FOLLOWERS

Sunday 24 May 2009

MURU PRESIDEN BARU PPP : AYO! YO! YO!


Berita Harian
24 mei 2009

Murugiah dipilih Presiden PPP yang baru

PUTRAJAYA: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk T Murugiah dipilih sebulat suara Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) pada mesyuarat agung luar biasa (EGM) parti itu, di sini. Keputusan memilih Murugiah diumumkan tepat jam 1.10 tengah hari ini yang sebelum itu menyaksikan semua Exco lama PP dipecat. EGM itu juga tanpa kehadiran Presiden sebelum ini, Datuk M Kayveas.

Sebelum ini, Majlis Tertinggi (MT) PPP yang dipengerusikan Kayveas memecat Murugiah sebagai anggota MT parti itu atas dakwaan mengamalkan politik wang.

Penghuni Gua : Ayo ! Yo! Yo apa sudah jadi.

2. Beginilah balasan kepada parti nyamuk aedes yang suka sangat bising dan bermulut besar. Balasan kepada kebijakkan mereka. Sebelum ini 2 pemimpin ini berlagak lebih daripada pengerusi BN. Cadang itu, cadang ini, seolah mereka lah pandai. Komplen itu, komplen ini, bergaduh denganMr Samy, Gaduh dengan keng Yaik dan sebagainya.

3. Nah kau. KPI sendiri pun tak lepas. PG rasa akhirnya parti yang banyak cakap ini akan terpaksa menerima sentuhan Pemimpin UMNO juga untuk menyelesaikan masalahnya. Dah banyak kali berlaku sebelum ini.

4. Kelmarin pun, Presiden yang banyak cakap iaitu Ong Tee Keat pun tak dapat selesai dan tak dapat nak redakan masalahnya dengan Cha Soi Lek. Akhirnya UMNO juga yang selesaikan dengan lantik Chua sebagai penyelaras 5 negeri yang BN tewas.

5. Sebelum ini pun semasa krisis Presiden MCA antara Lim Liong Sik dan Lim Ah Lek, Tun juga yang memberikan pelan pemulihan. Selesai . Dan banyak lagilah contohnya bagaimana parti komponen yang presiden dan pemimpinnya yang banyak bercakap serupa PPP ini akhirnya terpaksa beraknya di basuh oleh pemimpin UMNO yang kerap mereka ugut, keji, kecam dan sebagainya.

6. Kepada Murugiah dan Keyveas : 2 x 5 aje.

7. Kepada pengerusi BN dan PM, biarkan Muru berada dalam kerajaan. Biar panas punggung Keyveas dan dengan cara itu mulut dia tu boleh di gam sikit.

8. PG nak bagi talkin awal lagi kepada PPP. Nak cari batu nisan kepadanya. Tak ada dalam BN lagi baik. Ada pun buat semak dan naik menyampah kita semua dibuatnya.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR