FOLLOWERS

Saturday 23 May 2009

MOGOK LAPAR PR 72 JAM : PENGHUNI GUA ADA CADANGANNYA


Malaysiakini

Pakatan Rakyat menganjurkan mogok lapar 72 jam bagi mendesak pembubaran DUN Perak dalam usahanya menentang pengambilalihan kuasa BN sejak Februari lalu.

Mogok lapar yang bermula jam 10 pagi Selasa ini di Wisma DAP negeri, di depan bangunan DUN, akan dirasmikan oleh menteri besar gabungan pembangkang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan speaker mereka V Sivakumar.Ia akan berakhir dengan solat hajat pada petang Khamis ini di pejabat Perak.Berita lanjut : KLIK
Penghuni Gua : Tak susah untuk menunjukkan penentangan PR terhadap pemerintahan BN di Perak.

2. Cadangan PG jika hendak lebih berkesan dan mungkin memberi impak yang lebih ganas dan mungkin berjaya ialah dengan cara mogok lapar berterusan selama 30 hari. Jangan minum dan makan langsung.

3. Maksudnya mogok lapar / puasa sampai mati terus seperti sami buddha di Jepun dan di Tibet tu. PG pernah lihat dalam National Geographic ( Channel 553 ) , jika berpuasa selama 30 hari kemudian terus disertakan dengan duduk bertafakkur , maka mayat kita tidak akan reput dan terus lah jadi mumia.

4. Jadi sebelum mogok lapar / berpuasa kamikazi ini selama 30 hari dan terus bertafakkur maka terlebih dahulu pilih kedudukan bertafakkur tu dulu. Samada cara duduk ke, cara baring atas jalan depan istana Kuala Kangsar tu ke atau sambil menonggeng pun boleh. Pilih aje


5. Jadi dengan demikian, mumia mayat kita itu akan berkedudukan seperti yang dikehendaki. Di pohon Astro menayangkan semula puasa dan tafakkur sami buddha Tibet dan Jepun tersebut agar puasa PR ini memcapai matlamatnya dengan memberikan impak yang amat besar dan dijadikan contoh untuk generasi akan datang. Hanya dengan melihat dan mengkaji mumia pemimpin PR ini.

6. Ngeh dan Nga juga dicadangkan berpuasa juga atau mengetuai puasa atau mogok lapar ini dan terus juga tafakkur kamikazi.
Nota : di bawah ini disertakan cara-cara untuk berpuasa kamikaze dan memumiakan diri cara Jepun seperti gambar di atas yang dipetik dari Blog : Dainichibao . Caranya ialah :

Step 1: For 1,000 days, the monks would eat a special diet of nuts and seeds, and engage in rigorous physical training to strip the body of fat.

Step 2: For another 1,000 days, they would eat only bark and roots in gradually diminishing amounts. Toward the end, they would start drinking tea made from the sap of the urushi tree, a poisonous substance normally used to make Japanese lacquer bowls, which caused further loss of bodily fluid. The tea was brewed with water from a sacred spring at Mt. Yudono, which is now known to contain a high level of arsenic. The concoction created a germ-free environment within the body and helped preserve whatever meat was left on the bone.
Step 3: Finally, the monks would retreat to a cramped underground chamber connected to the surface by a tiny bamboo air pipe. There, they would meditate until dying, at which point they were sealed in their tomb. After 1,000 days, they were dug up and cleaned. If the body remained well-preserved, the monk was deemed a living mummy.

POSTED BY Kristopher

6 comments:

  1. tak tanya bos-bos PR tu...kena sahur ke tak?

    ReplyDelete
  2. Dulu sami ikut diaorag sembahyang dalam masjid..kali ni diaorang ikut sami pulak....elok la tu

    ReplyDelete
  3. apa kata tokey restoran yang sokong PR...tutup kedai 72 jam ker?

    ReplyDelete
  4. Mana peginya adun-adun PR yg lain, tak kan nak biar Nizar dan Siva je kelaparan, gi lah bawah pokok mana-mana berkumpul pakai kain oren berpuasa ramai-ramai.

    Bab lapar ni, DAP bila nak campor, DAP cari tempat kenyang je.....

    Awak tengoklah masa penamaan calon pagi tadi, mana muka-muka penyokong DAP yg kata kuat sangat sokong PKR, tak d sekor pun........

    ReplyDelete
  5. la tak habis lagi ke?

    Daripada mogok lapor, baik la puasa sunat. Mintak Allah beri petunjuk. Mogok lapar ni dapat lapor aje le. Puasa sunat dapat pahala yoep. DAP boleh la buat mogok lapar. PKR Islam dan PAS nak mogok apa kejadahnya.

    ReplyDelete
  6. Biarlah dia bermogok lapar sunat , nanti adalah niat dia tu ,
    " Sahaja aku bermogok lapar sunat untuk mendapatkan jawatan MB Perak kerana kawan kawanku ."

    Kalau dia nak berbuka nanti , dia akan berniat juga "
    "Sahaja aku berhenti mogok lapar kerana aku takut tak dapat terus , Jawatan MB lagi "

    ReplyDelete

PETA PELAYAR