbanyak. Lihat sahaja peristiwa 13 mei. Pemimpin yang bertanggung jawab ada lagi sebahagiannya hingga sekarang. Mereka masih boleh minum kopi bersama.



4. Bagi rakyat paria macam kita semua ini, kalau sudah bergaduh, maka sampai ke mati tak boleh berbaik lagi. Jadi elakkan pergaduhan samada antara kaum atau sesama kaum atau berlainan agama. Pergaduhan dan peperangan itu amat teruk kesakitan dan kesusahannya. Tak ada yang menang jika terjadinya perkara di atas. Yang menang hanya kemusnahan dan kematian.

5. Jadi kepada semua, rakyat Malaysia, hargailah keharmonian yang ada di negara ini. Bukan Malaysia ini terlalu baik. Tetapi Malaysia lebih baik dari negara lain di dunia ini.

6. Malaysia tidak juga sempurna. Tetapi nak membetulkannya tidak memerlukan kita membetulkan dengan cara kekerasan, maki hamun dan memfitnah. Berbagai cara boleh dan saluran yang disediakan oleh kerajaan dan juga undang-undang negara. Betulkan dengan cara baik.

7. Kepada kerajaan Sri Lanka : tahniah atas kejayaan menumpaskan pemberontakkan dan pengkhianat ini. Walau bagaimana pun, yang menang bukan menang semua dan yang kalah bukan kalah semua. Ambil kira dan bantulah mereka yang lemah tanpa mengira kaum.

8 . Kepada Malaysia : Perbezaan dalam berbagai segi , adalah hikmah. Jadi uruskan hikmah yang telah Allah berikan ini dengan baik walaupun tidak sempurna. Kepada rakyat Malaysia, bantulah usaha ini dengan baik dan bukan dengan dendam kesumat.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR